Blanken kan ook leuk zijn....

Started by Sieger, November 26, 2011, 19:48:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Weer een blogje gemaakt... Tekst en kleine foto's hier... De grote weer op deze link: http://tight-loops.nl/?p=1110


Nog met het enthousiasme van de vorige week in mijn botten, besloot ik vandaag weer op stap te gaan. Niet te ver, dus wat oude plekken opgezocht in de buurt van Apeldoorn....nou ja in de buurt... Het is toch nog zo'n half uurtje rijden... Tsja ik woon erg mooi op de Veluwe, maar fatsoenlijk water is ver te zoeken....


Mooie sloot ergen achter Deventer...

Op naar een plekje achter Deventer... De sloten zijn al schoongemaakt, dus er liggen niet al te veel waterplanten meer in... Al in het eerste stuk zie ik de snoek op zijn plek liggen... Tsjonge wat is het water helder... voorzichtig sluipen dan maar, zodat ze niet gelijk al op de vlucht slaan... Deze snoek had er duidelijk geen zin in... Stijf tegen de oever, was hij met geen stok te bewegen om zelfs maar naar de streamer te kijken... Verder.... Ik loop langs allerlei inhammen en rietkragen... zonder aanbeet... Dan plotseling op een hoek waar ik er geen rekening meer mee hield... Bang... de streamer wordt gepakt... ik sla aan... twee keer schudden en weg is de vis... )(^*&&%* balen, maar dit hoort er natuurlijk wel bij... Even verderop hetzelfde... De snoek vliegt op de streamer, maar helaas weet ik de haak niet goed te zetten en met veel kabaal kiest de snoek het hazenpad....

De rest van de middag zie en hoor ik niets meer, maar ik geniet met volle teugen... De wind waait hard om mijn hoofd en de gedachten vliegen eruit... Mens wat kan blanken lekker zijn....

Materiaal

Ik schrijf niet vaak over het materiaal dat ik voor het vissen gebruik, maar ik wil er vanaf nu toch iets meer over vertellen... Sinds dit seizoen maak ik voor het snoeken gebruik van een Loop Multi Power 9 voets hengel in aftma 7... Daarop een Loop Evotec 85 lijn en een Predator Polyleader van Airflo... Wat een heerlijke combinatie is dit voor het snoeken op Hollands Polderwater... Geen stijve stok en met de lijn kun je de streamers heel precies op die plek leggen die je voor ogen hebt...


Mammut-streamer gebonden door Hardy Benthin

Als streamer gebruik ik eigenijk van alles door elkaar... Als het wat dieper moet, heb ik een voorkeur voor een ouderwetse met een zonker eraan... Voor in de sloten heb ik nu een nieuwe "ontdekt"... de Mammut gebonden door de Duitse vliegenbinder Hardy Benthin.... Het zijn heel licht gebonden streamers die heel erg mooi door het water glijden en bij elke strip prachtig pulseren... En de snoek is er ook gek op.... Vorige week mijn snoeken erop gevangen en vandaag in elk geval 2 keer een flinke aanbeet op deze Mammut gehad... Wordt zeker een favoriet van me....!

Ik heb geprobeerd de actie in een filmpje te "vangen"... Ik hoop dat het een beetje over komt...

http://www.youtube.com/watch?v=hqahAmSC6tQ

De streamers zijn te koop in de webwinkel van Rolf Renell:  Naar 'Der Fliegenshop'


Sieger

HappyFisherman

Lekker buiten geweest en het was 'gezond' weer vandaag! Mooi slootje met veelbelovende rietkraag :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ErickW

Leuk verslag, mooi blanken op deze wijze en op het filmpje is de actie van de streamer redelijk goed te zien.

Bert J.

Mooi Sieger, liever een dag blanken dan een dag werken ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

Quote from: Sieger on November 26, 2011, 19:48:29
Ik heb geprobeerd de actie in een filmpje te "vangen"... Ik hoop dat het een beetje over komt...
Misschien heb jij het beeld mooi gevangen,
de rest komt wel lekker blankend over. ;)

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

vliegvisgek

ziet er goed uit denk dat ik wel weet waar dat is sieger jammer van de lossers ;)

Sieger

Quote from: harlin on November 26, 2011, 20:26:06
Misschien heb jij het beeld mooi gevangen,
de rest komt wel lekker blankend over. ;)

Tsja streamer trekken en proberen een filmpje op de compact te draaien valt niet echt mee.. Zou eigelijk een Pola-filter op moeten zitten....  :D


Sieger

hendri

mooi verslag sieger, jammer dat de platwaffels niet bleven plakken.

HappyFisherman

Quote from: Sieger on November 26, 2011, 20:30:47
Tsja streamer trekken en proberen een filmpje op de compact te draaien valt niet echt mee.. Zou eigelijk een Pola-filter op moeten zitten....  :D

Dat wordt in vervolg dus je zonnebril voor de lens houden... :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on November 26, 2011, 23:26:45
Dat wordt in vervolg dus je zonnebril voor de lens houden... :D

Daar had ik wel aan gedacht, maar kwam een hand tekort....  ::)


Sieger

sebas-vh

Quote from: Sieger on November 26, 2011, 19:48:29
http://www.youtube.com/watch?v=hqahAmSC6tQ
Stiekem hoop je dan dat er als nog een snoek op knalt als je dit filmpje kijkt ;D

jammer van je lossers, maar wel lekker gevist en daar gaat het om ;)
Gr Sebas

harlin

Quote from: Sieger on November 26, 2011, 20:30:47
Tsja streamer trekken en proberen een filmpje op de compact te draaien valt niet echt mee.. Zou eigelijk een Pola-filter op moeten zitten....  :D

Moest er even op wachten maar dit is wat ik bedoelde ,Sieger ;):
Quote from: sebas-vh on November 27, 2011, 08:07:37
Stiekem hoop je dan dat er als nog een snoek op knalt als je dit filmpje kijkt ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ah had hem ff niet zo snel door.... Was weinig kans op in dat stuk.... 15 cm water en heel erg helder.... ;D


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on November 27, 2011, 13:12:26
Ah had hem ff niet zo snel door.... Was weinig kans op in dat stuk.... 15 cm water en heel erg helder.... ;D
Was gewoon bij jou in de badkuip dus,
vond het al niet zo lang duren dat filmpje. ::)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN