1e karper op de "vlieg"....

Started by Sieger, May 10, 2013, 16:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag voor het eerst op karper... heb er een klein stukje over op mijn blog gezet.... Onderstaand de volledige tekst.
De grote foto's zijn via deze link te bekijken:

http://tight-loops.nl/?p=3231


Of het nog vliegvissen is... ??? Nou ja ik gebruik een vliegenhengel, een reel en een vliegvislijn, dus laat ik het voor mezelf maar onder deze categorie scharen... ;)

In deze 'tussenperiode' waarin er niet op roofvis gejaagd mag worden, moet je toch iets. Gelukkig zijn er dan voldoende mensen die al andere dingen doen dan ik zelf gewend ben en zo ook een mooie inspiratiebron zijn. Vandaag vond ik het daarom tijd om ook eens te proberen een karper aan de "vlieg" te vangen. Ik zie die jongen uit Zwolle (Edwin Kersies) altijd met gigantische vissen op de social media verschijnen en eerlijk gezegd prikkelt dat best.


Carpbollen... Egg-yarn op een haak (zou ook nog wel iets netter kunnen... ;) )

Vorige week daarom maar eens Carpbollen gebonden. Gewoon een paar stukken Egg-yarn op een fatsoenlijke haak en je krijgt een mooi pluizig bolletje... Tsja het lijkt niet op een vlieg, maar ze vangen kennelijk wel.

Tijdens mijn andere vliegvis-sessies heb ik verschillende plekken gezien waar regelmatig karper te vinden is. Dus gaan....

De eerste plek levert niets op.... Staat ook een beste puist wind, waardoor ik ook niet goed kan zien of de dames en/of heren wel thuis zijn. Op de 2e plek zie ik in elk geval vis zwemmen. Eerst maar eens kijken.... Ja karper... Geen mega vis, maar mooi om eens aan te werpen.

Een aantal worpen verder, zwemmen er ineens 3 vissen tegelijk op mijn bolletje af.... Hap.... Aanslaan en Hangen...! En wat een feest... als een razende probeert de vis de haak uit de bek te slaan, maar hij blijft mooi hangen en na een mooi gevecht (wat maken die beesten mooie runs... :) ) weet ik de vis te landen. Gelukkig heb ik uit vroeger tijden nog een karpernet, dus ruimte genoeg ....


Mijn 1e Karper op de "vlieg"....

Een mooie eerste Karper aan de vlieg is binnen... Geen reus (ergens rond de 50 cm.) maar het smaakt naar meer.... Op naar een volgende sessie... :)


Sieger

Bekeerling

Nice! Puntgave vis ook zo te zien  :) Gefeliciteerd! En wat betreft het wel of niet vliegvissen, als jij maar plezier hebt in wat je doet dan zou ik me niet te druk maken om meningen van anderen.

vliegvisserdorian


Sieger

Dank je ...  :) Maak me er ook zeker niet druk om hoor, maar moest er zelf aan denken toen ik zo'n bolletje aan de lijn bond... Kon me zo geen vlieg bedenken wat dit imiteert....  ;D

En lol heb ik er zeker aan...


Sieger

Krijn

 Van harte!! Mooi verhaal, mooie vis en een mooie foto.

Bert J.

Mooi man. Gefeliciteerd met je eerste karper! Op naar de veertig pond  ;)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

40 pond is best veel.... Kan nu wel begrijpen waarom je zo 'zwaar' moet vissen op de grotere exemplaren.... Pure Power...!


Sieger

chris33

Ik zat te denken aan de wuppie van de Albert Heijn, kaal te trekken en die aan een haak te knopen..

KOningsKarpers! :D
Misschien een idee voor de karper visser onder ons.

Arie de Vries

Mooie karper Sieger, grappig dat je toch steeds weer nieuwe ervaringen op kunt doen
Groet, Arie

Ron

Dat is een mooie karper Sieger.

dryfly

Hallo Sieger,

Mooie karper, ben jij van soort naar soort aan het vissen?

Serpeling, Barbeel en nu karper.

Goed bezig.

Ik ga morgen kijken of ik er nog een soort bij kan plussen.

Heb de waterstanden nog bekeken maar zijn erg hoog, we gaan het zien.

Groeten!
Ne pas pipi contre le vent

Sieger

 ::goodjob:: Hopen dat het je deze keer wel gaat lukken Jurgen.... ;)


Sieger

Gerrit72




Sieger, een mooie vis qua bouw en kleur!  ::goodjob::

The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

mooi werk sieger!

ik heb vanmiddag een paar sponsvliegen "gebonden",volgende week ook maar eens proberen om een kerpel te vangen met de vliegenlat.
helaas wordt het van het weekend nogal winderig en niet al te warm,dus ga morgenochtend maar met de penhengel op stap ::)

jayh