Mijn korte lidmaatschap van de UL groep op Facebook...

Started by Rena, December 31, 2013, 14:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

Enige tijd geleden werd ik uitgenodigd om lid te worden van de Ultra Light groep op Facebook.
Nou moet je weten dat UL niet echt mijn interesse heeft, maar dacht waarom niet, dus ik klik op "Accepteer".
Teruggaande in de tijd kwam ik op veel lezenswaardig, "toch iets voor mij?", schoot door mijn hoofd.
Deze gedachte was snel weg toen ik iemand zag posten dat hij zijn #2 ging verkopen om een #1 te kopen!
Op zich niet raar, maar de reden was dat wel.
Geheel verbaasd en hoofdschuddend las ik dat deze persoon na het vangen van een snoek van 80cm op een #2 met een .010 tippet toe was aan een nieuwe uitdaging.
Misschien was de vis kleiner dan 80cm of was het opschepperij, maar hij ging vissen met een #1 op snoek....

... dit gaf voor mij de doorslag, de UltraLight groep op Facebook is niets voor mij... "klik"  ::)

TL Peter

Troutbuster

Snappik

Hhhhhhh......

Sommige "vissers"  hè??

deze zomer kom ik bij je vissen Peter, en "gewoon" met een #5 !! ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Heintje Davids

Toen ik jaren geleden in de oude zaak van Rothfusz in het centrum van Delft  zat, kreeg ik ruzie met een kerel die vol trots wist te vertellen dat hij met een 2 tje op het OVM viste en daar nog vol trots aan toevoegde: "Dan moet je toch wel lef hebben he?" Toen ik vroeg of zijn hersens in zijn reet zaten waren de rapen gaar. Wat ik er maar mee wil zeggen is dat idioten van alle tijden en alle leeftijden zijn. Wil gelukkig niet zeggen dat al de mensen die lid zijn van dat UL-gebeuren zo zijn!

MarcelN

Huh heb jij bij Rien gezeten? Dat zit je verdomde dichtbij!

Bone F

Omdat het bericht nu wat meer genuanceerd is heb ik mijn idee daarover maar ff verwijderd.
Alle dames en heren van dit forum een leuke jaarwisseling en een fantastisch 2014 gewenst.
Als het weer nou eens een beetje meewerkt kan ik ook weer eens naar het OVM. Als ik lees hoe druk het was een paar dagen geelden verbaas ik me dat er niet meer gepost is. Ook verhalen over niets vangen hebben waarde!
::proost::
Frans

Hilco de Visser

ik heb ooit eens in die groep een discussie gestart of het niet wijzer zou zijn om in de haven van de winter met een #5 te vissen inplaats van een 2.

Dit omdat een rolworp met één of twee zware nymfen dan nog een beetje mogelijk was , en omdat de kans op baksteen ruisvoorns vrij groot is .

Helaas was dit mijn einde van het lidmaadschap van de UL groep.

weerwolf

Dit bewijst maar eens dat geschreven taal anders is en anders opgevat  wordt dan het gesprokene.


Ik was erbij dat hij de snoek ving en het verhaal is anders bedoeld dan door Rena gelezen is.  Ik ving een mooie voorn en de persoon hielp mij de vis te scheppen. Hij had gewoon zijn hengel op de kant gelegd om mij even te helpen met scheppen. Toen hij terugkwam en zijn hengel oppakte voelde hij onverwacht wel heel veel weerstand en zat er een mooie snoek aan zijn nimf.  De persoon had nog nooit een snoek aan zijn hengel gehad en vond dit wel leuk en het was geen wilde snoek maar de dril viel hem mee op zo'n lichte hengel.


Hij had zelfs zijn twijfels om lichter te vissen maar het gemak waar deze snoek mee werd geland deed hem overtuigen dat het ultralichte veel beter kon als dat hij verwachte.


En uit bovenstaande verhaal komt dus de gekscherende opmerking vandaan en deze was dus niet bedoeld om gericht te gaan snoeken met ul  materiaal.


De soep wordt nooit zo heet gegeten..............beetje uit de context gerukt dus.


Rena ik hoop dat je je mening wilt bijstellen. En de meeste ul vissers snappen echt wel dat in jouw omgeving het ul vissen minder toepasbaar is en dat het misschien voor jou een "ver van je bed" show is, maar hier is het ul vissen reuze leuk.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rena

Als voorstander van "het vissen met passend gereedschap" is de UL groep niet aan mij besteedt.
Licht vissen is prima, maar TE licht vissen als doel is naar idee niet de meest ideale manier van vissen.
Het aanpassen van materiaal aan vissoort en weer, is voor mij een must om fijn te kunnen vissen, zonder de negatieve bijwerkingen die te licht materiaal geven.

... maar zoals met alles in het leven, ieder z´n meug  :D

::proost::

weerwolf

En dat is wat ik probeerde te zeggen met de laatste regels, maar dat is waarschijnlijk niet gelukt. Maar idd ieder zijn meug, ik hou niet van zwaar materiaal........en vis dus ook niet zwaar maar ga dus ook niet snoeken met ul materiaal.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

Maar even buiten het licht of zwaar vissen. Als je niet kunt of weet te drillen richt je meer schade aan de vis als dat je met (te) licht materiaal kunt.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rena

@weerwolf

Dit heb ik niet uit het verhaal opgemaakt...
Dank je voor je reactie  :D


UltraLight gaat hier in Noorwegen ook wel, maar het is gewoon niet fijn vissen, je bent jezelf onnodig aan het plagen (en de vissen).
Te licht materiaal, zoals Hilco ook aangeeft, is niet in balans en doet gemerkt of ongemerkt afbreuk aan het vis plezier.

Hoe dan ook, ik wenst iedereen een visrijk 2014 ::proost::



Team

Quote from: Hilco de Visser on December 31, 2013, 16:12:09
ik heb ooit eens in die groep een discussie gestart of het niet wijzer zou zijn om in de haven van de winter met een #5 te vissen inplaats van een 2.

Dit omdat een rolworp met één of twee zware nymfen dan nog een beetje mogelijk was , en omdat de kans op baksteen ruisvoorns vrij groot is .

Helaas was dit mijn einde van het lidmaadschap van de UL groep.

Nadeel,  sorry voordeel bij jou is je komt altijd weer terug ;D ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco de Visser


Rena

Hilco "Heintje Davids" de Visser.... mea culpa, mea maxima culpa Heintje Davids :)

Hilco de Visser

"wij"  worden wel vaker door elkaar gehaald  ???

heeft iets met mijn boemerang gedrag te maken  :P


Ron

Quote from: Rena on December 31, 2013, 14:41:40
toch iets voor mij?", schoot door mijn hoofd.
Deze gedachte was snel weg toen ik iemand zag posten dat hij zijn #2 ging verkopen om een #1 te kopen!
Op zich niet raar, maar de reden was dat wel.
TL Peter

Rena wil jij wel goed lezen wat er staat op facebook bij ULTRALICHT ,want hier ging het over en niet wat jij schrijft.

Te koop Greys #2 7 voet snoekhengel om niet al te grote snoek mee te vangen.
Deze heeft Ron DB vanmiddag gevangen op zijn #2. Omdat Ron op zoek is naar een nieuwe uitdaging en wel het snoeken met een #1 staat zijn #2 te koop :):)
dit was ik dus en het was als geintje bedoel  >:( >:( >:( >:( >:(


MarcelN

Ron laat je niet opnaaien, iedereen vangt wel eens een snoek aan een nimf, daarnaast is het natuurlijk een waardeloze sportvis qua drillen, 2 klappen klaar!
Maar op een #3 of #2 heeft dat beest niet eens echt door dat die vast zit, hij zwemt wat rondjes....prima te doen dus, per ongeluk gaat dat dus best op een #2 of vast ook op een #1 afhankelijk van de producent wat wel eens een #3 kan zijn ;D

Ron

Waar ik kwaad om word is dat mensen onzin schrijven en niet wat er stond en daar baal ik van  ::grrr::   

Rena

Dat het een grapje was kon ik er niet uithalen, Ron.
Ook niet in wat je nu in "dik" schrijft, als ik dit lees staat er letterlijk wat ik eerder schreef.

Verder heb ik me beschaafd uitgelaten en mijn gevoelens verwoord over wat ik las op de UL groep.
Geen namen genoemd en niemand in een slecht daglicht gezet.
Alleen mijn eigen gedachten erover aan dit topic toevertrouwt.

Ik wens iedereen een goed 2014, nog een uurtje en dan is het er.
::proost::



Rena

Quote from: Ron on December 31, 2013, 22:56:59
Waar ik kwaad om word is dat mezen onzin schrijven en niet wat er stond en daar baal ik van  ::grrr::

Dat heb ik nou ook Ron, ik heb er een hekel aan als mensen onzin schrijven...
Ik beschreef het gevoel wat ik had over wat ik las, dat is de essentie, en het voorbeeld, tsja ... je voelt je aangesproken.
Dat is jouw probleem en niet het mijne, ik wist niet eens dat het over jou ging... heb het als voorbeeld genomen (en wist niet dat het een grap was).

Anyway, maak er een mooi 2014 van Ron ::proost::

Ron

Quote from: Rena on December 31, 2013, 23:02:10
Dat heb ik nou ook Ron, ik heb er een hekel aan als mensen onzin schrijven...
Ik beschreef het gevoel wat ik had over wat ik las, dat is de essentie, en het voorbeeld, tsja ... je voelt je aangesproken.
Dat is jouw probleem en niet het mijne, ik wist niet eens dat het over jou ging... heb het als voorbeeld genomen (en wist niet dat het een grap was).

Anyway, maak er een mooi 2014 van Ron ::proost::

Rena kopieer  gewoon de tekst wat er staat en zet het dan er op dat komt ander over wat jij er had neergezet. ;)

En van deze kan ook al vast de beste wensen .

Koen

nou, dan ga ik nog maar ff olie op het vuur gooien he :P

En toch, ik heb zelf ook de ervaring om met een #2 haakje 14 en 0.10 tippet een snoek te vangen. Paar dagen geleden had Perry een meter snoek op zijn 3tje. Allemaal tijdens het voorn vissen natuurlijk en zeer zeker niet bewust op gevist, maar wat mij opviel is dat die snoeken zich heel rustig houden. Geen explosies enzo. Ik denk dat het daarom vaak ook lukt om de snoek daadwerkelijk te vangen. om eerlijk te zijn zie ik niet hoe je gericht met een #2 op snoek kan vissen. Hoe ga je je streamer weg zetten?

Anyway, beste wensen iedereen :)

quaden

langere tijd geleden kwam ik op facebook deze groep tegen en leek het me interessant om me hierbij aan te sluiten.
zelf vis ik met een 3# 6ft op de geul, vandaar dat ik besloten heb om in deze groep te stappen.
ook heb ik een UL spinner set om af en toe 'de drie' (baars/kopvoorn/forel) te belagen.
op het roofvisforum heb ik toen vangsten gevolgd met een UL stokkie, die gewoon absurd waren (+90 en +100)

ik geef iedereen gelijk die het oneens is om met een UL set op snoek te gaan vissen.
maar als je uit die groep stapt, stoppen ze dan?
ik denk van niet, persoonlijk wil ik op zoveel mogelijk internetbronnen informatie winnen om mijn kennis uit te breiden.

Beertje

Snoeken met een 3-tje, ik snap niet wat er leuk aan is.Ik heb zelf eens een snoek van 1.10 mtr gevangen aan een 5/6  nou, dat was al een heel gedoe.Je hebt er totaal geen controle over waardoor de drill veel te lang duurt. Maar voorn vissen met een ligt stokje is wel heel leuk.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco de Visser