Een dag met 2 maal 5 uur...

Started by HappyFisherman, August 06, 2012, 11:40:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Afgelopen week kreeg ik van Maurice de uitnodiging om nabij Hengelo te komen vissen op ruisvoorns. Prima plan en dat vond Wilco ook wel, dus de afspraken waren snel gemaakt. We zouden om 18:00 (zes uur dus...) beginnen met vissen en ik had donderdagavond met Wilco afgesproken dat hij de volgende dag om 5 uur bij me zou zijn. Je voelt em al aankomen, want Wilco was de volgende dag keurig om 5 uur bij me... 's morgens!!! Was die ff keurig op tijd  ;D Ik heb me uiteraard heerlijk nogmaals in dromenland begeven en na een dagje lanterfanteren 's middags richting Hengelo. We zijn, omdat ik zo stronteigenwijs ben :), ook nog verkeerd gereden, maar tegen 6 uur stonden we dan eindelijk aan het water. Prachtige sloot van een meter of 4 breed, waar de karpers ons al tegemoet kwamen zwemmen. De dikke ruisvoorns waren echter nergens te bekennen en na 2 uurtjes vissen (en een stuk of 5 kleintjes) zijn we verder gereden naar Buurse. Serpeling heb ik nog niet gevangen, dus kon ik dat daar mooi eens proberen. De vis zat er wel, maar die zijn al gepokt en gemazeld en dus heel moeilijk te vangen. Op een CDC vliegje op maatje 20 kreeg ik wel een stijger, maar die draaide op het laatste moment weg. Helaas pindakaas en voor mij het startschot om er mee op te houden, want ik had bijna alle andere truukjes al geprobeerd.
Al met al weer 2 prachtige stekken in ons wonderschone Twente leren kennen, waar ik nog wel vaker te vinden zal zijn.
Vliegvissen is bevlogen vissen...