vissen met een gouden randje...

Started by wouter veuger, May 17, 2014, 17:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

vanochtend ben ik met de #3 de polder in geweest,ik prijs mij gelukkig dat ik zon prachtig gebied in mn achtertuin heb...

het eerste uurtje kon ik geen ruisvoorns spotten,maar ik genoot van de vele karpers en brasems die volop met het liefdesspel bezig waren:


wat ik ook wel gaaf vond was dat ik zeker 10 dikke zeelten tussen de karpers spotte..,ik heb nog geprobeerd er een te verleiden met een dikke goudkopnimf,maar de zeelten waren met andere zaken bezig 8)

na een uurtje zoeken zag ik eindelijk een paar ruisers cruisen net onder het oppervlak op een metertje of 15 afstand,voorzichtig sloop ik naar de waterkant en wierp mijn nimfje in de zwemroute van deze rakkers.

de voorste voorn spoot direct op de nimf af en de eerste van de dag hing!,prachtig sterke vissen,en schitterend gekleurd:


het eerste schaap was over de dam,en de rest volgde!
in een uurtje tijd ving ik nog een zwikje van die polderforellen,met een paar beste erbij,de meeste gingen voor de nimf,maar ook een paar voor een droge vlieg (adams irresistable #12):









de meesten gingen vandaag voor een zwarte fuzzybug nimf.


maar ook een paar op de droge vlieg!

stuk voor stuk schitterende vissen en echt sterk op een #3 hengeltje,in eerste instantie viste ik met een 10/00 puntje,maar ivm het vele wier later overgeschakeld op een 14/00 tippet,voor de vissen maakte het niet uit.

wat ook mooi was om te zien,waren de vele (tientallen) piepkleine snoekjes die her en der tussen het wier stonden,visjes van een cm of 25/30,mooie aanwas voor de toekomst!

mini rovertjes!

na ruim een uurtje vissen was het gedaan met de pret,ik ben nog een aantal andere stekken wezen kijken ,maar kon geen polderforellen meer ontdekken,het gaf niet dit was een ochtend met een gouden randje!

j.klopper

Heb je het niet ff geprobeerd op die snoekjes,met een klein streamertje?

Joost S.


Roel


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Mooie voorns!! En mooie foto's ook!  Je hebt echt een mooi stukje water daar
Tight lines!!

FSCHAMP

Schitterende foto's van schitterende rietvoorns
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59


Bert J.

Mooie vissen en mooie foto's ook! Prachtige kleuren.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


wouter veuger

dank voor de reacties mannen!

@joost,nee joh,als er zulke prachtige ruisers zwemmen ga je toch niet snoekjes van 30 cm pesten...,die moeten groeien,en als ze 2 en een half keer zo groot zijn mogen ze happen :)

trouwens gisterenochtend nog even terug geweest en weer een twintigtal schitterende voorns gevangen met 2 erbij van 32 cm,opvallend genoeg ving ik zaterdag bijna alles op de nimf maar gisteren moesten ze daar niets van weten,uiteindelijk gisteren alles gevangen op de droge vlieg (een heel simpel zwart palmertje maat 14)

wel erg gaaf hoor van die grote ruisers naar je vliegje te zien stijgen! ::agree::

Gerrit72


Da's een droomstek Wouter!
Mooi fotowerk;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Leuk Wouter die achtertuin van jou  :) Daar zou ik ook wel eens de karpers even willen plagen! :) :)
Heb je dat nog niet geprobeerd?
Sjoerd

BJ

Mooie ruisvoorns met prachtige kleuren.

BJ

wouter veuger

@sjoerd: op de betreffende plek dit jaar nog niet achter de karpers aangeweest,vorig jaar wel een paar mooie kunnen vangen.

Op een andere plek een paar weken terug wel een aantal kleine karpertjes gevangen.

De laatste 2 keer op de karper heb ik 2 uur vissen aan staan te werpen die totaal geen interesse hadden voor een dwarrelend carpbolletje.....,daarom de laatste keren weer lekker met een licht stokje achter de ruisers aan,lekker veel actie en beet is toch ook wel erg leuk :)


@bj: thx!