Het is geboekt, week 39 gaan we naar de Sava Bohinjka

Started by Caspar, January 25, 2017, 16:59:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caspar

Ik weet dat het nog even duurt, maar we hebben er héél veel zin in. Wij zijn mijn buurmannen Peet, Bart & ik natuurlijk.

Peet heeft ons beide aangestoken met het vliegvis virus. Zelf heeft ie daar de laatste jaren weinig tijd voor door een scheiding en zn onregelmatige diensten.
Om heb weer eens lekker een vrij gevoel te geven is het idee Slovenië geboren.

Van de week alles besproken en geboekt. We zitten in Ukanc. Nu komt het lange wachten.

Dit is voor ons allen de eerste keer vissen in Slovenie, dus alle tips zijn van harte welkom.
Let it Fly.


Bone F

Leuk voor jou en je maat. Als het mee zit en je bent op de goede plek heb je geen tijd om aan narigheid te denken. D'r is al heel veel geschreven over vvn in Slovenië. Ook op dit forum kun je het nodige vinden.

Steelhead

Top man!
Heb 2x de Sava B bevist en mooie vis gevangen! Best sterk en een prachtomgeving daar!
Puntje 0.12 zou ik niet gebruiken, ik zou niet onder de 0.18 gaan.
Vergunningen zijn prijzig, maar bier is er weer goedkoop.
Ik ga in week 20 nog een week die kant op, maar dan voor de marmorata's
my best memories are not that old!

JEVDE

Gaaf hoor. Ga je geen spijt van krijgen. Ik ga zelf in week 22 ook naar Slovenie. Ondertussen mn 5e keer. Ander gebied maar ik zou rekening houden met: goed 'stalken'. Dus eerst vanaf de oever voorzichtig vis spotten. Alleen waden indien nodig. Lange leader, weinig tot niet false casten en bovenal genieten van de extreme schoonheid aldaar.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Bone F

Ik heb mijn beste ervaring op de S. Dolinka. Bv. 10 40/50ers in een uur zolang het water nog niet stijgt. Als je detail wilt doe ik dat wel via een pbtje dan kan ik voor mij eenvoudiger een kaartje meesturen. Het vissen is/was in die rivier € 25,- p.d. en dan houdt je dus nog meer "biergeld" over!

Steelhead

Quote from: Bone F on January 26, 2017, 13:49:28
Ik heb mijn beste ervaring op de S. Dolinka. Bv. 10 40/50ers in een uur zolang het water nog niet stijgt. Als je detail wilt doe ik dat wel via een pbtje dan kan ik voor mij eenvoudiger een kaartje meesturen. Het vissen is/was in die rivier € 25,- p.d. en dan houdt je dus nog meer "biergeld" over!

Ik wil dat PBtje ook wel  ::goodjob::

Bram
my best memories are not that old!

Caspar

Quote from: Bone F on January 26, 2017, 13:49:28
Ik heb mijn beste ervaring op de S. Dolinka. Bv. 10 40/50ers in een uur zolang het water nog niet stijgt. Als je detail wilt doe ik dat wel via een pbtje dan kan ik voor mij eenvoudiger een kaartje meesturen. Het vissen is/was in die rivier € 25,- p.d. en dan houdt je dus nog meer "biergeld" over!

Graag!!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Let it Fly.


Bone F

Bram ruilen voor vlieg/nymph tips voor rainbows voorjaar BC?   ;D
Ff zoeken hoor dan stuur ik 'm, ook aan Casper.

Twan

Dat gaat vast een leuke vakantie worden! Wij zijn er vorig jaar geweest, zie Weer terug van Slovenie (Sava Bohinjka)
op het forum is er nog meer over te vinden.

Wij zelf gaan voor de 3de keer weer naar noorwegen dit jaar  ;D

Bone F

Hi Twan waar ga je je vermaken? Ik had de laatste keer daar een paar mooie ervaringen dus als je wilt weten waar.....of weet je dat al.

Twan

Hey frans,

De camper ligt al vast, maar de bestemming nog niet.  ;D
Ik denk wel dat we weer richting kvennan gaan en koppang en de rena en weer het zoute op met de BB. Maar verders is alles nog open. Misschien weer naar boven lapland of naar het westen. En canada is nog niet van ons lijstje af. Heb je al goede informatie kunnen vinden?

Bone F

Hi Twan

Om niet teveel offtopic te gaan stuur ik wel een mailtje.

Twan


Caspar

We zijn nu een paar dagen in Ukanc bij de Sava Bohinjska. Het weer zit tot nu toe niet echt mee. Morgen en vrijdag is het beter. ( hoop ik)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Let it Fly.