Sonik XKR reel ?!?!

Started by Twan, December 29, 2013, 18:40:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Binnenkort ga ik zeer waarschijnlijk de TFO BVK #9 aanschaffen en ik ben op zoek naar een bijpassende reel. Nu ben ik op internet gestuit op de Sonik XKR reel.

Heeft iemand er ervaring mee of weet iemand er iets meer over te vertellen? Of misschien suggesties? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

Gr Twan



[attachment deleted by admin]

Koen

Die je laat zien is voor een 3/4/5 lijn, das niet handig :P

Heintje Davids

Vraag me eigenlijk meer af waarom een Sonik-reel. Niet dat het slecht is of zo maar ook niets beter dan andere merken die wél vrijwel overal in Nederland te koop zijn. In die prijsklasse zijn er zoveel reels te koop. Misschien er eens over denken om je vraag anders te stellen en te vragen of mensen hier eens willen aangeven met welke reel zij vissen op hun #8/9 hengel en waarom.

Herman

Heb zelf ook een Sonik cassettereel, sk3.
Op zich wel tevreden over. 3cassettes gevuld met drijvende, inter en zinklijn.
Inmiddels al enkele gebreken kunnen verhelpen (losgelopen schroef en versleten rubbertje) door geweldige gratis service van Sonik.
Andere réels hebben wel mn voorkeur, maar voor op vakantie in zout water een goedkope aanrader....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rene V.

Goede vraagstelling.Mijn idee is,waar ga ik op vissen en welke hengel past daarbij.Wat zijn de omstandigheden die ik kan tegenkomen,dwz grootte van het water,werpruimte,wind en bereikbaarheid van het water.Voor de reel geldt voor mij,moet het zowiezo altijd doen zonder gezijk.Moet er mooi uitzien,
ik ben met mijn hobby bezig dus mag iets kosten,goede slipinstelling die ook blijft staan.Ben nu uitgekomen op Lamson en Dutch Reels.Voor mijn volgende reels wil ik gaan upgraden,niet dat het nodig is maar Bauer en Tibor vind ik gewoon bijzonder mooi.Verder heb ik liever 3 a 4 hengel/reel combinatie waarvan ik vind,dit is het dan een kast vol met junk.Ik heb al aardig wat gehad maar ga nu voor kwaliteit die wel zijn prijs heeft en het vist ontzettend lekker,emotie dus ;)


Rene V.

Gert

Ja, goeie vraag....
Er zijn al zo veel bomen, en er komen er nog steeds meer bij, dus het bos is nauwelijks nog zichtbaar. Maar er zijn ook wel veel dezelfde reels met alleen een ander naampje erop. Dat zijn vooral de reels in de goedkopere prijsklasse denk ik.
Zoek je een redelijk betaalbare reel die zichzelf inmiddels wel bewezen heeft, dan zou ik eens gaan zoeken naar een Shimano Biocraft XT LA (Large Arbor). Bijna overal te koop.
Ik weet niet wat die Sonik moet kosten die jij gezien hebt, maar normaal gesproken liggen die prijzen ongeveer gelijk aan die van de Shimano (ca. 140 Euro voor een 7/8).
Die reels die Rene V. noemt zijn uiteraard een paar klassen beter, maar ook veel duurder.

Groet,
Gert

Twan

@ Koen: Haha, die foto is puur voor de beeldvorming, maar dat snap je zelf ook wel  ;)

@ Heintje: Waarom sonik? Sonik heeft helemaal niet de voorkeur. Weinig ervaring met dit merk. Deze kwam ik toevallig tegen en ben benieuwd naar de ervaringen met deze reel. Zoals Gert al aangeeft zijn er zoveel bomen, vandaar mijn vraag.

En wat jij zegt over dat ik de vraagstelling anders moet formuleren en moet vragen met welke reel zij vissen op hun #8/9 hengel en waarom, dit versta ik onder suggesties  ;D

@ Herman: Bedankt voor je reactie. Goede service dat is al belangrijk

@ Rene: Ik ben het zeker met je eens. De reel mag ook meer kosten!! Goede slip vind ik belangrijk en hij moet er mooi uitzien. Ik zelf vind hem er mooi uitzien, vandaar dat ik vraag naar ervaringen van mensen om de werking ervan te toetsen. Ik ga zelf zeker ook voor kwaliteit, maar ik ben niet (misschien ook wel) van plan om meer dan 250 a 300 euro uit te geven voor een reel.

@ Gert: Je hebt gelijk. Ik zie regelmatig dezelfde reels terug komen onder een ander naampje en er mag best een keer met een bijltje worden gehakt in het bos. Ik dacht dat hij ergens rond de 150 euro lag, met enkel de reel en 1 spoel. Wat betreft de reels van Rene, daar ga ik even naar kijken. Ik ben best bereid om wat meer uit te geven, maar niet echt heel veel.



algemeen: Mijn oog is ook een beetje gevallen op de Loop Multi  :D

wouter veuger

Loop multi is een mooie reel,ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest naar een nieuwe reel voor op mijn #9 (loop booster)
Nadeel van veel reels vind ik dat je er geen extra spoel bij hebt,ik heb zelf gekeken naar een danielsson lw5  6/9,ook met het oog op de toekomst zo dat ik hem ook voor het zeebaarzen zou kunnen gebruiken.

Schitterende reel,maar met 1 extra spoel erbij kom je al gauw aan de 400 euro,dat was een tikkie  te duur voor me, uiteindelijk heb ik een airflo switch superlite #7/9 gekocht,kostte €185,ik vind het een schitterende Robuuste reel en 4 extra spoelen erbij.
Als ik ga snoeken,pak ik vaak een aardig parcours op m'n mountainbike,en kom dan ook op verschillende watertypes terecht,nu kan ik makkelijk wisselen tussen een drijflijntje in de polder tot een intermediate of zelfs zinklijn,op diepere gedeeltes van een kanaal bijvoorbeeld.

En die zoutwaterreel,ach weer wat om voor te sparen :)

Twan

Die reel is ook voor zout water in Noorwegen en ook voor zeebaarzen. Dit het moet sowieso zoutwaterbestendig zijn.

400 vind ik ook wat te duur inderdaad. 4 spoelen erbij is wel chill.

Heintje Davids

Een echt zoutwater bestendige reel voor €150 kun je rustig vergeten. Er zijn veel reelfabrikanten die claimen een zoutwaterbestendige reel te maken, maar slechts weinigen maken dit waar. Echter, vrijwel iedere reel kun je ook in zout water gebruiken, vooropgesteld dat je ze na gebruik meteen schoonspoelt en dat het binnenwerk wel goed waterdicht is. En soms heb je geluk. Ik heb een paar jaar een goedkope IC3 van Scierra gebruikt voor het zeeforelvissen. Nooit afgespoeld, maar gek genoeg heeft ie me tot nu toe, nooit in de steek gelaten. Misschien was het toeval, maar voor een goedkoop reeltje met 3 extra spoelen was het 't geld helemaal waard. Heb ook eens een Argos reeltje geprobeerd: na 2 dagen zat de slip helemaal vast door oxidatie! Ook de Koma's van Vision hebben het tot nu toe allemaal overleefd.
En wil je zekerheid: koop een Pate, een Tibor, een Abel, een Hatch of iets dergelijks. Een rib uit je lijf maar normaal gesproken wel een reel voor het leven.

Twan

Jongens bedankt voor de input!!  ::goodjob::

Ik heb de loop multi 6/9 + spoel gekocht bij Dyckers voor € 283,-. De genoemde merken liggen te ver van mijn budget.