Alles uit de kast Eifel 2010 deel 2

Started by Rossie69, December 19, 2010, 23:19:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Zaterdag 24-04-10
De jongens gingen bij de camping vissen, Herman en Maarten stroomopwaarts en Nick en Hendri stroomafwaarts. Al snel pakte Nick z'n eerste forelletje en Hendri kreeg het maar niet voor mekaar.

Hier en daar stonden wel wat bordjes langs het water, maar na telefonisch contact met Herman moeste we er maar niet te veel van aantrekken. Herman dacht dat t geen kwaad kon omdat er in de vergunning niets over vermeld stond. Hendri wist te vertellen dat er een bordje stond met een pijl de kant van Herman en Maarten op met iets van Shönstrecke. Herman vertaalde dat op geheel eigen wijze als: mooi stuk in de rivier! Omdat Hendri en Nick die plek al voorbij waren van de pijl zijn zij gewoon doorgegaan met vissen. Niet veel later zagen Herman en Nick het bordje met de pijl de andere kant op.  Bleek dus dat ze stonden te vissen waar het niet mocht.

Gelukkig geen controle gehad.......
Robert en ik naar Luxemburg, ja van der Molen was open, daar stond dat kleine vrouwtje met een koppie leut in de handen: "boeyah" (was "goede morgen").
We zoeken waadschoen, de mijne zijn gesneuveld, tijdens het gevecht met het moddermonster  ;-)
Oké, Robert vroeg haar nog wat in angebot ? Ja zekers, weet alleen niet of ze je passen, maat  12 of zo?
Passen en ................hoppa ze stonden op me te wachten, mooie stoere leren schoenen iets te groot, maar maakt niet uit, ik blij als een klein kind, even aftikken van 129 voor 49 euro  oh das een koopje.

Dus viel 100 % mee dus, was er weer klaar voor deed weer mee, tussentijds maar even een boodschap gedaan in Irrel bij de Aldi en tanken natuurlijk in Luxemburg, 118 cent of zo de liter, hier in NL 90 euro aftikken daar in Luxemburg 50 euro, da's ja leuk tanken!
Gauw naar de boys, die waren inmiddels al bij de auto's terug, even een paar snickers, wat water en weer verder, ze hadden nog nauwelijks gevangen de visserij was dus taai. Droog of nimf niks wilden ze hebben.
Robert en ik gingen naar de spoorbrug. Het was daar niet geweldig.

Toch maar weer terug, want was ook bijna niet begaanbaar wat een diep stuk, bleek later een bomkrater te zijn, was een zware 1000 ponder gevallen die bedoeld was voor de spoorbrug, hoezo leuk pooltje.

Dus toch maar langzaam stroomopwaarts gegaan. Achter het zwembad hadden we wel succes, maar er bleek later dat we daar niet eens mochten vissen."Duh!" dachten we. De bordjes waar je wel en niet mocht vissen hadden ze niet echt duidelijk opgehangen. Je moest echt omhoog kijken wilde je ze zien. Toch zijn er mensen die ze weten te hangen......
Het is best leuk daar, maar er is echter één nadeel:
Je kan d'r slecht bij komen bij de rivier (Kyl) veel stunt en klim werk, de eerste 1,5 a 2 meter is gewoon vrije val en dan tegen houden bij een boom hahaha spannend is dat.
Even appeltje, slokkie drinken en hup nu stroomopwaarts richting camping, hier pakte Robert een mooi Bruine forel.


even later ik ook een mooie dikke, oei wat was die strek, bleek gehaakt te zijn in de rugvin

Ik liep achter Robert aan en pakte achter de dikke steen die in het water lag nog een bruine, ja ACHTER en niet d'r voor.

Herman en Maarten kwamen er al aan en even later ook Hendri en Nick, die waren helemaal richting de camping gegaan. Herman en Maarten hadden daar allebei nog een forelletje gevangen. Inmiddels was het al aan het begin van de middag.
Eten dat moet er ook gedaan worden, sommigen dan oké. Omdat we weer warm gegeten wilden hebben voordat het donker was werd besloten de boel in te pakken en wat eten te gaan scoren.
Op naar de kebabboer, voor nog geen 10 euro heb je me een bak met kebab en salade patat en 2 x Fanta en kan je zeggen veel, heel veel, jammer dat er te veel saus op gegooid wordt.
Dus tip: geen saus of d'r naast vragen.
's Avonds nog gauw weer even vissen was op een stuk in de bossen moest een flink stuk gelopen worden omdat je daar niet met auto mocht komen.

Eerst maar verkennen daar dan maar weer terug om te vissen, ja je moet er wat voor over hebben, het was veel lopen wandelen en klauter en rijden.
Wha wat we daar zagen, bakken van vissen: kopvoorns, barbelen; forellen en heel veel.
Dus vissen maar, viel ook weer tegen.  Robert had een barbeel, Hendri ook geloof ik en ik zelf een forel.

Was taai de visserij, jammer, water was te koud en te laag, de winter heeft te lang geduurd.

Wij visten stroomafwaarts en kwamen zo Herman en kornuiten tegen.
Zij hadden gevangen,  barbeel; forel en alvers. Op een stuk van zo 500 meter hadden ze staan vissen.

Herman met z'n Herminator ging goed, fijn stokkie.
Ik heb em ook even geprobeerd, is een fijne hengel (Gouden Ruiser) een mooi stukkie werk.
Herman  ik hoop dat je er nog veel vis aan mag vangen want het is super stokkie.

De mannen hadden niet al te best gevangen, maar toch alle drie weer van de 0 af. Inmiddels begint t al weer te schemeren en moeten we weer terug naar de auto's lopen. Weer een wandelingetje van 10 minuten. En dat voor Hendri met zijn korte beentjes hahahahaha
Zo werd tijd om de wandeling terug te gaan maken en op naar het hotel.
Hier werden weer de bindspullen van boven gehaald, om de verloren nimfen bij te vullen.
De nodige biertjes;cola; whisky en jager bitter werd genuttigd tijdens het binden.
In het hotel was ook een vaste gast. Uli had verteld dat we hem moesten vragen waar de hot spots waren dit weekeinde. Helaas vertrok Fred 's ochtends net toen we er achter kwamen wie het was. Gelukkig hadden we 's avonds geluk. We zaten lekker te binden en te drinken toen Fred uit Den Haag ten tonele verscheen. Samen met zijn vrouw en een pizza! Hij had er zin in en wilde z'n sterke verhalen en info wel delen met ons.
Stukkie Tjech nimfen vond ik wel leuk, zijn pizza eten wat minder hahaha.
De wooly bugger moest het goed doen volgens Fred, dus wij aan het knopen geslagen(hahaha Maarten en Herman die hebben dit weekend het meeste geknupt). Ik had nogal ruzie met dat knijnbont,om daar een staart van de maken. Robert had Tungsten van 4,6 mm meegenomen, zwaar geschut kwam d'r dus aan te pas. Maar ja, als je diep wilt vissen en geen knijploodjes wilt gebruiken moet je wat nietwaar???

Robert showde zijn mooie skinnetjes nog even dat de meeste deed watertanden, achter overdrukken hielp niet,want hij had ze natuurlijk geteld hahaha.
Werd laat 1 uur. Op zich klinkt dat raar 1 uur, maar 7:15 ging de wekker weer, ontbijten en weer vergunning laten uit schrijven, ja ging niet allemaal even snel met Uli. 's Avonds barkeeper en 's morgens ontbijt maken, dus we stonden dan pas ook laat aan het water.