Sava Bohinjka… mijn eerste keer Slovenië…

Started by Sieger, May 12, 2014, 20:56:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Quote from: Bone F on June 18, 2016, 10:27:23
Hier heb ik een keer gevist (Sava Dolinka). 10 knoeperts binnen een uur in een diepe pocket direct stroomafwaarts van de brug. Ik ging daarheen vanaf de camping in Radovljica. Daar kon je ook een vergunning kopen voor € 25,-. 's Zomer zetten ze daar wel elke dag de sluis open tbv. de rafters wat mij een keer hachelijk avontuur opleverde. Maar vis.........................

Hoi frans,

Als we toevallig daar zijn zullen we eens gaan kijken. Wel betere prijzen 25 euro!!


MarcelN


Bone F

Twan mocht je aan toe komen check ff of ze de dam openzetten, meestal vroeg in de middag want je krijgt geen enkel signaal. Let goed op droge stenen zodra die onder water komen moet je benen maken. Binnen 5 min.stond het destijds 1m. hoger. Jij hebt i.v.m. je lengte nog iets meer speling😊. Tot die tijd heb je een super visserij daar maar je moet wel naar de bodem en de rivier is daar zelfs in de zomer kkkkkkkoud. Ik heb er vissen zien zwemmen van 60/70 cm. maar die kennen het gevaar van een haak in de lip inmiddels heeeeel goed. Ik herinner mij opeens aan de andere kant van de brug stroomopwaarts heb je ook nog een diepe geul aan de Bledzijde van de Sava. Nou vermaak je en we lezen het wel.

Twan

oké top. Ik ben inderdaad lang dat is dan in mijn voordeel haha. Bedankt voor deze info!

MarcelN

Maar Twan,
Jij ging toch alleen aan de kant tussen Bled en Bohinj op de Sava vissen?
Daar heb ik nog nooit rafters gezien, wel rufters ;D
Jij zit wel hoog in de bergen zeg, kom je onderaan mooi uit bij dat kerkje onder het spoor, is ook een leuke bocht/pool.
Ik zit zelf dacht ik in Bohinjska Bela, kan ik mooi op de fiets of lopend naar het water, heb ik ook minder last van die controlleur, die ziet immers geen wagen :)
Ja ik betaal gewoon, wil alleen rustig kunnen vissen ipv gestoord te worden steeds.

Twan

Ja waarschijnlijk wel. Maar wie weet maken we nog een uitstapje naar de Radovna of Dolinka, maar ik acht de kans niet heel groot.

We zitten vrij hoog ja, maar dat vind ik niet erg :-) op dit kleine stukje zitten we al 500 meter hoger.

Je bedoeld met de leuke bocht net in het stuk van State´s fisheries Institute?

We moeten idd net wel met de wagen. Is op zich niet erg. Lopend of met de fiets was nog leuker geweest.

@Sieger. Sorry het is niet mijn bedoeling om je topic te verstoren.

MarcelN

Ik heb geen flauw idee of dat van fisheries institute is, het is onderaan de afslag Bitnje bij die witte kerk, daar kun je achter parkeren en sta je verderop onder de spoorbrug wat een hoop herrie geeft :o wel lekker streameren daar ::)
Heerlijk om met dat kaartje van je link met streetview weer over de 209 te 'rijden' ::goodjob:: bij die bushalte is dat bruggetje met al die vis eronder, die zijn niet achterlijk en trappen alleen in je vlieg als je tegelijk een koekie verkruimeld ofzo ;D
maar vanaf de brug mag niet, dus dat moet een ander doen ;) zo hielp ik een andere visser die zich erop scheel wierp, ik zei wacht effe vanaf de brug....kruimel kruimel.... en hangen, hij blij maar zo hoort het niet gaf hij ook toe en droop af.
Zelf niet geprobeerd, maar het werkte zag ik.
Fijne vakantie Twan en plaats maar veel foto's....in een nieuw topic :P
Is het weer al beter? Wel lekker warm zag ik 8)

Twan

Weer is veel slechter geworden helaas. Temperatuur is goed, maar dagen met onweer en regen. Maar wisselt nog steeds heel erg. Bedankt voor de tips!

Als we het niet op de reguliere manier kunnen en het wil echt niet, dan zullen we creatief zijn :-)

Bedankt!!

MarcelN

 :'( sterkte, het kan er enorm spoken tussen die bergen, vooral die bliksem :-\
Als het erg heet is kun je de andere kant op voorbij Bohinj en Brod heb je in een bocht een springplank boven een diepe pool, daar springt iedereen erin tussen de enorme kopvoorns ;D

Twan


MarcelN

Mocht het nou echt een modder wildwaterbaan zijn, die foto's heb ik ook gezien, dan zou ik uitwijken via de rijksweg bij Bled erop en naar het oosten naar Lasko bij de Savinja,
daar heeft Sepp net een berg 70'ers gevangen, betaalbaarder ook ;)
Slovenië is erg klein en je zit zo ergens anders, rivieren genoeg en de omstandigheden qua weer en waterstanden verschillen enorm vanwege de bergen.
Houd het weer dus in de gaten ivm 3-daagse vergunningen kopen, dan ben je mooi de l*l als het modder is :'(

Twan

Ik zie het op zijn facebook staan ja, prachtige vissen. Wil ik ook  ;D ;D

Bone F

Twan ik heb het verder niet bekeken maar het feit dat er  hogerop een stuwmeer zit kan de schade van smerig water misschien beperken. In geval van "nood"  moet je wat. ::zucht:: Have fun!

Ben Tabak

Twan, ik neem aan dat je deze site wel kent, maar toch: http://www.fly-fishing-slovenia.si/news_fauna_flyfishing.asp

Goed nieuws voor je dus...

Groet en veel plezier,

Ben

Twan

Quote from: Ben Tabak on June 22, 2016, 13:07:52
Twan, ik neem aan dat je deze site wel kent, maar toch: http://www.fly-fishing-slovenia.si/news_fauna_flyfishing.asp

Goed nieuws voor je dus...

Groet en veel plezier,

Ben

Ja die houd ik dagelijks in de gaten. Ziet er goed uit. Weer zal nog wel wisselvallig zijn. Bedankt voor de tip. Gr twan

MarcelN

Twan, goede reis morgen en geef even een seintje hier morgenavond ;)
Het is erg heet daar, bak ze 8)
ff opwarmen ;D
https://www.youtube.com/watch?v=2Y-6qN6n880

Twan

Quote from: MarcelN on June 23, 2016, 23:47:47
Twan, goede reis morgen en geef even een seintje hier morgenavond ;)
Het is erg heet daar, bak ze 8)
ff opwarmen ;D
https://www.youtube.com/watch?v=2Y-6qN6n880
Thnx man! Attent!

Ik zal laten weten hoe het is. Ik zal een apart topic aanmaken. Zondag wordt de eerste visdag. Dan regen en onweer. De rest is droog en warm!! Lekker. We hebben er zin in! Keep you posted. Filmpje zal ik nog
Bekijken. Gr twan

Twan

Quote from: MarcelN on June 20, 2016, 22:14:04
:'( sterkte, het kan er enorm spoken tussen die bergen, vooral die bliksem :-\
Als het erg heet is kun je de andere kant op voorbij Bohinj en Brod heb je in een bocht een springplank boven een diepe pool, daar springt iedereen erin tussen de enorme kopvoorns ;D

Bedankt voor de tip marcel. Hier is het 33 graden. Ik met alle geweld naar de springplank en wat denk je. Springplank pleite haha. Wou een foto uploaden maar lukt niet. Wel redelijk wat vis al gezien. Morgen gaan we het proberen. Gr twan

MarcelN

#44
Meen je dat nou??
In die bocht tussen Brod en Lake Jezero? Zit wel veel vis in die poel, grr balen, had mijn zoontje graag in willen duiken :'(
Als het goed is loopt er nog wél een trapje naar beneden ;)
Het water in Lake Jezero is 23C en de Sava Boh. slechts 11C :-X leuke app is er voor. 'Swim'

Twan

#45
Kleine update. Nu de drie verschillende stukken bevist. +/- 15 vissen per persoon per dag. Vandaag bled trophy part gehad allemaal mooie formaten vis. Voorgaande dagen gemiddelde maat tot klein. Zeer mooie rivier en omgeving. Nu is het weer stabiel. Wel wat regen en onweer gehad waardoor het water sneller stroomde en minder helder was. Vandaag ook megagrote huchos gespot. Wat een monsters zijn dat. Morgen gaan we weer bij bled proberen. Al met al niet verkeerd. Wel hopen we minder kleintjes te vangen. En met klein bedoel ik soms 10-15 cm.

p.forel

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd

Een goed bestand aan vis bestaat vooral uit kleine vis.  Hoe groter  des te minder er van op een rivier zitten

Twan

Dat snap ik. Dat er kleinere gevangen worden dat is prima. Maar we willen vooral maatse vis vangen. We maken deze trip niet om alleen alver formaat te vangen haha. We merken ook dat de echte grote jongens en dames wel slimmer zijn.

p.forel

Dat snap ik ook

Maar 15 stuks maar vangen ja dan zal de hoeveelheid grote ook niet gelijk lopen

MarcelN

Waar blijven de foto's??
Kieper er eens flinke streamers in Twan, bij Bela heb je een bruggetje met mooie kom en 50m stroom afwaarts grote rotsblokken, kijk daar eens onder ;D