Paar vraagjes in het kader domme vragen bestaan niet!

Started by joey, December 04, 2012, 20:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joey

wat heb je nou eigenlijk aan een leaderloop?
ik vis op snoek met 1,5 m 25/00 nylon en aan het eind een staaldraad die bind ik met lus in lus aan me vlieglijn, is dit gewoon goed? of moet het anders?

als ik nog meer vragen heb kan ik ze dan gewoon hier plaatsen? (dan hoef ik niet het forum te spammen met topics) :)

Alvast bedankt!

maurice

je plaatst je vragen maar hier of waar je wilt als ze er thuis horen.

als je aan het eind van de vliegenlijn al een lus heb heb je geen leaderloop nodig.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

joey

ha die zit er mooi dus! 8)
en zit er aan de A&M lijnen een lus of moet ik gelijk leaderloops mee bestellen?

maurice

weet ik 1 2 3 niet, moet je ze ff bellen of mailen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

joey


jur606

Joey,

Aan mijn lijnen zat geen lus toen ik ze bestelde bij a&m (heb een stuk van 20 cm ofzo vliegenlijn gestript en van de lijn(kern zeg maar) een mooie zo klein plat mogelijke knoop gemaakt (dit aan bijde zijde en heb nu 2 lussen aan mijn vliegenlijn zonder de mogelijkheid dat het kan losschieten :)

en snoekvissen doe ik ook met een halve meter tot 1.5 meter nylon van 25/00
(naar gelang de diepte die ik wil vissen pas ik de lengte leader aan) wil ik heel ondiep vissen korter stukje.
daaraan een 7 strands onderlijntje.


rena

Quote from: jur606 on December 05, 2012, 08:12:40
Joey,

Aan mijn lijnen zat geen lus toen ik ze bestelde bij a&m (heb een stuk van 20 cm ofzo vliegenlijn gestript en van de lijn(kern zeg maar) een mooie zo klein plat mogelijke knoop gemaakt (dit aan bijde zijde en heb nu 2 lussen aan mijn vliegenlijn zonder de mogelijkheid dat het kan losschieten :)


Met deze methode moet je oppassen dat de kern geen water opzuigt, dit is vooral als je droog met de lijn wil vissen.
Op den duur is de lijn (tip) zo zwaar dat ie permanent zinkt.

Wat ik graag gebruik is de krimpkous methode, de lus is dan gemaakt door het versmelten van de coating van de lijn dmv een stukje doorzichtige krimpkous.

Nigel

Op dat domme vragen bestaan niet wil ik graag inspringen.

Hoe berg je je hengel op al je over een half uurtje weer wil vissen? Lijkt me niet echt handig om steeds alles af te breken vandaar.

jur606

Heb het wel afgelakt (en ben niet zo heel precies, daarmee misschein komt dat nog :P)
en zeker voor snoekvissen met de 7 maakt het niet heel veel uit :)


Nigel, licht een beetje aan hoevele ruimte je hebt en waar je ben (ik hou hem of compleet) of met verplaatsen met de auto gewoon
in 2en? (deel 2-3 uit elkaar) en dubbel leggen gewoon opgetuigd :)

Maar ik ben lui soms staat i ook zo in de schuur. :) in 2en


joey


Nigel

Jo thanks jur!

Dan de volgende ''niet-domme-vraag'' :P

Als jullie zo nu en dan eens willen wisselen tussen een intermediate en een drijvende lijn, neem je dan een reservespoel mee of zeg je; ''koud kunstje om een vliegenlijn te verwisselen op die spoel''

Zullen vast wel hele rare vragen zijn dit:P maar ik ben toch even benieuwd



ben


Freek

Ik heb toevallig net mijn reservespoel besteld, dan kan ik gewoon lekker wisselen tussen een drijvende lijn en een zinkende wanneer ik maar wil en zonder moeite:)

HappyFisherman

Quote from: Rob van H. on December 06, 2012, 00:10:34
het nadeel is dat je met deze lijnen vaak niet subtiel kan presenteren.

Net iets voor mij dus!  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jur606

haha happy op zich voor mij ook wel binnen raggen die streamer/vlieg :)


Gert

Quote from: Freek on December 06, 2012, 02:59:50
Ik heb toevallig net mijn reservespoel besteld, dan kan ik gewoon lekker wisselen tussen een drijvende lijn en een zinkende wanneer ik maar wil en zonder moeite:)

Het is dan ook een extra spoel, en geen reservespoel (voor als ie lek is zeker ;D)
Geeft niet hoor, ze worden meestal zo genoemd. Maar vooral als er een reel aangeboden wordt met bijvoorbeeld  4 reservespoelen geeft dat weinig vertrouwen  :o

Groet,
Gert