Jamaica 2012

Started by Herman, November 19, 2012, 15:39:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Dit jaar zijn we met zomervakantie naar Jamaica geweest (in oktober/november dat dan weer wel).
Bij het resort konden we mooi op de pieren/waterkeringen vissen, helaas is het dit jaar niet gelukt met een local mee te gaan, maar ja je kunt niet alles hebben.





De eerste dagen was het water kraakhelder. Ook vanaf de kant kon je erg ver in zee de bodem nog zien.
Helaas kwam er een hurricane (Sandy) over, tja dan is het snel gedaan met de pret.



Het duurde een week voordat de zee weer een beetje rustig was en anderhalve week voordat je ver in zee kon kijken.
Natuurlijk hadden we onze hengels mee. Anja vliegvist eigenlijk alleen ver van huis haha.
Helaas voor ons zijn de meegebrachte vliegen niet van dien aard dat de vis er happig op was. Het is me slechts een keer gelukt een vis te verschalken op de vlieg.



Om toch een beetje plezier in het vissen te hebben, zijn we overgeschakeld op gemeen spel.
Aan de tippet geen vlieg maar haak met aas. Begonnen met brood, later overgeschakeld naar garnaal of ander zeevoedsel. Uiteindelijk steeds een vis gevangen en dan die aan kleine reepjes als aas gebruikt.
De straf was uiteindelijk dat er een van de hengels gebroken is..... Moet maar eens op zoek of het te repareren is.

Uiteindelijk de deal met de chefkok gemaakt dat wij aas kregen en zij de vis.

Een kort overzicht van de verschillende vissen die we vingen.



















We hebben nog wel gevraagd wat de naam was, maar we kregen vooral te horen "fish" of "food".
hier een voorbeeld van de tweede soort haha


Ennuh, er was ook nog een kookclinic. Konden we Jerk-fish maken. Een zeer scherpe marinade en saus.
De vis was heerlijk!!!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

mooi mooi Herman,

leuke visjes
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Useless

Mooi Herman, maar kun je de foto's misschien nog iets kleiner maken want ik kan nu met wat moeite nog net zien wat het is  ;)

Rossie69

ja leuke visjes  ;D

instelling niet goed staan denk ik van formaat grootte ?


hendri

je heb je weer goed weten te vermaken! mooi man, jammer dat ze het nepvoer niet wilden.
hengel gebroken?? ben je er weer over heen gelopen?

Gerrit72




::goodjob:: Leuke vissen hoor! (weer eens wat anders dan snoek & ruisvoorn :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Herman

Instelling van het formaat bij het verbeterde photobucket.....
grrrrrr moet ik dat nog weer veranderen.....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Toch wel weer een lekkere zomervakantie geweest Herman. En lekker veel variatie gevangen. Ben wel benieuwd naar de wat grotere foto's. Extra brilletje helpt niet in dit geval.

Groet,
Gert

johannes

wat een bijzonder mooi visje die met de rode kop