eindelijk nieuwe hengel getest

Started by jagoziva, March 13, 2012, 20:29:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jagoziva

heb van Bas een mooi #5 setje overgenomen en had vandaag niks te doen dus eindelijk samen met mijn zoontje mijn nieuwe tweedehands hengel getest op het egboetswater.
niks gevangen jammer genoeg maar het ging om het werpen.  :'(
Gewoon helemaal top, gooide gewoon naar de overkant en nog gestrekt ook die lijn(had wel wind mee).  ;)
Lukte wel niet elke keer maar zit vooruitgang in, ha ga ze gewoon vangen de 24e.  8)
Bas; ik heb een groene lijn die drijft en een witte die drijft dus volgens mij zijn geen van beide zinklijnen, de witte is volgens mij de oudere en die heeft aan 2 kanten een lus dus dat is zeker een DT?
Aan die witte zat nog een xtra koortje van 20 cm met 2 lussen waar is die voor?
Die groene gooit perfect en ik had van Harry een #4 lijn voor mijn #3 hengel en dat gooit ook eindelijk goed dus ik ben er klaar voor LAAT DIE MOOIE DAGEN MAAR KOMEN  ;D

harlin

Quote from: jagoziva on March 13, 2012, 20:29:55
de witte is volgens mij de oudere en die heeft aan 2 kanten een lus dus dat is zeker een DT?
Even het uiteinde van de lijn langs de lijn houden kijken of ie overal even dik is in dit geval.

Quote from: jagoziva on March 13, 2012, 20:29:55
van Harry een #4 lijn voor mijn #3 hengel en dat gooit ook eindelijk goed dus ik ben er klaar voor
Mooi dat het werkt, de lijn kwam van Maxwell & Strike, volgens het doosje.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72

Die groene gooit perfect en ik had van Harry een #4 lijn voor mijn #3 hengel en dat gooit ook eindelijk goed dus ik ben er klaar voor Quote

Laatst vertelde iemand mij ook dat een # hoger, dan aangegeven soms makkelijker gooit dan de # die op de hengel staat.  Is dat zo, of is het een fabeltje?

Mooi dat je hengelset bevalt!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Raymond

Dat klopt, voor iemand die nog aan het leren is, is het soms gemakelijker om een lijnklasse hoger te gebruiken. De hengel 'laadt' dan iets gemakkelijker omdat een beginner over het algemeen met een kortere lijn gooit en je dan dus wat meer gewicht buiten je topoog hebt...

Verder moet je je afvragen in hoeverre de aangegeven lijnklasse van de hengel klopt. Iets wat ook geldt voor de lijn... Dus gooit voor jou iets lekker, gewoon doen! ;)
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

Michel,

mooi dat het setje bevalt ! Het zijn allebei WF lijnen volgens mij, de witte in ieder geval wel. Dat is een Snowbee WF lijn.
Maar ik begin nu te twijfelen over die groene lijn...*slik*....als die drijft is het zeker geen zinklijn :) ...weet alleen even niet wat het wel is.
Dat 'extra koordje' is een 'leader indicator', i.p.v. een indicator op je lijn doen kun je dat, voor de worpen redelijk dichtbij, gebruiken als beetverklikker.
Je moet dat koordje dan wel regelmatig invetten zodat het goed zichtbaar blijft.

Ondertussen even nagekeken en vlgs mij heb ik de #5 zinklijn nog gewoon hier liggen...*shame on me*... stuur me je adres nog even een keertje door dan zorg ik dat de zinklijn alsnog jouw kant op komt.

jagoziva

Quote from: Gerrit72 on March 13, 2012, 21:32:08
Laatst vertelde iemand mij ook dat een # hoger, dan aangegeven soms makkelijker gooit dan de # die op de hengel staat.  Is dat zo, of is het een fabeltje?

ik voel de lijn nu wel als ie achter gestrekt is en dat werpt prettiger en volgens mij kan het geen kwaad voor je hengel dus eerst zo en als ik het werpen onder de knie heb ga ik weer een stapje terug proberen en misschien ook niet want als iets lekker is moet je er niet mee stoppen  ;D

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 13, 2012, 22:02:11
Michel,

mooi dat het setje bevalt ! Het zijn allebei WF lijnen volgens mij, de witte in ieder geval wel. Dat is een Snowbee WF lijn.
Maar ik begin nu te twijfelen over die groene lijn...*slik*....als die drijft is het zeker geen zinklijn :) ...weet alleen even niet wat het wel is.
Dat 'extra koordje' is een 'leader indicator', i.p.v. een indicator op je lijn doen kun je dat, voor de worpen redelijk dichtbij, gebruiken als beetverklikker.
Je moet dat koordje dan wel regelmatig invetten zodat het goed zichtbaar blijft.

Ondertussen even nagekeken en vlgs mij heb ik de #5 zinklijn nog gewoon hier liggen...*shame on me*... stuur me je adres nog even een keertje door dan zorg ik dat de zinklijn alsnog jouw kant op komt.


ok ik begreep het al niet misschien kwam je net 20 cm te kort of zo ha,ha (kom ik altijd) :P
Ze drijven allebei en die groene is volgens mij nog splinternieuw maar ik weet niet wat voor aftma het is mijn zoontje zegt dat hij dunner aanvoelt als de #4 op mijn andere hengel, maar je hoeft je niet te schamen hoor het is een prachtig mooi setje en zeker zijn geld waard, ik vind het fijn dat je de zinklijn nog wil bijsturen maar dan betaal ik je zeker de verzendkosten terug op de 24e.

Harry ik gaan ff kijken of ze er al weer zijn dan zal ik een nieuwe bestellen voor je of wil je wat anders?
en ik zal de uiteinde ff bij mekaar houden ik heb m nou afgerolt.

A{b}r{a}xa{s}

ik wil hem ook wel meebrengen de 24ste, wel zo makkelijk....hoe snel heb je hem 'nodig' ? :)

harlin

Quote from: jagoziva on March 14, 2012, 18:12:34
Harry ik gaan ff kijken of ze er al weer zijn dan zal ik een nieuwe bestellen voor je of wil je wat anders?
Een andere wil ik niet, heb hem o.a. voor dat lichte setje.
Je kan hem ook gewoon terug geven en je besteld wat voor je zelf als het zo uit komt.
Kijk maar wat je doet, ...

Morgen wordt niets, we maken er morgen (hopen we) een mooi daggie van met een stel collega's.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

marcelgoedhart

Hahaha Harlin,

Ennn, we hebben nog veel meer van die doosjes!  ;D

groet,
Marcel

jagoziva

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 14, 2012, 18:16:08
ik wil hem ook wel meebrengen de 24ste, wel zo makkelijk....hoe snel heb je hem 'nodig' ? :)

nog niet pas als we naar de forelvijver gaan dus de 24e is prima, ik heb er zinne in

en harry je krijgt gewoon een nieuwe in doos en veel plezier morgen we hebben nog tijd zat

A{b}r{a}xa{s}

doen we dat....ik leg hem bij de rest van de spullen die ik dan mee moet nemen !

jagoziva

laat je dan wel je pc thuis want dan hoef je ff niet aan het forum te denken want dat word gewoon een lekker daggie

A{b}r{a}xa{s}