Karperen

Started by vende064, July 03, 2012, 09:26:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vende064


Gisteren gaan Karperen in de buurt van  Koudekerke Zeeland.
Dit had ik reeds eerder gedaan met de Vliegenhengel echter zonder succes.  Wat mij echter gisteren overkwam gaat alle logica te boven. Op een water van circa 30/50 centimeter draaide honderden Karpers met de staartvin boven water uit! Mijn inschatting was dan ook voedsel zoeken in de modder.
Wat wel opviel is dat tijdens het zoeken een modderwolk het water vertroebelde. Het gehele viswater is lichtbruin gekleurd dus zeker niet helder.
MIJN DRINGENDE OPROEP is dan ook welke techniek te gebruiken en welke vlieg!
Ik heb het  geprobeerd met het bekende Zalmeitje, wat nimfen, muggelarf enz. echter zonder een enkel succes. Een zeer frustrerende avond. Honderden Karpers en niet in staat op er maar een te vangen. Overigens heb ik geen enkele ervaring met deze tak van vissen en wil dit graag onder de knie krijgen.

Aad Venderbos.

Gerrit72

#1
Quote: Op een water van circa 30/50 centimeter draaide honderden Karpers met de staartvin boven water uit!

Kijk, dat zijn de stekken! ;D (allemaal karper of ook brasem?) In troebel water zou ik ook niet direct weten wat de beste vlieg is, maar met zoveel vis in de buurt, zou een zalmeitje toch op zn minst op moeten vallen.

Met zoveel vis op ondiepwater, lijkt een drijvende broodkorstvlieg mij ook een goede optie. Mocht dat geen reactie geven, strooi dan voorzichtig her en der wat drijvend brood, kijk eens of ze daar op gaan reageren en probeer dan 1 van de broodkorst-vlieg-varianten daar in de buurt te plaatsen. T'is misschien niet helemaal puur vliegvissen, maar kan wel een beet forceren.

Ben benieuwd, succes! ;D Heb je een vlieghengel (reel en lijn) die het karpergeweld aankan?

Foto's en een verslagje uiteraard altijd welkom!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jur606

ik denk en vermoed dat ze daar tegen de paai aanzitten
(zeker als er zoveel karper bij elkaar zit en dan is het gewoon moeilijk vangen omdat ze weinig aandacht ervoor hebben)
zijn ze wel echt aan het aazen dan moet het lukken met 1 van bovenstaande aasjes.
gewoon naar de bodem laten zinken en (fingers crossed)

Gisteren zelf op pad geweest in de lokala slootjes met zowel de #4 en de #7 mee (want er zit best een mooi karper bestand lekker pielen met #4 op voorntjes e.d. en karper stokje mee als er wat langskomt (heb 2 karepr gespot hadden geen interesse in opervlakte aanbieding van zalmeitjes imitatie dus gewoon lekker met droog vliegje vverder gaan pielen :)

heb me goed vermaakt :)



Hilco

Mijn ervaring is dat je kan gooien wat je wilt maar ze interesseren zich gewoon niet voor iets wat op eten lijkt of zelfs eten.

nog even geduld............