Happy spider

Started by HappyFisherman, February 04, 2015, 08:59:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Heel simpel om te maken, nat ziet het er echt niet uit maar vangt echt voorntjes als een tierelier!

Wat heb je nodig:
Kleine dunstelige haakjes
Jack daw scalp veren (of andere kleine fluffy veertjes)

Neem een haak in maat 18 of 20 (dit is een Gamakatsu maatje 18) en zet het binddraad op tot aan de haakpunt. Neem vervolgens 1 veertje en strip daarvan het pluizige onderstuk kaal. Dit gebruik je direct als dubbing, waarbij het veertje eigenlijk precies genoeg pluis levert voor 1 vliegje. Dubben tot iets achter het haakoog.

Nu bindt je het veertje in bij de punt met enkele slagen draad, klapt de ingebonden punt terug en legt er nog 2 of 3 slagen draad over zodat de hackle goed vast zit.

Nu kun je de hackle wikkelen, waarbij je 2 of 3 slagen legt (dat is meer dan voldoende) en zet het geheel vast en je kunt het afbinden.

Nu al weer klaar? Jep, nu al weer klaar.

Deze vis ik al een paar zomers op ruisvoorns en het is onvoorstelbaar wat ze er in zien, maar je kunt je er helemaal scheel mee vangen ;D

Veel plezier met binden!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Leuke spider Bram, en eenvoudig te maken.

Goed bezig jochie  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Scaramouche

Geinig, zo simpel en dan toch gewoon vis vangen. Vis je deze in een dead drift of strip je hem binnen?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

HappyFisherman

Meestal met achtjes zachtjes binnenhalen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Ziet er ook weer mooi (en simpel!) uit Bram!

Gerrit

Gerrit59

Bram,

Ik heb nog een zakje met van die kleine parelhoenveertjes in verschillende kleurtjes liggen.
Zijn die hervoor bruikbaar?

Gerrit

Beertje

#6
Dat zie je wel vaker dat de simpelste vliegjes de meeste vis vangen.Zo heb ik in de zomer nog al eens succes met "de watervlo" uit het boekje Vliegen, Vissen en kunstvliegen, van Paul Blokdijk. ook dit vliegje stelt niets voor wbt bindmateriaal. Een klein beet je koperdraad, een klein plukje dubbing en een klein hackeltje.Dat is alles.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Gewoon proberen Gerrit. Je kunt er hoogstens niks mee vangen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Ik denk dat borstveertjes van een waterhoentje het ook goed doen. Dus ff goed op de berm letten. ;D

wouter veuger

mooi,ziet er in al zn eenvoud zeker vangerig uit ::agree::

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit