Sava Bohinjka… mijn eerste keer Slovenië…

Started by Sieger, May 12, 2014, 20:56:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Ik heb al redelijk wat met streamers gevist. Ook wel behoorlijk wat op gevangen. Morgen gaan we 2 stukken bevissen. Waaronder bela. Al mooie vissen zien liggen daarow. Stroomopwaarts bij de brug ook veel knoepers zien liggen. Fotos volgen nog. Ik maak alleen geen fotos van vissen. Andere vakanties ben ik in de weer geweest met gopros etc. Nu wil ik vissen. En niet meer bezig zijn met filmen etc. Mijn broer maakt wel fotos heel soms. Van mijn telefoon krijg ik ze noet geupload omdat ze te groot zijn. Thuis kan ik ze kleiner maken en uploaden. Gr twan

MarcelN

Je hebt groot gelijk, ik post ook niets meer van opnames, al dat gezeik ervan :-X
Sterker nog, ik neem tegenwoordig nooit meer iets mee behalve mijn phone natuurlijk.
Via facebook zijn ze automatisch klein toch die foto's? Moet je ook niet doen, heb je gelijk bezoek, weten ze dat je op vakantie bent ;)
Gelukkig heb ik 4 gevaarlijke katten en oppas ;D

Twan

Oke dan vooruit dan maar. Hier even 2 fotos. Vandaag topdag gehad. Ongeveer 60 forellen gevangen van het formaat op de foto. En samen ongeveer 100 stuks. Nymphen en droog was moeilijk. Dan toch maar voor de streamer gekozen en vanaf dat moment was het kermis.  :) En nog wat vlagzalmen en een kopvoorn.

Bone F

Ja als je je arm zo uitstrekt lijkr zelfs een stekelbaars een joekel  ::slaugh::
Leuke tijd nogewenst daar ik denk dat er wel een paar jaloers zijn.........

MarcelN

Ach Frans, een hand is meestal een cm of 10, tel uit je winst.
Mooie foto Twan

Twan

#55
Vissen zijn gemeten. Kopvoorn was 50cm en forellen zo rond de 40cm. Enkele groter maar niet veel. Merendeel zat rond de 40cm. Ik zeibdat we vandaag ook even naar bela zouden gaan. Dat is er nog niet van gekomen. Misschien morgen. Maar dan gaan we eerst rondom de military bridge vissen. Gr twan

MarcelN

#56
Nou ik ben heel benieuwd naar de stekken en welk type streamers, dan vermaak ik mij ook wat makkelijker binnenkort ;)
We houden contact ;)
Je hoeft ze niet te meten hoor, snel zwemmen met die beestjes.
Ik zie hier wel eens foto's met een handgreep van een hengel ernaast en dan vreemde gemeten/verzonnen getallen, uitgaande van een greep van 30cm weet ik genoeg ;D
Ik meet ze niet eens, hup terug ermee.
Veel plezier daar nog, zit het weer nog mee? Ik zie 25-30C+ op het nieuws, klopt dat?

Trouwens...nog geen vlagzalm?
Ik had een eind stroom opwaarts bij dat 'voer'bruggetje richting kerkje zeg maar, op dat stuk naast het parkeerterrein met de nimf mooie vlagzalmen ;)

Twan

Gewoon simpele zwarte wooly buggers. Ik heb alleen de kopvoorn gemeten en een gemiddelde vis. Bij mij zwemmen ze zeer snel ik onthaak de vis door alleen de vlieg te pakken en te onthaken. Alles is toch weerhaakloos.Ik raak de vis dus niet of nauwelijks aan. Alleen een enkele voor de foto.

Ik ben trouwens nog maar 1 keer gecontroleerd en dat was in trophy part van bled.

Zie de foto en dat geeft wel een indruk hoe warm het is hier. In de rivier is het heerlijk met een windje. Op de kant is het bloedheet. Nu 2 dagen bijna 30 graden.

MarcelN

Lekker kleurtje 8)
Wooly's genoeg en OVM zonkers hehe, ik neem geen bindspullen mee, alleen een klosje looddraad voor als ik een diepe snelle pool tegen kom.
Moet nog een stel hare's ear nimfen maken, gekke kleuren voor de vlagzalm heb ik genoeg van de wintervoorn.
Ik neem gewoon alle vliegen mee, behalve snoekstreamers ;D
Met welke hengel vis je het meest? Ik neem 3t/m6 mee, de 6 met zink voor de Soca/Idrijca pools.

Twan

Hare ear nog geen succes op gehad. Wel sedges en adams en f fly. Ik vis nu standaard met een 5 een goede alround. Streamers met poly leaders kan je er goed mee weg zetten. En bij de normale maat forel gaat het hengeltje mooi krom.  We vissen alleen op de sava bohinjka. Nymphen veelal bruine nymphen die werken goed verzwaard.

Bone F

Quote from: MarcelN on June 29, 2016, 20:40:21
Ach Frans, een hand is meestal een cm of 10, tel uit je winst.
Mooie foto Twan
Mee eens hoor........

Bone F

Quote from: Twan on June 29, 2016, 21:17:45
Gewoon simpele zwarte wooly buggers. Ik heb alleen de kopvoorn gemeten en een gemiddelde vis. Bij mij zwemmen ze zeer snel ik onthaak de vis door alleen de vlieg te pakken en te onthaken. Alles is toch weerhaakloos.Ik raak de vis dus niet of nauwelijks aan. Alleen een enkele voor de foto.

Ik ben trouwens nog maar 1 keer gecontroleerd en dat was in trophy part van bled.

Zie de foto en dat geeft wel een indruk hoe warm het is hier. In de rivier is het heerlijk met een windje. Op de kant is het bloedheet. Nu 2 dagen bijna 30 graden.
Sjesoes zo bruin als je de grens nog maar over komt....



Guus

Dag allemaal! Nieuw op deze site. Ik ga dit jaar vliegvissen in Slovenië, weet nog niet precies welke rivier (hangt af van de wandelroute die mijn vriendin en ik willen gaan lopen), maar ik ben een fervent droge-vliegvissen. Hebben jullie een tip voor welke vlieg kansrijk is? Ik vis normaal met 0.10 op een #4 hengel, maar dat lijkt me, gezien het formaat vis, niet verstandig... Bedankt voor t advies! Groeten, Guus

Verstuurd vanaf mijn GRACE met Tapatalk


MarcelN

Welkom Guus,
vorig jaar heb ik erg goed gevangen op 'droog' met de parachute adams met 7X leader = 10/00e ::) op de #3 sintrix,
maar achteraf ging dat 1 forel goed, de volgende nam de vlieg steeds mee :'( dus 14-16/100e is aan te raden dat gaat dan beter op de #4 of 5.
In September zijn we er weer 8)

Guus

Quote from: MarcelN on August 05, 2017, 21:28:36
Welkom Guus,
vorig jaar heb ik erg goed gevangen op 'droog' met de parachute adams met 7X leader = 10/00e ::) op de #3 sintrix,
maar achteraf ging dat 1 forel goed, de volgende nam de vlieg steeds mee :'( dus 14-16/100e is aan te raden dat gaat dan beter op de #4 of 5.
In September zijn we er weer 8)
Bedankt Marcel!
Op welke rivier was dat? Gezien onze trektocht zou ik t beste in het Tolmin gebied kunnen, maar het actuele tarief is €205 voor 3 dagen, of €165 voor de B-categorie. Da's best veel geld, we zouden het liefst een eenvoudigere rivier met daarbij een eenvoudige natuurcamping vinden! Veel gevraagd,.ik weet t...

Verstuurd vanaf mijn GRACE met Tapatalk


MarcelN

Dat was o.a op de Idrijca rivier en de Sava, de Sava is beter betaalbaar maar veel uitgezette vis. De Idrijca was €60,- p/dag, maar gelukkig vond ik die dag in een sportzaak een biljet van €50,- die waarschijnlijk door een headbanger was verloren, er was daar een hardrock week zoals elk jaar in Tolmin :) dus voor een tientje leuk gevangen met veel ééndagsvliegen om mijn hoofd na een regenbui.
Dit jaar doen we de Savinja aan en een rivier in Oostenrijk...

Twan

Ik kreeg weer een beetje heimwee naar Slovenië. have fun guys !!!!

Scaramouche

neem wat griffith's gnats maatje 18-20 mee, die rare dingen kunnen je dag redden. en verder parachute adamsen in de maten 14-18, grijs, groen, zwart en bruin. vorig jaar meegemaakt dat ze die vlieg in maat 16 conitnu weigerden, ik had er gelukkig eentje in maat 18 en daar gingen ze compleet op los, 1 keer een serie van 20 worpen, 20 vissen (vlagzalmen 25-35 cm). Uiteindelijk was die vlieg 'op'. noodgedwongen naar maat 16 gegaan en toen af en toe een visje.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10