Rur/Roer

Started by FSCHAMP, June 22, 2013, 23:33:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Vorige week ben ik samen met mijn vader een dagje gaan vissen naar de Rur. Het water stond hoog, maar het was helder, wat ik toch altijd belangrijk vind. Hoog en helder water op deze rivier is meestal een voorbode van grote vissen, althans zo was het in het verleden voor mij het geval. Ik heb in zulke omstandigheden in deze rivier al verschillende beekforel van boven de 40 cm gevangen. Mijn grootste was toen 47 cm.
Net zoals altijd start ik 's morgens altijd met de nimf en ook dit keer was dit het geval en wel met mijn oude getrouwe de double legs (http://www.franksawyer.be/BindPatronen/Double_Leggs.php). Na een half uurtje werpen in verschillende pools kreeg ik mijn eerste aanbeet en het was meteen raak. De vis nam onmiddellijk een mooie run, maar ik kon hem afstoppen. Na enkele seconden volgde een tweede run en opnieuw kon ik hem afstoppen, na nog verschillende runs kon ik hem eindelijk na een drie-tal minuten landen.  Een mooie regenboog van 49,5 cm om net geen vijftig te zijn.

Hieronder enkele foto's:

https://plus.google.com/u/0/photos/101400846995877266277/albums/5892408148558428225/5892409700472747074?hl=nl&pid=5892409700472747074&oid=101400846995877266277

Mijn dag kon dus al niet meer stuk. Het tijdens de rest van de dag heb ik er nog enkele kunnen verschalken, maar deze waren allen beekforellen en van een ander kaliber.
Ik had er in totaal een 6-tal, mijn vader daarentegen wist er 14 te vangen en zijn grootste was een beekforel van 33 cm waarvan ik geen foto's heb.  Hij heeft geen camera bij zich en ik was niet in de buurt.
Nu, voor ons beiden was het een geslaagde dag ondanks dat het vanaf 15h00 pijpenstelen begon te regenen.  En nu nog een tweetal weken wachten om  (misschien) aan de slag te gaan in SloveniĆ«, maar zeker in KroatiĆ« samen met mijn Kroatische vriend.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

Mooi verslagje Gino, bedankt voor het posten.
Groet, Arie

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Koen

mooi vissie hoor :)

BV

Mooie vis , en uitzonderlijk formaat voor de RUR.
Ik heb er nog geen regenboog gevangen , enkel Fario's van max 40cm.

HappyFisherman

Da's een beste vis!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Volgens mij mogen de duitsers geen regenboog forel uitzetten ivm. faunavervalsing behalve in "landlocked" water. Ben benieuwd waar deze helemaal vandaan gekomen is.

Gerrit72


Gino, mooie vis en mooi verslag;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

Heel fraai, ook een leuke site
NUNC  AUT  NUNQUAM

gijsie20

Valt me nu net op:
Mooi Gatti hengeltje! Ik heb dit voorjaar een Gatti blank opgebouwd. Hoe bevalt deze?
En mooie vis zeg! 8)