heb hem even laten zien hoe het moet.

Started by pepertje, January 19, 2014, 18:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pepertje

zaterdag was het de bedoeling om een paar uurtjes te gaan vissen en ons nog even te laten zien op de binddag.
maar helaas viel dit anders uit dat voorgenomen.
heerlijk ontspannen met de trein naar het viswater welke we binnen 1,5 uur hadden bereikt.
trein ja trein, zo kan pap nog even een biertje pakken op de binddag  ::proost::

in de trein had pap me verteld over zijn eerste en enigste keer vissen daar, kou sneeuw alles zat die dag tegen en dus ook de vangsten.
ze waren op de 0 blijven steken ;D ;D ;D

hopelijk zou dat nu niet het geval zijn.

op de plek aangekomen stikte het er van de vis, mijn hengel als eerste klaar met 2 nimpfen (PT  en ronnimpf) #16 en 18
al snel de eerste fiets gehaakt maar ook mijn eerste vis, en dat al voordat papa zijn hengel klaar had.
niet groot maar wel lekker om hem te plagen. :P


nummer 2 tm 9 waren er ook al voor dat pap klaar was, de voorn bewoog wel maar niet snel genoeg.
ook pap was aan het vissen en wist ook zijn eerste vis te pakken, iets groter van maat dan die van mij.


door dat we alle 2 op een verschillende manier en diepte viste stond ik al snel ruim voor in aantallen
je kan vissen of niet had ik hem denk ik al 30 keer naar de oren gegooid toen hij weer eens een baarsje uit het midden haalde.
toen hij bij een brug een mooie beet miste, snap nog niet hoe wist hij zijn eerste niet baars te landen.


en nummer 2 er snel achter aan.


en ik stond er nog baarsjes te tikken.


na dat papa ook nog eens een 4 tal voorns van 15 tot 20 cm pakte ben ik ook overgestapt op grotere nimpfen
en als snel mocht ik mijn eerste ook landen toch al snel 12cm dat bak beest.
toen pap een dikke aan de kant verspeelde eerst even wat eten en drinken.

pap wilde nog een paar foto's maken maar dat ging niet meer.
ach ja als je oud word kun je vergeten om de kaart er terug in te stoppen :-X :-X ::denken:: ::foei:: ::stil:: ::muur:: ::muur:: ::muur::

na een half uurtje rust haal ik mijn hengel op en ships een takje aan vlieg 1 en een baars van een ruime 30cm op de 2de nimpf.
volgens pap haalde ik te bang op en verloor hierdoor de tak en de vis.
de tippet was gewoon gebroken, 10/100 kan dus minder hebben dan we dachten.

pap wilde zelf nog een snoekbaars vangen en ik ook wel :P
gelukkig ging ik pap daar in voor met een kleine 20cm
voor pap werden het er een dikke 0 cm :P

toen we er aan dachten om naar Apeldoorn te gaan was het inmiddels 16 uur dus weinig zin.
dus lekker door gevist tot een uurtje op 5 en toen weer richting de trein.

met ruim 50 vissen meer dan pap en een big smile terug naar huis.

groet,
Youri


ohhh ja voor de gene die het wil weten pap heeft 3 keer de zelfde boom gehaakt en alles verspeeld ::badgrin:: ::badgrin:: ::badgrin::
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

obi-130

 ::goodjob:: bedankt voor het delen
8) ;D

Hilco de Visser

dat was een heerlijk dagje vissen zo te lezen  8)

maurice

#3
dat was het Hilco, in aantallen heeft hij gewonnen maar niet in de grote ;)
denk dat hij dikke 100 baarsjes van 10 tot 15 cm er uit heeft gepeuterd

ondanks dat de voorn moeilijk te vangen was lekker gevist.
en we zijn blij met elke vis wat dat betreft.



ohhh ja de geheugenkaar zit er nu weer in :-X
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nol78


John

mooi stukje Youri!

En een dagje uit met je pa en dan ook nog leuk vangen daar kan geen binddag tegenop  ;)

hendri

mooi daggie van maakt jongens, maar wel een eind lopen van de trein naar viswater.  ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Lekker bezig, vader en zoon. Mooier kan toch niet??
Tight lines!!

FSCHAMP

Moet een schitterende dag geweest zijn, zeker voor jouw Youri,  ::goodjob:: kerel. En ik weet zeker dat je pa baalde toen jij er zoveel ving. Hij doet nu wel af dat je in aantal won, maar niet in grootte, maar ik vind het toch schitterend gedaan.  En als die grote baars had blijven hangen had je hem in grootte ook geklopt.

Ik weet nog hoe ik me voelde toen ik mijn pa klopte bij het vliegvissen, dat gevoel is zalig man, daar kan inderdaad zo'n binddag niet tegenop.

Veel su6 nog bij het vissen in de toekomst.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Mooie dag zo met je 2jes. Ik wou dat mijn zoon met me ging vissen.Maar dat zit er helaas niet. :'( :'(
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

gelukkig raak ik er aan gewend Gino, gebeurt me vaker dat na kijken ;)

maar mijn wraak is zoet :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert


FSCHAMP

Quote from: maurice on January 19, 2014, 21:45:27
gelukkig raak ik er aan gewend Gino, gebeurt me vaker dat na kijken ;)

maar mijn wraak is zoet :P

Dat zei mijn vader ook  ;) toen ik hem voor de eerste keer klopte, maar nadien kreeg hij niet dikwijls de kans om wraak te nemen  :).  Ik vermoed dat jij dezelfde kant opgaat als mijn vader.  Als vliegvissen je met de paplepel ingegoten wordt, wordt je moeilijk te kloppen op termijn.  En mijn vader was een goede leermeester in het vliegvissen, maar er komt een ogenblik dat de leermeester moet onderdoen voor de leerling en voor mijn vader was dit zo'n 25 jaar geleden.
Nu, ik heb een dochter van 8 jaar en zij begint ook interesse in het vliegvissen te hebben  :).  Ik hoop dat ik ook een goede leermeester voor haar zal zijn als de interesse doorgaat en dat er ooit een ogenblik komt dat zij mij overtreft.  Ik kijk al uit naar die dag  :) :).

Ik kijk echt al uit naar onze tripjes samen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72


Lekker bezig Maurice en Youri

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Nol78

Heel mooi verslag  ::agree::
En wat betreft vaders en zoons,dochters..ik denk dat een ieder van ons er van droomt het mooie van de sport met zijn kinderen te kunnen delen.
De hoop dat ze beter worden en meer genieten als jezelf is daar synoniem aan denk ik.



Nog te klein om een lijntje te strekken maar het ziet er veel belovend uit.

pepertje

de eerste keer dat het gebeurde was met Henk en Danny op de forellen put ;D ;D ;D ;D ;D
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

pepertje

is mooi vissen daar, het moet beter gaan als het koud is dus misschien volgend jaar beter
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

maurice

Quote from: peter on January 20, 2014, 22:36:50
Hi Hi Hi Hi

wat nou, jij hebt het onderspit ook moeten delven tegen hem.
zelfs 2 dagen achter elkaar ::fluiten::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Jan_Smeijers

Top Youri en Maurice, mooie jasjes btw haha  ::duim::
Gr. Jan