ff hier, ff daar en weer verder

Started by hendri, September 04, 2011, 17:13:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

vanochtend mooi optijd uit de veren en de planning was bbten hier op de plas. snoek of baars moest het worden. bij de plas aangekomen veel witvis boven in en hier en daar sprong wel wat weg. dus snel spul in orde maken en hup. na een best eind langs een rietkraag gevist te hebben met ep streamers en totaal geen teken van snoek te bekkennen. dus maar snel besloten dat dit hem vandaag niet was. weer naar de kant, spul in de auto en als een malle naar de polder van mastenbroek.
op de eerste stek aangekomen, mooi wat witvis onder de kanten dus dat leek al goed. eerst ff langs het kantje en halverwege pak ik mn streamer weer op om iets verder voor een duikertje te gooien. met dat ik hem oppak lijkt het wel of er toch iets volgde. dus snel weer int water met dat ding, 2 strippen en hange!

na een paar leuke sprongen lag hij op de kant. ff meten 74 cm.

nou niet gek voor de polder, en we hebben al weer een leuk begin. nog een paar worpjes voor de duiker lang en daar draaide wel wat, maar wilde niet doorzetten. dus op naar de volgende stek.
hier had edwin van dyckers toen nog een leuk snoekje op zn popper, dus ff proberen.
helaas deze rakker was waarschijnlijk niet thuis. dus weer de auto in en verder.

op deze stek moet je bijna altijd tegen de wind in en iets verder werpen dan de normale sloten breed zijn. maar als je hem dan mooi voor het dwarse slootje heb, ja dan kan een aanbeet vaak niet uitblijven. ook nu, een beste dreun en hop hange! een paar meter lijn vliegt door mn vingers en een beste sprong. wow das een mooie! k*t dat was een mooie! tja en dan baal je dus als een stekker dat je zonder weerhaak vist. snel weer inwerpen maar deze dame kent de klappen van de sweep en laat zich niet meer zien.

nou dan maar weer verderop. nu meer richting zwolle, water super helder hier maar veel te veel planten en daardoor dus te ondiep.
dus weer de auto in en weer richting hasselt, zo door de polder bij staphorst en rouveen.
een paar leuke stekken afgevist maar hier was het water weer zo troebel. je kon je streamer krap an 10 cm zien zakken. dit werdt dus ook helemaal nix.
ondertussen wast ook al wel weer mooi geweest, dus maar richting de voart.
toch weer een lekker ochtendje gehad, en mn pike counter is weer in beweging. ;)

A{b}r{a}xa{s}

de 'echte snoektijd' moet nog komen, dus die teller gaat nog wel stijgen Hendri :)

Rossie69

mooie dag gehad dus.

old mans pike Hendri

Leuke foto van die jumper ook.
ja water hier in de buurt kleurt al aardig ijzerhoudend.

vanaf volgende week ga ik bezig met me ep gebeuren,wil ze klaar hebben voor het weer dicht ligt het water hahaha.

wat een druk gedoe trouwens van hot naar her ;)

Bert J.

#3
Mooie snoek! Ze vechten nu veel harder als in de winter.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

Leuk verslag, komt me bekend voor om van hot naar her te karren. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Mooi werk, ff vissen, zoeken en weer verder...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Lekker gevist Hendri, Mooi verslagje en dito vis ook!

Christian

brian


Herman

Goed bezig Hendri!
Nog ff en ik ga de competitie voor de Gouden Streamer laten starten.... Moet nog ff een datum prikken waarop we van start kunnen gaan. Intussen gewoon blijven oefenen Hendri (en anderen)!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Mooi, kunnen we ons daar weer voor inzetten HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes


hendri

ja henk, dat gekros naar verschillende watertjes is om te kijken waar ze het doen.
het ene water kunnen ze geen teken van leven geven en een ander watertje zijn ze los bijv.
stel ik was de hele ochtend op de plas gebleven, dan had het dus een dikke blank kunnen worden. ik had een aantal hotspots gehad en geen teken van leven, dus daarom verderop. vrij

tja de echte snoektijd moet nog komen, maarja ik kan mezelf zo slecht inhouden!!

Rossie69

 ;D

dat weet ik,al sinds St Thomas

pffff

en Sure hahaha.

mooi dat je zo gedreven bent.
je zou haast sponsors moeten krijgen.

maar snoeken is ook zoeken

hendri

Quote from: Rossie69 on September 06, 2011, 23:56:36


mooi dat je zo gedreven bent.
je zou haast sponsors moeten krijgen.

helemaal mee eens!!! hahaha