Oostenrijk mittersill

Started by Bartje, August 04, 2011, 03:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartje

Hallo allen, vorig jaar had ik al een account, maar deze is ken lijk verlopen.
Graag wil ik jullie advies over het vissen in mittersil en omgeving.

Graag zou ik wat advies horen over welke vliegen op de meren te gebruiken...

Tijdens de vakantie zal ik proberen zoveel mogelijk foto's te maken en te posten..

Vissen jullie met streamers, of gewoon met droge vliegen?

Ik hoop te lezen...

Herman

Kijk eens verder op t forum. Volgens mij staat er wel een verslag in.....
misschien is de zoek-functie wel handig....

En ja, accounts die een tijd niet gebruikt zijn worden automatisch verwijderd.....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Quote from: Bartje on August 04, 2011, 03:12:21

Graag zou ik wat advies horen over welke vliegen op de meren te gebruiken...

Vissen jullie met streamers, of gewoon met droge vliegen?

Op de Elisabeth See en de Leni See: daar zitten alleen maar uitgezette forellen, zowel regenboog als beekforel (en ook nog wel eens een bronforel). Daar vis ik, als ze stijgen, met een klein grijs CDC droog vliegje (#14 of 16) of een heel klein zwart vliegje (max. #18). En anders met kleine nimfjes of kleine streamertjes, #10 of kleiner.

Hintersee: afhankelijk van wat er rondvliegt waar op gestegen wordt - maar ook daar meestal klein grijs CDC. Kleine nimfjes in de stroming van de diverse inloopjes, rood of groen. Buzzertjes enzo.

Finkau See: is het mooiste als er vlagzalm stijgt, met kleine vliegjes (ook weer CD of Royal Wulff). En anders met wat grotere nimfen in de inlopen. Of buzzertjes op het hele meer, even proberen welke diepte.

Sowieso: als ik maar twee vliegen zou mogen inzetten voor al het water van Mittersill: klein grijs CDC vliegje #14 en een olijfgroene goudkop nimf, kortstelige haakmaat #10. Wel verzwaard met looddraad onder de body.

En als ik er 3 mee mag nemen: hertenharen sedge, want die zie je tenminste in de ruige stukken rivier.

Nou, ben benieuwd of dit je gaat helpen, samen met de overige adviezen die je hopelijk nog gaat krijgen ;)

Groet,
Gert

Bartje

Ik heb zeker alle verslagen gelezen.

Alleen blijkt niet uit alle verslagen waar men mee heeft gevist en welke locatie echt mooi is...

Ik ga voor een week die kant op en maak dus graag gebruik van advies.
Want als ik op de site van braurup kijk zie ik ook hoge meertjes waar volgens mij niet gevist mag worden. Terwijl mij dat juist erg mooi lijkt..

Iedereen alvast bedankt voor de input.