feest op de uiterwaarden!

Started by sjoerd, June 06, 2016, 20:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Plantje

Zo ken ik Joost helemaal niet moet ik zeggen! Komt vast nog wel wat!

Dick


dartmayor

Bedankt voor de info Sjoerd, helaas was er wat tussen gekomen.

Ben erg druk bezig op de camping met de caravan.
Bezig een 'kleine' aan het bouwen. (8,70 bij 3   ;D)

Zodra deze klaar is dan ga ik weer vliegvissen.
Hoop ik.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Menno_siemensma

Quote from: dartmayor on June 22, 2016, 08:45:59
Bedankt voor de info Sjoerd, helaas was er wat tussen gekomen.

Ben erg druk bezig op de camping met de caravan.
Bezig een 'kleine' aan het bouwen. (8,70 bij 3   ;D)

Zodra deze klaar is dan ga ik weer vliegvissen.
Hoop ik.
Sjoerd zit zelf nu ook in een caravan (of kano of iets in die trant) dus die zal niet altijd in staat zijn (snel) te reageren. :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Kampie

Hoi Sjoerd,
Zijn de uiterwaarden nu ook weer ondergelopen door de regen van de afgelopen dagen? Ik wilde morgenavond eens gaan kijken in Zwolle.
Vast bedankt voor je reactie.
Groet,
Martin,

Menno_siemensma

Quote from: Kampie on June 22, 2016, 19:09:59
Hoi Sjoerd,
Zijn de uiterwaarden nu ook weer ondergelopen door de regen van de afgelopen dagen? Ik wilde morgenavond eens gaan kijken in Zwolle.
Vast bedankt voor je reactie.
Groet,
Martin,
Dat zal die niet weten, wellicht iemand anders die dit kan beamen?

(dit is trouwens niet Sjoerd zelf maar de zoon van... ;) )
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Kampie

Bedankt voor de reactie.
Ook in verband met het weer blijf ik toch maar lekker in Amersfoort.

Zul je zien rij ik er heen, staan de uiterwaarden droog of krijg ik onweer.
(Nu ik niet ga blijft het waarschijnlijk fantastisch weer en had ik de sterren van de hemel gevangen......  ::) )

Volgende keer beter.

Menno_siemensma

De uiterwaarden staan nog steeds gedeeltelijk onder water mocht men het willen proberen. :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

Mannen (en vooral Sjoerd), Dank voor het aanhoudende enthousiasme over het uiterwaarden vissen en de bijbehorende tips.

Afgelopen week eindelijk succes op de Red tag! Twee platten en een dikke winde. Ik kan niet wachten tot het volgende hoog water...





Menno_siemensma

Nog mooi even een paar mee kunnen pikken dus, top!  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Cool! Dikke winde zeg! (Ik hou niet van Brasem maar misschien moet ik me er eens overheen zetten..) De aanhouder wint.
Wil zoiets ook een keer graag doen maar mijn succes op grote rivieren is tot nu toe 0. Weet niet waar ik zijn moet (Zuid West NL) en hoe ik daar vissen moet.

Plantje

Heel herkenbaar. In het verleden ook eens een paar keer bij de IJssel gestaan. En maar gooien en maar vliegen wisselen. Uiteindelijk toch maar weer gekozen voor de weteringen in Zwolle Zuid waar ik de visjes af en toe kan zien zwemmen en kan proberen die mini dingen te vangen.

wh82

Het wordt tijd voor de "Sjoerd Clinic" ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on July 06, 2016, 08:56:42
Cool! Dikke winde zeg! (Ik hou niet van Brasem maar misschien moet ik me er eens overheen zetten..) De aanhouder wint.
Wil zoiets ook een keer graag doen maar mijn succes op grote rivieren is tot nu toe 0. Weet niet waar ik zijn moet (Zuid West NL) en hoe ik daar vissen moet.
Rivier brasem is echt wel leuk aan de vlieg hoor, stukken sterker dan die dweilen die uit vijvertjes etc komen. Vaak zijn ze ook goed aan de maat dus als ze willen bijten zeker proberen. Ik zou zelfs stellen dat ze betere sport leveren dan windes van zelfde formaat.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

Het is inderdaad een kwestie van zoeken, proberen, juiste timing en vissen die er ook nog een beetje zin in hebben. Als je dat een tijdje vol houdt wordt de kans op succes groter.
Die investering moet je dus wel kunnen en willen doen. Maar als het dan lukt.... :-)

Uiteindelijk werd ik getriggered door dit filmpje : https://youtu.be/4CGsgctaOmE

De beste man staat dus te vissen in (spreekwoordelijk) mijn achtertuin. Ik twijfelde voor het zien van deze film of er überhaupt winde zit in "mijn" viswater. Het bewijs was dus geleverd dus toen moest het helemaal gebeuren en met succes.

Toch is het pas het begin en zal het merendeel van de vliegvissen sessies (vooral op de grote rivieren) nog blanks opleveren. Maar ik heb wel door dat de visjes te vangen zijn... Het is alleen vaak de vraag hoe en dat maakt het vliegvissen mooi. Een voorwaarde is dat je van een uitdaging moet houden.

Morgen weer op forellenjacht in Duitsland. Mooi man!

iMarco

Quote from: Menno_siemensma on July 06, 2016, 11:48:38
Ik zou zelfs stellen dat ze betere sport leveren dan windes van zelfde formaat.

Ja mee eens.

Plantje

De Nederrijn ligt daar bij jou in de buurt. Lijkt mij echt een winde riviertje! Soms baal ik ervan, dat ik het vliegvissen niet weer heb opgepakt toen ik nog in Oosterbeek woonde.

Menno_siemensma

Quote from: iMarco on July 06, 2016, 11:57:14
Het is inderdaad een kwestie van zoeken, proberen, juiste timing en vissen die er ook nog een beetje zin in hebben. Als je dat een tijdje vol houdt wordt de kans op succes groter.
Die investering moet je dus wel kunnen en willen doen. Maar als het dan lukt.... :-)


De beste man staat dus te vissen in (spreekwoordelijk) mijn achtertuin. Ik twijfelde voor het zien van deze film of er überhaupt winde zit in "mijn" viswater. Het bewijs was dus geleverd dus toen moest het helemaal gebeuren en met succes.

Toch is het pas het begin en zal het merendeel van de vliegvissen sessies (vooral op de grote rivieren) nog blanks opleveren. Maar ik heb wel door dat de visjes te vangen zijn... Het is alleen vaak de vraag hoe en dat maakt het vliegvissen mooi. Een voorwaarde is dat je van een uitdaging moet houden.

Morgen weer op forellenjacht in Duitsland. Mooi man!
Zoals eerder aangegeven is het vooral zoeken naar windes wat het lastige is van die visserij, als je ze eenmaal hebt gevonden of weet waar ze rondhangen is het meestal goed te doen om ze ook te vangen/haken, al zijn ze na een paar gevangen vaak verjaagd.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.