Breaking News

Started by chris33, April 21, 2013, 19:03:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

Mijn derde sessie vliegvissen; gewoon proberen (leren) werpen en alles uitdokteren. Lekker in de haven van Elburg geweest. Maar naar een uur of wat was ik het goed zat. Dacht fiets even verder. Dus ik bij de haven een klein stukje rietkraag van misschien 3 meter. Bij dat stukje zie ik ineens kringetjes.

IK DENK; VIS! Ik mijn hengel gepakt, droog vliegje er aan. Zwart met rood. En gooien.. En ja hoor.. BAM; MIJN EERSTE VOORN OP DE VLIEG.

Super blij mee. Nu zaak om les te nemen en verder te oefenen etc. Langzaamaan mijn uitrusting uitbreiden. Want heb maar paar vliegjes gekregen, dus moet nog keer aangevuld worden...

Op naar de volgende vis, misschien volgende week... Mannen bedankt voor jullie tips. ::new::

[attachment deleted by admin]

hedzer

Mooi en nu door zetten  ::goodjob::

Raymond

Dat is toch een mooie overwinning op jezelf?  ::goodjob::
::wtf::

chris33

Ja, nu snap ik ook waarom het zo leuk/verslavend is.. Het is net jagen. Het prooi zoeken (kolkjes op het water)...

Je vliegenlijn te lucht laten gaan, en je droge vlieg pats boem blats op het water... En langzaam binnen tikken.. en dan een voorntje klapt er om en hij hangt. Erg leuk. Moet nog veel leren, maar dit motiveert wel.

Ben roofvisser,omdat ik wel van actief vissen hoe.. dus dit is 100% de mooie variant voor actief wit vissen..

En als ik nog keer iets van vliegen hebt voor baars etc, wordt het helemaal leuk!

Gerrit72



Mooi man, het begin is er!
De rest komt ook wel goed.
Baars op de vlieg moet ook lukken ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

devliegvisser

Hey chris,

Gewoon lid worden van de Kingfisher in Kampen. Krijg je meteen goed les en is ook nog gezellig!!

Gr,
Devliegvisser

Plantje

Mooi werk Chris.

En inderdaad: dit is precies wat vliegvissen zo verslavend maakt! Het is ontzettend visueel.

chris33

Ja erg gaaf. Kan niet wachten totdat het weekend is. Hopen op zon, en vis! :)

Vis lokaliseren, vlieg presenteren en bam; hopen op vangsten.

Nu is het zaak om wat meer te vangen en het werpen te verbeteren. Binnenkort met iemand mee dit iets meer ervaring heeft, dit zal ongetwijfeld helpen.