8 januari 2012

Started by dartmayor, January 08, 2012, 16:58:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dartmayor

en het is tijd om voor het eerst dit jaar te gaan vliegvissen.

Hilco en ik hadden om 9:00 uur afgesporken in de haven van kampen.
Ik was er iets eerder en zag dat het water hoog stond.
Dit had ik ook verwacht maar niet zo hoog.
Nog zo'n 40 cm en het stroomde de kade op.

Na een aantal worpen kwam Hilco en hij zei dat hij gisteren op de burgwal goed had gevangen.
Dus wij meteen naar de burgwal om daar te gaan vissen.
En de vissen lagen hier ook opgestapeld in het water.
Dat leverde al snel wat vis op.
Ze waren niet heel groot.

Helaas kwam het toch voor dat de vis soms gehaakt werd.
Er zwom ook heel, maar dan ook heel veel vis rond.
Toch werd er ook vis gevangen met een vlieg in de mond.
De vis was zelfs zo actief dat er continu wel ergens een vis even een kolk op het water maakte.

Hier is HIlco met een mooie winde:



Hier nog een blankvoorn en een snoekbaars:





Al met al hebben we leuk gevangen en viel het qwa weer op zich nog best wel mee.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

ben

Mag je op de Burgwal vissen als je de landelijke vergunning hebt of moet je perse lid zijn van ons vermaak kampen?

Koen


ben

Jazeker mooi die Snoekbaars, op welke vlieg?

dartmayor

Je mag met landelijke vergunning daar vissen mits de vlieg niet groter is dan 2,5 cm.

Ik heb op 2 of 3 vissen na alles gevangen met de gordon.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

ben

Ben pas lid geworden van Thekingfisher dus zal daar zeker gaan vissen binnenkort

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Als je in de muts van Hilco kijkt zie je een gordon zitten.

Sorry Hilco  ;D
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Jan Muisers


Heerlijk toch, zo'n vermaak.

Quote from: dartmayor on January 08, 2012, 17:29:57
Als je in de muts van Hilco kijkt zie je een gordon zitten.

Muts of hoed...het is toch een perfecte plek om je vliegen te drogen.  ;)

Bert J.

Staat leuk zo'n roze Gordon op de muts ;D
Leuk gevangen!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

weerwolf

Quote from: ben on January 08, 2012, 17:18:46
Ben pas lid geworden van Thekingfisher dus zal daar zeker gaan vissen binnenkort


??  the kingfisher is geen hengelsportvereniging!!!


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

renew

mooi mannen! Lekker het dat havenvissen?! Jullie gebruiken in het oosten vaak fluonimfen. Ik gebruik hier in het westen in de winter vreemd genoek voornamelijk, zwart, bruin en olijf. Met als beste vanger de zwarte fuzzy bug een simpeler vlieg kan haast niet. Tugsten kraal en zwart fuzzy bug lijfje.....klaar. Echt 1 minuut en vangt het best in de winter van de bodem dan.
De vissen zag je ook hoog zei je: hoe diep ving je ze?
Cu
rene

ben

Ik weet dat ik lid ben geworden van een vliegvisclub , maar zodoende kom ik vaker in Kampen en zal dus ook een X in de Burgwal gaan vissen

ben

Trouwens weerwolf ben je ook lid lijkt me gezellig!!!!!

Arno


Wilco


sjoerd

Tjonge heel apart om te lezen dat sommige mensen al lyrisch worden van een minisnoekbaarsje op de nimf. En dan vragen met wat voor vlieg die gevangen is. Baarsjes en snoekbaarsjes vang je echt regelmatig als bijvangst tijdens het voornvissen in de havens en dergelijk water. Niks bijzonders dus . Ik ken een stek waar je in de herfst met een klein streamertje, op een middag meer dan 80 snoekbaarsjes van zo'n 20 cm kon vangen. Dit als bijvangst tijdens het vissen op baars. Wel leuk aan een viertje maar ik ga liever voor het echte snoekbaarswerk in de rivier.
groetjes Sjoerd

Plantje

Toch ben je dan wel weer lekker een dagje aan het vissen geweest! Als je niks vangt is het ook zo saai!

En als je het maar gezellig hebt gehad!

Arno

Ha Wilco,
ik weet het niet misschien dat BertJ of Evert het weten????

Gr Arno

ben

Hoi Sjoerd, ik ben niet zo snel lyrish of zo, maar zie dit forum om iets te leren en dit is een prima forum daarvoor en vragen is vrij toch, ik vind het zelf ook leuk om mensen wat te leren waar ik wat meer van weet, je bent er om elkaar te helpen niet waar en wanneer je alles voor jezelf wil houden moeten je hier denk ik niet zijn, dus!!!!

Rossie69

 ;D

Hilco en Joost.

mooi dat het lekker gegaan is,laten we het zo stellen,de 1 vangt een visje van 20 cm de ander maakt schrijf fouten.
en je dan heb je weer andere die willen de grote vangen.

heerlijk zo,n forum.

Ben de kingfishers,is een leuke club,al heb je ze dr ook bij die met de neus in de lucht lopen,nou die pik je dr zo uit.

welkom bij de club ;)

peter

Lekker Joost /Hilco  denk dat ik maar een keer die kant op mot voor de haven visserij,hier is het kl....ten.
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

weerwolf

#22
Ik ben bang dan wanneer ik niet (meer) lyrisch kan worden van een klein visje of van een op een leuke manier gevangen visje of misschien wel op een onverwachte plaats, dat ik dan het plezier van het vliegvissen kwijt ben..........en daar moet ik nu niet aan denken ;D ;D ;D

@ben ik ben idd ook lid van the kingfisher.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Muisers

Quote from: Rossie69 on January 08, 2012, 23:31:58
;D

mooi dat het lekker gegaan is,laten we het zo stellen,de 1 vangt een visje van 20 cm de ander maakt schrijf fouten.
en je dan heb je weer andere die willen de grote vangen.

heerlijk zo,n forum.



Een waar woord, Henk. Het is een goede zaak, dat er plaatsen zijn, waar belevenissen gedeelt kunnen worden..klein of groot...ze zijn allemaal even belangrijk en dierbaar.

Jan.

ben

Lieve mensen allemaal, het leuke van vissen is dat je het zelf doet en zelf beleeft, dus wat je vangt is voor iedereen van andere en soms van dezelfde waarde maar vissen in het centrum van Kampen lijkt me heel leuk, en dingen oppikken van andere mensen lijkt me ook leuk, 

Trouwens Rossie ik heb er zin in!!!!