Aanvragen Duitse Fischereischein...

Started by Sieger, December 19, 2010, 21:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

tsja.... als er een pasfoto er bij zat dan heb ik wel een idee ;)

maar zonder gekheid...mijn ervaring (en van wat je hoort) moet het met een week geregeld zijn.

Sieger

Ik had het binnen een week retour... Moet iets fout gegaan zijn Bram....


Sieger

Rossie69


HappyFisherman

Uiteraard, bye bye 35,-... K*Tzooi!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

HappyFisherman

Komt goed. Zal er komende week ff achteraan gaan.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Je kunt de vergunning, dacht ik toch, in Gerolstein ook aan het gemeentehuis halen ('s middags dacht ik)....maar dat gaat als je al 'ter plekke bent' wel af van de vistijd :(

HappyFisherman

En de moeite die ik er tot nu in gestoken heb...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Raymond

Ik heb 'm zelf gehaald op het gemeentehuis in Gerolstein. Maar ik ken een aantal personen die hebben 'm netjes zonder problemen via de post gekregen. En ach, zoveel tijd gaat er niet inzitten als je 'm even haalt. Daarnaast, het gemeentehuis ligt ongeveer aan de Kyll... ;)
::wtf::

drefter

Bram ze hebben hem waarschijnlijk naar ander adres gestuurd heb ik ook eens gehad maar na verloop van tijd toch binnen gekregen hij was in steenwijk aangekomen in plaats van sleeuwijk stond ook steenwijk op de vergunning dus ben voor hun een jaar inwoner van steenwijk geweest.

Gr Martin  (ps een belletje kan nooit geen kwaad)

kampenaar

Heb het zelfde mee gemaakt €35 in een enveloppe opgestuurd en nooit meer iets van terug gezien.Gebeld en toen werd er gezegd dat 30%van de aanvragen nooit aankomt,is een leuke bijverdienste voor die ambtenaren daar in Duitsland het is namelijk niet te controleren.En om een vergunning te kunnen kopen moet je toch die fischereischein hebben dus ben je dubbel geld kwijt,of aangetekent versturen maar ik ga er gewoon even langs de volgende keer gr Robert

A{b}r{a}xa{s}

hmz....vreemd dat zij weten wat ze niet ontvangen ;)

HappyFisherman

Zo'n 2 weken geleden een mail gestuurd naar het adres van het gemeentehuis in Gerolstein en daarop nog geen reactie ontvangen. Zojuist het persoonlijke mailadres van Herr Werner Brodel gevonden en die nog maar eens gevraagd :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

over een jaartje of 30 krijg je mss een verlopen vergunning op de mat....

hoop dat je dan al wel een vergunning heb kunnen scoren voor de tussenliggende periode :)

HappyFisherman

Had ook al mail terug nu met de mededeling dat mij aanvraag niet is binnengekomen, k*tpost!

Ik ga binnenkort wel ff in Uelsen naar het gemeentehuis...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


weerwolf

Quote from: HappyFisherman on March 21, 2012, 20:45:51
Had ook al mail terug nu met de mededeling dat mij aanvraag niet is binnengekomen, k*tpost!

Ik ga binnenkort wel ff in Uelsen naar het gemeentehuis...


Jammer bram, dat zal niet gaan met jouw achterliggende gedachte, Uelsen is in een andere deelstaat (waarschijnlijk) als waar jij wilt vissen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Marcelk

Maakt eh geen ruk (sorry voor de uitdrukking) uit welke deelstaat de vergunning
komt want hij is in elke deelstaat geldig.


Uitzondering:  Voor Mecklenburg-Vorpommern en tegenwoordig ook Schleswig-Holstein
heb je een extra vergunning nodig als je in de zee wilt vissen.


kampenaar

Denk niet dat het aan de post licht. Denk eerder dat er een duitse ambtenaar een leuk zakcentje bij verdiend gr Robert

Sieger

Quote from: HappyFisherman on March 21, 2012, 20:45:51
Had ook al mail terug nu met de mededeling dat mij aanvraag niet is binnengekomen, k*tpost!

Ik ga binnenkort wel ff in Uelsen naar het gemeentehuis...

Kon nog wel eens tegenvallen... Heb eerst geprobeerd in Emmerich een schein te halen, maar daar moest ik mijn Fischerei-prufung overleggen... (in Duitsland moet men een cursus doen en slagen...).... Wordt toch nog behoorlijk anders uitgevoerd daar in DE... In Gerolstein (en plaatsen in de omgeving) kun je hem zo ophalen... De vispas meenemen wil soms nog wel eens helpen...

Ik zou gewoon ff ter plekke langsgaan om e.e.a. te regelen....


Sieger

HappyFisherman

Je weet toch wel hoe eigenwijs een vliegvisser is he Sieger  ::)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ja hoor... kost je weer € 35,00, maar dan aan benzine kosten.... (is toch zeker 10 biertjes.....)  ;D


Sieger

HappyFisherman

Uelsen is 15 minuutjes rijden. Kan ik direct langs de Combi drank halen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Gewoon gaan bram, zijn ook nog eens leuke dames om te zien. 8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.