op jacht naar (grote) baars

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 25, 2011, 09:15:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Op jacht naar (grote) baars, hoe pak je dat zo kansrijk mogelijk aan ?  ::)

Ik wil proberen de komende tijd gericht achter de baars aan te gaan maar kan wel wat tips gebruiken.... :)
Het vissen zal vooral  in relatief ondiep water gebeuren verwacht ik.

Welke soort streamer(tje)s zijn favoriet, marabou, fish hair, chenille, etc ? en welke grootte, max 5 of 10, etc centimeter ? kleur, rood ??

Baars jaagt vaak aan het oppervlak, maar als je ze dieper moet zoeken, pak je dan bv. een streamertje met goudkop, of is het effectiever om een intermediate/zink lijn te gebruiken ivm de actie van de streamer in het water ?

maurice

Bas, zou voor de visjes van BertJ gaan.
verschillende kleuren in de doos lijkt me het beste
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

Daar zat ik ook aan te denken.
Niet al te lastig te binden en met een viltstift de gewenste kleur te geven.

Echt diep zijn die niet te vissen aan een drijvende lijn vlgs mij, dus misschien wel een intermediate lijn pakken dan ?

A{b}r{a}xa{s}

snel de svs bekeken, Bert vist ze idd aan een zinklijn...maar in ondiep water is een intermediate wel voldoende denk

HappyFisherman

En als ze echt "los" zijn met een klein poppertje. Heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me wel supergaaf :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

De 'vissies' doen het hier weer redelijk. Ik vang ook baars aan paarse en oranje vissies,
maar groen is bij mij favoriet.
Vanavond had ik er acht onder een brug. En wéér die snoek erop! Vorige week ook al...










   O ooooo...., weer die snoek aan m'n zesje.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Henry

Mooie baarzen, Heb alleen een hekel aan die stekels ...Op de een of andere manier blijf ik er een aversie tegen hebben.

christianvt

Mooi Bert! ::duim::

@Henry, Hoezo? daar heb je toch geen last van, duim in de mond (bij de baars dan :P ) En er gebeurt niks! :D

Henry

Dat weet ik. Maar op de een of andere manier krijg ik bij een baars altijd een raar gevoel. Vind het een practige vis om te vangen, maar de aversie om die beesten er af te krijgen blijf ik houden. Vaak zat er bewust op gevist om van me trauma af te komen maar tot op heden heeft dat nog niet mogen baten. Waarschijnlijk komt het omdat die kleine  baarsjes zo lekker blijven spartelen. Overigens met de grotere heb ik dan weer geen problemen.

Bert J.

Daar heb ik gelukkig geen last van, haha.. Soms prik ik me wel eens aan de rugvin of kieuwdeksels,
maar dat valt erg mee.
In verhouding tot hun afmeting en gewicht zijn baarzen sterke vechters.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Quote from: Henry on June 26, 2011, 01:01:05
Dat weet ik. Maar op de een of andere manier krijg ik bij een baars altijd een raar gevoel. Vind het een practige vis om te vangen, maar de aversie om die beesten er af te krijgen blijf ik houden. Vaak zat er bewust op gevist om van me trauma af te komen maar tot op heden heeft dat nog niet mogen baten. Waarschijnlijk komt het omdat die kleine  baarsjes zo lekker blijven spartelen. Overigens met de grotere heb ik dan weer geen problemen.
Haha! Ook daar weer hier helemaal hetzelfde! :)
Ben je wel eens geprikt door zo'n stekel? Ik niet. Misschien moeten we dat gewoon eens proberen en valt het zat mee. Dan zijn we er zo vanaf! ;)

Mooie visserij Bert J!

Ik heb laatst aan de IJssel nog eens met een EP streamer (lijkend op "vissie") gestaan, maar het ding wilde maar niet zinken! De lijn ging mooi onder water, maar tegen de tijd dat ik kon gaan binnenstrippen en de lijn de streamer net onder water trok was ik al weer evenwijdig aan de kant aan het binnenstrippen. Maar goed...dat was een slechte dag! ;)

brian

vet! ik heb daar laatste (ik geloof donderdag) een snoek van ver over de 90cm aangehad op een popper(spinhengel), maar hij schoot los heel erg balen want het was zeker een PR voor mij..

waar haal je dat long chenille?     volgens mij heeft fly en spin het niet..
kan het met een #4..? en moet er een zinklijn of tip aan?

Bert J.

Bij van Benthem: http://www.hengelsportvanbenthem.nl/ic_ect/default.asp?div=zkn

Met een #4 wil heel goed. Zinktip wil ook wel, maar een zinklijntje vist en gooit fijner, vind ik.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hilco

de zoek opdracht kan je niet deeplinken ;)

maar ik neem aan dat die link linked naar een onthaak handschoen , en dat is dus meteen het eerste wat ik ga kopen .

Ik ben net als Henry geen voorstander van prikkelbare of bijtende vissen

mietjes klikken hier

Patrick(WF)

Kijk dat zijn nog eens een mooi formaat Baarzen.
Nog nooit echt gericht op gevist eigenlijk, maar eens kijken
waar je hier een beetje knap formaat Baarzen kan vinden.

Mooi hoor Bert. Is de snoekdame uiteindelijk nog op de kant gekomen?
Groet Patrick

Rossie69

hmm gericht op voorn kan toch ook :)
denk toch dat je die eerder vangt bas.


Baars is toch weer een ander geval

Henry

Nou zelfs Voorn is al lastig voor Bas  :P

Bert J.

Quote from: Patrick(WF) on June 26, 2011, 13:12:03
Mooi hoor Bert. Is de snoekdame uiteindelijk nog op de kant gekomen?

Nee. Ik heb hem een keer of zeven er aan gehad. Één keer lijnbreuk(20.00 mm), rest losschieters.
Op een gegeven moment laat hij de baars weer los , als de druk te groot wordt.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

brian

#18
Bert J.  Ik heb er net weer met de spinhengel geweest en heb er op de popper een snoek van 84cm uitgehaald, mooie runs dat die maakte! machtig.

ps. is dat dit spul, http://www.hengelsportvanbenthem.nl/ic_ect/default.asp?id={296BBC54-7AC0-490D-B109-60C59700525F}

A{b}r{a}xa{s}

@Brian : dat is 'het spul'

'k ben druk bezig een voorraadje 'vissies' te maken.
morgen maar weer eens een poging gaan doen wat vis te vangen :)

A{b}r{a}xa{s}

probeersel (achteraf heb ik de kieuwboog nog een beetje rood ingekleurd)



brian

oke thx, hoeveel haal je er eigenlijk uit 1 pakje?

A{b}r{a}xa{s}

pfjew....hangt ook af van de haakgrootte (steellengte), maar ik denk een stuk of 8 tot 10.

brian


A{b}r{a}xa{s}

dan zullen er nog wel wat meer uit gaan (even Bert vragen),
want ik ben nu op grotere haken bezig dan maat 6.