airflo c8 reel

Started by melvinv, February 08, 2011, 18:41:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

melvinv

heey..
heb vandaag een nieuwe reel binnengekregen een airflo c8.
kunnen jullie me wat erover vertellen kwaliteit etc..?
op de doos staat:

aftma 8
large arbor design.
water and heat resistant
largedrag adjusment dial
fully sealed drag , evenfor saltwater!
quick releasespools
comes with extra spare spool.

kvind hem er leuk uitzien en voelt gewoon goed aan..
maar me vraag is of het een beetje kwaliteit is etc..

Forelletje

Messchien handig om eerst te infomeren en dan te kopen  ;)
Maar ik heb wel eens een lichtere versie in mijn handen gehad en daar was niks mis mee.

Gr Richard

Herman

Zegt me zo niets, voor ik ga googlen heb je misschien een paar foto's vna t reeltje???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

melvinv

hij is gewoon goed naar mijn idee wel fijn ding..
maar hoopte gewoon dat iemand me kon vertellen over de kwaliteit van het merk etc.

Useless

C8 is een budgetreeltje dat volgens mij gemaakt is van grafiet en daardoor in ieder geval niet kan roesten en relatief licht is. Voor het geld dat zo'n ding moet kosten kan je er nooit een buil aan vallen. Men claimt dat het sliphuis waterdicht is geseald en dat hij daarom ook goed te gebruiken is in zout water. Als je hem op zee gaat gebruiken zou ik 'm, net als iedere reel overigens, altijd naderhand afspoelen onder de kraan.
Overigens is Airflo nou niet echt een merk dat er om bekend staat dat ze geweldige producten leveren. Men noemde het vroeger niet voor niet AIRFLOP. Hun lijnen waren vroeger niet best en hun Balance-reel is misschien wel 1 van de slechtste die ik ooit ben tegengekomen. Zegt overigens niets over de kwaliteit van jouw reel en als je 'm bijvoorbeeld voor het snoeken gaat gebruiken zal ie best z'n werk doen.

melvinv

okeej thnx weet ik voldoende..
voor dat geld watk er voor betaald heb hoor je me niet klagen..
kga em in ieder geval veel gebruiken en naderhand zie ik  vanzelf wel of die het blijft doen..

A{b}r{a}xa{s}

Hoe het met de reels zit, geen idee,
maar de lijnen van Airflo daar zitten tegenwoordig toch wel goede bij.
(Six Sense lijnen)