leaders

Started by vliegvisserdorian, September 05, 2011, 22:14:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

ik heb een vraag namelijk hoe en waar bewaren jullie jullie leaders, bij mij zitten ze namelijk altijd in de klit en dat kost vistijd  :(

Rossie69

gebruik geen leaders bijna niet dan.
maar als ik ze wel mee heb dan doe ik ze in zo,n klein zipzakje zeg maar waar ook je haakies inzitten of goudkopjes

A{b}r{a}xa{s}

yep, wiet-zakjes, maar dan ongebruikt en zonder plantje er op gedrukt, werkt perfect :)

Rossie69

jaja je hebt het eruit gehaald zeker ;)

A{b}r{a}xa{s}

nee nee, netjes op internet ooit eens 1000 van die zakjes gekocht ;)
altijd handig die dingen

vliegvisserdorian

oke

@rossie, hoe vis jij dan als je geen leaders gebruikt?

karelgol

Leader van 1 dikte neem ik aan, oftewel direct van het klosje.

Karel

vliegvisserdorian

#7
ohh op die fiets

HappyFisherman

Brommer rijden wel, brommers kiek'n niet meer HAHA!

Ik knup mijn eigen leaders de laatste tijd en dat bevalt me prima...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Maar nu weet ie nog niet hoe julie je leaders bewaren/meenemen. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Oh ja, ik laat m'n leader gewoon aan de lijn zitten en als't niet meer wil knup ik een nieuwe... Niet te strak op de reel zetten, want da's wel vragen om problemen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

RonM

Probleem van de leaders herken ik. Je rolt de leader lekker op, maar als je weer wilt 'ontrollen' gaat de zaak in de war. Ik doe het nu als volgt. Ik rol op te beginnen bij de tippet, het dunste gedeelte. Gewoon om je 4 vingers. Het laatste stuk van 10-15 cm wikkel ik om de ontstane rolletje. Het 'ontrollen' is nu veel gemakkelijker geworden door het dikke deel van de leader. Zo zijn ze overigens ook bij aankoop opgerold.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

Rossie69

Quote from: vliegvisserdorian on September 06, 2011, 16:36:56
oke

@rossie, hoe vis jij dan als je geen leaders gebruikt?
Met mn vlieghengel en een stuk hengellengte tippit.

of als ik droog vis een stukkie voorslag van 14/00 en dan af lopend naar 12 en 10/00
of de getwijnde leader van Speycast :) droog

Hendri zijn inter en zink .
en daar aan een hengel lengte tippit 14 16 18

vliegvisserdorian

oke, dan zal ik toch maar eens kijken of ik die "wietzakjes" ergens kan krijgen ik heb nu iets van 3 leaders, 1tje voor nymphen (getrokken naar 12/00) 1tje voor streamers (getrokken leader in een halve hengellengte 20/00) 1tje  voor droge vliegen (gevlochten 1 hengelengte naar 8/00). maar ik heb er in dat halve jaar dat ik nu vliegvis al 5 weggegooid omdat ze in de klit zaten en die 5*7 euro kan ik beter besteden aan vliegbind spullen enzo

Hilco

witvisonderlijn oplossing?

vliegvisserdorian

hey dat is ook nog wel een slimme, ik heb ze hier wel liggen voor witvisonderlijnen (die ik eigenlijk nooit gebruik) maar ik had er nog nooit over nagedacht dat je hem ook zou kunnen gebruiken voor leaders...

mertens63

Ik bewaar ze hier ook in.
Heb ze alttijd bij me in mijn vliegvest.
Hier een paar foto's van mijn leaders.



Greetzz John