2de selectieronde NK Vliegvissen Heerhugowaard

Started by Flysselmeer, October 07, 2012, 22:27:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flysselmeer

Redelijk mooi weer hebben we gehad en af en toe een straffe wind en één klein regenbuitje. Er zijn veel kleine visjes gevangen maar toch ook grotere voorns, snoek en baars.

Op de zogenaamde topstekken kon ik niet zo goed m'n visje vangen. Net in mijn sessies toch teveel bewolking of strak tegen de wind in zwiepen.
S'ochtends wist ik 15 visjes te vangen :) en de middag was dus schubloos ::blozen::.

De nummer 10 had 15 visjes en ving zijn aantallen in de middag en dit weegt dus zwaarder in de totale score van de dag dan die van mijn.
Dus wat het wordt hangt van anderen af die ook 15 visjes hebben gevangen. Ik hoop op plek 11  ;D.  (:-\ afwachten maar)

Toch voor velen was het jammer dat de zon te vaak achter de wolken verdween wat gewoon veel aanbeten heeft gekost.
Mijn lesje is dat 0,10 te dik is, en haakje 18 te groot, en niet meer zwiepen maar peuteren onder de top.
De meeste visjes ving ik met een schrimphaakje 18 met zwarte tungsten 2,0. staartje van rood geverfde parelhoenveertjes (het web)
en het lijfje van zwart binddraad 6/0 taps gewikkeld richting tungsten.
Vier van deze vliegjes zijn nog steeds daar. Eén hoog in een wilg, twee op de bodem en de laatste in het riet aan de overkant.
Maar goed dat ik m'n leaders thuis aan de keukentafel op voorhand heb geknoopt. 0,10 knopen langs de waterkant met een straf windje
is een langdurig geploeter.
En nu ben ik er echt mee an. Ik denk telkens dat m'n bril beslagen is maar het blijkt toch m'n netvlies te zijn.
Ga hier en daar nog wat lezen en zoeken naar tips voor de Ronde Bleek voor 11 november.

Groetjes, Peter




harlin

Quote from: Flysselmeer on October 07, 2012, 22:27:08
Eén hoog in een wilg, twee op de bodem en de laatste in het riet aan de overkant.
hoog in de wilg??? man het was er zo kaal als de nete.  ;)
dat je die boom nog kon vinden  :o

Maar hier ben je dan je laatste verloren?  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

mrproper

591 witvis
10 snoek

1 rene koops 80
2 robert sapulette 39
3 semih egenem 38
4 bram zanis 36
5 annemarieke slinger 30
6 peter elberse 28,5
7 edwin horvers 23
8 ger nuyten 20
9 marti maas 15,5
10 edward vd heul 15