vakantie, waar heen?

Started by brian, January 25, 2011, 18:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brian

hoi allemaal,

wij gaan ook weer op vakantie, we zaten te denken aan denemarken of net over de grens bij frankrijk..

iemand nog een leuk idee voor vakantie waar ik met mijn hengel uit de voeten kan en bij een leuke omgeving, liever geen duitsland.. trekt ons niet zo, ik had bij de kyll al voorgesteld:D..

dus alle ideeen zijn welkom!

Gr. Brian

Inderk

Zelf gaan we dit jaar naar Belgie, maar heb vorig jaar leuk kunnen vissen in Luxemburg.
Is dat misschien iets?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


brian

uhm, welke plaatsjes dan? zal het is voorstellen.

zelf zag ik net de glomma in noorwegen, ook maars voorstellen:D

Wilco

Zoals de gedachten nu zijn wordt het Noorwegen ter hoogte van Trondheim en dan landinwaarts richting Zweden en........de Glomma Aa....ben alvast mijn doos aan het vullen en heb daarom vanmorgen ff 200 Gamakatsu F22 ( in de maten 8, 10, 12 en 14 )haken gekocht. Een klein beetje voorraad en vooral veel gebonden vliegen:):)

Hippo

Frankrijk is verrekte lastig vissen, zeker op forel. De Fransen zijn fanatieke en scherpe vissers, en als je daar een paar keer gevist hebt snap je wel waarom  :). Ik heb nog nooit zulke schuwe vis meegemaakt als daar. Denemarken is een prachtig visland. Je kunt vissen in zee of in prachtige riviertjes en vergunningen zijn betaalbaar. Mocht de wilde vis niet meewerken dan zijn er altijd nog een fiks aantal put&take watertjes te vinden.
Klinkt allemaal prachtig, nou moet ik m'n eigen vrouw nog zover zien te krijgen  :).
Voor ons zal het waarschijnlijk de Franse kust worden. D'r gaat behalve mijn acht ook een spinhengel mee, ik heb net even te vaak vis zien jagen buiten werpbereik..

Rossie69

heb wel gehoord dat je hele kleine vliegies moet gebruiken dunne tippits.
en lichte kleur vliegjes met rode ribbing.

Kampenaar,heeft dit ook ondervonden.


Inderk

Quote from: brian on January 25, 2011, 20:39:15
uhm, welke plaatsjes dan? zal het is voorstellen.

zelf zag ik net de glomma in noorwegen, ook maars voorstellen:D

kijk hier maar eens
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


harlin

Quote from: brian on January 25, 2011, 20:39:15
zelf zag ik net de glomma in noorwegen, ook maars voorstellen:D
Voor mij is/was het daar een dagje staan en uitrusten van het rijden eventueel.
http://vliegvissers.messageboard.nl/viewtopic.php?t=3263
Een volgende keer weet ik waar ik voor de grotere zitten, wil dat nog wel een keer proberen.
Geef mij de fjorden maar.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

brian

de glomma gaat hem niet worden :(:(:(:(

luxemburg lijkt me ook leuk.

Patrick(WF)

Ik/Wij gaan dit jaar naar Denemarken net als voorgaande jaren. Alleen zal ik
nu aan de Funense kust te vinden zijn i.p.v. aan de binnenlandse rivieren.

2 jaar terug een keertje naar Luxemburg geweest. Leuk vissen daar hoor
bij Camping Bissen. Goed bewaadbaar water en leuke vis (als ze hebben uitgezet).
Luxemburg is voor mij ook voor herhaling vatbaar maar dan wel een ander plekkie.
Groet Patrick

Rossie69

Bollendorf is ook wel goed te doen,alleen kan het er wel heel druk zijn.
veel vliegvissers zijn daar niet.

Ja heb de Sure vervloekt,maar stieekum zou ik dr toch wel weer naar terug gaan.

drefter

Het is de bedoeling om naar Oostenrijk te gaan om te vissen maar wie weet er toevallig nog mooie campings aan de rivieren ???? had dit al aan Gert gevraagd en daar heb ik ook een adres van een camping maar alle info is welkom.

Gr Martin

Patrick(WF)

Quote from: Rossie69 on January 30, 2011, 13:32:19Ja heb de Sure vervloekt,maar stieekum zou ik dr toch wel weer naar terug gaan.

Ja Henk ik ken dat dat gevoel heb ik hier ook een beetje.
Groet Patrick