Giftun Azur Beach Resort Hurghada

Started by Mike, January 17, 2013, 00:23:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Een van mn maatjes heeft een nieuwe job aangeboden gekregen en ik ben toevallig ook de eerste week van februari vrij. 
Zo kwamen we onder het genot van een lekker donker biertje, heel spontaan op het idee om een weekje weg te gaan en het liefst naar een plek die er qua weer heel ander uit ziet als hier. 

We willen natuurlijk primair gaan vliegvissen 8).

Het liefst wilden we het ook een beetje betaalbaar houden en ook liever geen 15 uur vliegen. 
Al snel kwam Egypte als een van de beste opties naar boven qua prijs en vliegafstand. 

Nou is Egypte vast niet het eerste waar de meeste mensen aan denken bij vliegvissen. 
Nou kwam ik toch wel het een en ander aan spectaculaire filmpjes tegen op You Tube zoals deze... [www.youtube.com] 

Maar goed, nu de hamvraag....is er iemand bekend met deze omgeving en heeft iemand misschien aanvullende info of tips, vwb de vismogelijkheden??? 

Andere tips of ideeen zijn ook heel erg welkom, want mijn buitenland ervaring is zeer beperkt. 

Gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gerrit72


In het verleden ging ik regelmatig via Hurghada de rode zee op, om te duiken en te trollen met grote pluggen. We huurden dan een boot van de 'star fleet', waar we 5 dagen mee op zee bleven (meestal voor de Sinai).

Aangezien in Hurghada langs de stranden en vlak voor de kust hele mooie (alle kleuren van de regenboog, maar ook barracudas van 1m +) vissen zitten (daarom ook ideaal
voor snorkelen), denk ik dat er zeker wat mogelijk is met de vlieglat.

Ik heb er echter nooit met de vlieglat gevist. Hopelijk kunnen andere forummers je wat op weg helpen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Mike

Hoi Gerrit,

Thx voor de tip.
Mocht het allemaal lukken, zal ik wel een verslagje met beeldmateriaal plaatsen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER