Belize

Started by Bone F, October 29, 2012, 09:55:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Woensdag a.s. ga ik weer voor 3 weken naar Belize gelegen aan het schiereiland Yucatan Mexico. Dit keer maar eens in het najaar proberen. Ik hoop dat ze mijn kleine Pattegrisen nu ook interessant vinden. Ik ga naar het kleine eilandje Caye Caulker, afm. 800 X 200 meter dus rondom vissen alles op loop cq (huur)fiets afstand. Hoe het vissen daar is is uitstekend omschreven door Pieter Bas een poosje geleden maar indien mogelijk post ik zelf ook nog wel wat.

[attachment deleted by admin]

hendri

veel plezier! wordt vast en cker genieten. das btw niet zon heel groot eiland, daar moet je je best doen om te verdwalen denk ik?
wat voor vis mag je daar verwachten? bonefish permit achtig gebeuren?

DocSalmo

Ik ken een Belg die daar een kitesurf school heeft en hij is ook een hevig vliegvisser.  Volgens dat hij zelf zegt vangt hij sommige dagen tot 50 bones vlak voor zijn deur.  Sta me toe dat met een serieuze korrel zout te nemen.  Wel niet al te groot.  Om te waden niet zo super (tot kniediep in de modder!).

Je vangt er bones, permit, trevalley, baracuda, kleine tarpon,... snook misschien ook.

Vlak naast Caye Caulker ligt nog een eilandje.  De zee ertussen is heel smal.  In dit "kanaal" wordt soms heel goed gevangen (vooral permit), maar je moet je vlieg (streamer) op diepte krijgen!  En dat is waarschijnlijk niet makkelijk want ik denk dat daar een sterke stroming staat...  Misschien eens een goeie zware clouser in knallen?

Over de afstanden die Bone F vermeldt, twijfel ik toch.  Op Google Earth denk ik dat het kleine zuidelijke eiland ongeveer 2 km lang is en het iets grotere noordelijke eiland is ongeveer 4 km lang.  Nog meer visplezier dus!




Bone F

Ik ga er nu dus voor de 6e keer naar toe dus ik ken eea inmiddels een beetje. Die "Belg" ken ik en spreek ik daar regelmatig. Ik weet niet of hij er deze tijd van het jaar ook is omdat het volgens mij voor hem een seizoen baan is. 50 bones mwah lijkt mij ook veel maar omdat hij er langere tijd is heeft hij veel meer ervaring. Wat vang ik daar zoal, nou bijna alles is Bone. Vroeger ook nog wel eens Jacks maar tegenwoordig niet meer en Permit die heb ik daar nog nooit gezien. In de Split zoals dat water tussen de eilanden genoemd wordt zie je vooral 's avonds in het kunstlicht regelmatig Tarpons voorbij schieten daar ga ik mij deze keer maar eens wat meer op toeleggen. Een nadeel daar is dat vanaf het punt waar je ze kunt aanwerpen altijd een flinke wind staat uit een hoek waar je hem absoluut niet wilt hebben......vooral niet met een flinke streamer eraan! En over de modder daar waar hij vist is een van de mooiste stukjes flats dus???

Frans

Bone F

Schiet me opeens te binnen volgens mij heet de "Belg" Stevie.

DocSalmo

#5
Quote from: Bone F on October 29, 2012, 20:25:09
Schiet me opeens te binnen volgens mij heet de "Belg" Stevie.

Dat is 'm  ;)

Steven Maes / Stevie / Lefty Jones (hij heeft veel namen)

Voor de rest bevestig je alle verhalen die ik al van Steven heb gehoord en die ik van anderen heb gelezen.  Ik hoop er ooit ook eens naartoe te gaan!  Hou ons vooral op de hoogte van je avonturen daar, Bone.  Hopelijk kan je een aantal mooie tarpons haken in de split én landen.  I keep my fingers crossed. 

P.S.: Inderdaad, ik hoor dat er daar mooie flats zijn.  Een ervaren Bahama's-vliegvisser waarschuwde me dat ze op Caye Caulker dus niet makkelijk zijn om te waden doordat je in de modder zakt.  Dat temperde mijn enthusiasme.  Maar volgens jou is dat dus geen probleem?

Een ander vraagje.  Op de blog van Dyckers las ik dat er helden zijn die met een opblaasbare kajak de mangroves in gaan of naar het rif trekken.  Is dat een mogelijkheid voor Caye Caulker?  (zie foto hieronder)


Jasper

De Sevylor Reef 240, nog slechts spaarzaam te verkrijgen, maar met z'n 7 kilo ideaal. Heb er eentje meegenomen op bonefishtrip en dat opent deuren qua vismogelijkheden.
Is de investering waard. Ik denk dat je die daar goed zou kunnen gebruiken. De Dyckers jongens zitten nu in het Caraïbisch gebied de bones te drillen vanuit die kajak...

Bone F

Amerikanen zie ik wel eens ronddobberen in zo'n kano. Lijkt me toch wel veel rompslomp, je kunt ook een kano huren. Ziet er overigens mooi uit en het is een wereldmerk. Zal proberen zo nu en dan eens iets te posten. De belangstelling voor dit topic is niet zo groot dus veel inspanning ga ik er niet aan wijden.

Vrgr,

Frans

maurice

veel plezier en vang ze
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72



;D VEEL PLEZIER!  ;D Wordt vast geweldig! Goed bezig ;)!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jasper

Lijkt me wel erg leuk om een update of verslagje te lezen/zien!

DocSalmo

Ja, ik kijk ook uit naar een verslagje.  En vooral naar foto's :)

Er zijn misschien maar een paar die belangstelling hebben voor Belize, maar vergeet niet: de kwaliteit is belangrijker dan de kwantiteit.  Wij zijn slechts met enkelen, maar we hebben wel héél véél interesse  8)

Bone F

Hey m/v
FF een berichtje vanuit de Caribbean Belize. Ik ben nu halverwege en eerst de score maar ff  en die staat op 28 Bones en de vissen zijn bijna allemaal tussen de 40/45 cm. met 1 uitschieter van 50+. Hier is hier natuurlijk heerlijk toeven elke dag 28/30 graden en en azuurblauwe zee. Plaatjes is wat lastig dus die komen na thuiskomst wel in de eind rapportage ;D Ik vis 's morgens een paar uur, dan 's middags en soms 's avonds maar dat is niet zo succesvol. Ik heb me nog niet op de Tarpons gestort omdat ik al blij van Bones wordt. Ik hoef niet dat grote geweld en mede is het lastig vissen waar de Tarpons zich melden in de avond. Die onthaak je niet ff liggend op je buik op een steiger, maar misschien zit het er nog in. Ok het is nu hier 18.43 en ik ga een happie eten en dan nog ff een rondje maken.

groetjes
Frans

Inderk

Heel veel plezier nog daar!!!
en een goede vangst
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


sjoerd

we zijn toch wel benieuwd of je daar tarpons kunt verleiden, Doe je best!!

gr Sjoerd

HappyFisherman

Succes nog Frans!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jasper

Supercool! Pas op voor antivirus-uitvinders en geniet van het vissen en het weer!

Jasper

Nog op tarpon geweest of nog iets verrassends gevangen? Ben erg benieuwd. Ook wel naar hoe je de bones vangt, aangezien je op jouw directe locatie vooral diepere flats en steigertjes hebt. Ben je al terug, trouwens?