reac nieuwzeeland

Started by cojac, March 25, 2012, 22:43:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cojac

Ben net terug 5 dagen big game gevist, op een big boot, ten noorden van auckland, bij het great bairier eiland. Op de laatste dag melijn gevangen, 160kg 1,75 mtr lang, 1,30 uur bezig geweest om hem langszij te krijgen en te merken. Daarna vrijheid gegeven was een reuze ervaring. Ook op regenboog forel gevist, met een gids in de tauranga rivier, bij taupo, mooie forellen gevangen. Zonder gids is dit bijna niet te doen was al met al een onvergetelijke vacantie.
veel strakke lijnen en krakende hengels gewenst  gr. cojac

Koen

heb je ook foto's gemaakt? Lijkt me wel gaaf hoor om daar es te vissen :)

cojac

Ik heb een berg fotos maar weet niet meer hoe ik ze op de site moet zetten.
veel strakke lijnen en krakende hengels gewenst  gr. cojac

A{b}r{a}xa{s}

die forellenfoto's en omgeving ben ik ook wel benieuwd naar...
cojac : als je ze op de e-mail zet wil ik ze ook wel voor je plaatsen in het topic

HappyFisherman

Da's weer andere koek dan de ruisvoorntjes bij me voor de deur :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

cojac

#5
Was ook een geweldige ervaring alleen de vliegreis 11uur Kuala Lumpur en 12 uur naar Auckland is een hele zit,  ook al zit je bissenes classe. We hebben veel op zee gevangen de eerte 5 dagen op de boot, bonito's, ( kleine tonijnen ) 70 cm lang, jac dorry, kingfissen van 100cm, snappers en makrelen en zelfs een zee forel. De laatste dag de merlijn.  s'Avonds hebben zelfs gedoken en kreeften gevangen, die we gekookt en heerlijk opgepeuzeld hebben. De boot was de Pegagic van Gorden Bakster uit Auckeland, was 40 voet lang en had 2x 320pk vermogen, je kon met totaal met 4 personen incl. de schipper op bivakeren. Na de boot tocht een kleine rondreis over het Noorder eiland gemaakt. Auto gehuurd Toyota Prado en van Auckland naar Whitanga gereden via de kustweg, over Cormandel, daar overnacht. De volgende dag naar Tauranga kano tocht gemaakt en de omgeving bekeken. De volgende dag vertrokken naar Rotorua waar we 3 dagen verbleven, aan een meer waar veel regenboog forellen zitten. Daarna naar Taupo waar we ook 3 dagen verbleven veel gedaan o.a gevist in in de Tauranga rivier waar we regenboog forellen gevangen hebben, mee genomen en 's avonds in een retaurant heerlijk opgegeten hebben. Vergunning voor het Taupo district bedraagt p/d ca $17 mag je max 3 forellen voor meenemen. De volgende dag terug naar Auckeland, waar we nog 1 dag geslapen hebben want de dag daarna moesten we weer terug naar Holland waar het heel koud was. Wie er iets meer over wil wetenkan mij mailen, heb ook divese reis info over NZ.
veel strakke lijnen en krakende hengels gewenst  gr. cojac