marktplaats & 'ruil je rijk' : aanpassing toegang

Started by A{b}r{a}xa{s}, November 05, 2012, 17:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

De toegang tot de marktplaats en het 'ruil je rijk' forum is nu enigszins gelimiteerd, zodra iemand 3 postings heeft wordt een en ander zichtbaar en toegankelijk. (dit was in het verleden al zo ingesteld, maar ergens is die beperking blijkbaar een keer 'weggevallen')

hendri

ik snap niet zo goed waarom deze jonge (everton) meteen wordt afgezeken, en die jonge van laats (rinus21) een hele andere reactie kreeg. ze deden allebij hetzelfde met hun 1e posting.

dan nog een andere vraag, hoe kunnen mensen die hier voor het eerst komen en meteen hun spul willen verkopen  dan weten dat we een marktplaats hebben? is dat niet gewoon helemaal af te schermen dan?

HappyFisherman

Beiden kregen dezelfde reactie, alleen was hun antwoord hierop compleet verschillend.

Prima geregeld zo Bassie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Ik denk het ;D

Heeft ook geen ruk zin om er inhoudelijk over te discussiƫren toch?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Quote: ik blijf geloven in het goede in de mens


Goedzo Spey;  Vrede op aarde ;D  ::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Dit was een uitzondering op de regel, want iedere nieuwkomer wordt hier in het algemeen zeer netjes ontvangen.

Don't worry, be Happy HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

Quote from: hendri on November 05, 2012, 18:36:42
ik snap niet zo goed waarom deze jonge (everton) meteen wordt afgezeken, en die jonge van laats (rinus21) een hele andere reactie kreeg. ze deden allebij hetzelfde met hun 1e posting.

dan nog een andere vraag, hoe kunnen mensen die hier voor het eerst komen en meteen hun spul willen verkopen  dan weten dat we een marktplaats hebben? is dat niet gewoon helemaal af te schermen dan?

na mn vorige posting, (zie hierboven)vroeg ik mij bij mn eigen af:
waarom zouden we het die mensen die hier hun (misschien wel hele mooie) vliegvisspulletjes willen verkopen het zo moeielijk maken?
waarom eigenlijk eerst minimaal 3 berichten?

wat maakt het uit of je nou wel of niet weet dat diegene pietje of klaasje heet en dat die in schubbekutjesveen woont? die gene kan ook net zo goed helemaal niets met vliegvissen van doen hebben, bijvoorbeeld marijke van laatst. die kwam hier puur om de spullen te verkopen, en waarschijnlijk hebben sommige van ons daar een mazzeltje aan gehad. wat is dan het probleem? als je op het grote marktplaats iets koopt of verkoopt, ga je toch ook niet eerst uitgebreid heen en weer mailen.
oke, de ene die komt met een hoop baggerspul, maar dr zijn er ook die hele mooie spulletjes weg doen. dus ik zou zeggen, laat ze dat lekker posten en laten we ons voordeel daarmee doen.

dartmayor

Helemaal met Henri eens.

Zo heb ik via dit forum een leuk #8/9 kunnen kopen en deze persoon heeft toen ook alleen spullen verkocht.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Sieger

#8
Goed... Ik ben volgens mij een beetje de aanstichter... Tsja heb ik dat ook eens gehad....

Ik vind dit forum een plek waar vooral kennis gedeeld wordt, kennis gemaakt wordt en nieuwe kennis(sen) opgedaan. Ik vind het niet meer dan normaal dat als je ergens nieuw binnenkomt, eerst eens even verteld wie je bent.... Zo wordt het ook gevraagd in de welkomst mail . Een goed gebruik vind ik persoonlijk.

Mensen die eenmalig even langskomen om spullen kwijt te raken,  ik heb er zelf niet veel mee. Als men zich dan ook niet even voor stelt.... Tsja iemand die bij me thuis komt en zich niet voorstelt.... Vul maar in....

De laatste paar weken hebben we 'plotseling' een aantal van deze bezoekers zien komen.... Vandaar mijn eerste bericht en zucht.... Volgens mij zeg ik ook niet echt veel, buiten dat ik mijn ergernis laat zien.... Had wellicht ook in een ander topic gekund, nu wordt het op deze ene persoon betrokken.....

Als daarna de enige reactie is... 'En wie ben jij dan....'    Tsja dan ken ik de mensen hier (en mezelf) ook voldoende om de reacties niet heel erg vreemd te vinden....

Denk dat daarna het topic ook aardig vol begon te lopen...

Natuurlijk is is de marktplaats bij uitstek een plek om je overtollige spullen aan te bieden (vertel mij wat  ::) ) en om af en toe wat leuks te kunnen kopen. Zal de laatste zijn die hier iets tegen zal hebben.. De rest.... Ach het staat hierboven denk ik al...

Voor mij voldoende fuzz en niet de moeite van het gedoe waard..... Verder... :)


Sieger

Useless

Snap (denk ik) donders goed wat je bedoelt Sieger, maar zoals je zelf aan aangeeft: 't sop is de kool niet waard.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

weerwolf

Nou misschien iets constructiever..............(phoe best moeilijk voor mij :) )
als het nou eens verplicht wordt om meer gegevens in je profiel in te vullen dan krijgen sommige mensen toch al een drempel om er iet te plaatsen en in andere topics is het al gebleken dat in iedergeval een woonplaats al handig is en vaak behoefte aan is.( zie bv wintervoorn ,wie,wat,waar??)


niet alle gegevens hoeven vermeld te worden maar sommige vindt ik wel essentieel.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

qa woonplaats wat voorheen ook vermeld stond bij ons avatar .
vondt ik ook wel,een mooie optie.
is handig voor bepaalde dingen met mekaar te ondernemen.

maar verplichten is wel weer een heel zwaar woordt.
zelfde als moeten.
nou nooit niet.

maar je heb wel een punt op de bal Roelof.


weerwolf

er hoeft ook geen straat en huisnummer bij!!
even een stukje info waar iedereen wat aan kan hebben.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harlin

Kan er wel in mee gaan, de plaatsnaam er bij.
Heb er zelf wel een vreemd zoekplaatje van gemaakt voor een ander, maar ach de meesten weten het ondertussen wel.

Maar idd vragen soms mensen wat, dan denk je te reageren, maar kijk ik ook eerst even waar ze vandaan komen.
Zie ik niets, dan reageer ik ook niet ivm een hengeltje uit te proberen of zo.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN