Mayfly

Started by HappyFisherman, May 14, 2015, 14:23:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ff een ideetje uitgewerkt, lijkt wel geinig :)



Die gaan wel vangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hannus

hij is weer mooi, Bram!!

maurice

Vooral blijven oefenen Bram vooral blijven oefenen.
;D ;D ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Chaisedieu


BV

Mooi , maar blijft hij drijven? Die Biot is maar dun..


HappyFisherman

Het drijft op de CDC en het staartje. Op Baggelhuizen laatst al mee gevangen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Groet, Arie

Beertje

Ik vind hem er leuk uit zien Bram. Wat ik me wel afvraag,"heeft hij wel voldoende drijfvermogen"?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Lezen beste kerel...  :P


Sieger

Beertje

Mpphhhhh, ::blozen::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Mooi gemaakt Bram .
dit is ook een leuke

maurice

Het drijfvermogen van een goede CDC veer wordt vaak onderschat.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Wilco

Ik ben niet zo een voorstander van CDC en daarom heb ik bv voor de F-fly gekozen om het CDC te vervangen door Antron. Ingevet werkt dat voor mij net zo en een groot bijkomend voordeel is de houdbaarheid van je vliegen. Ik kan de heleavond tientallen voren(tjes)vangen op een antron F-fly en dat kan ik me niet voorstellen bij CDC.
Voor mijn grote meivliegen gebruik ik wel CDC maar daar vis ik niet zo vaak mee.

maurice

Ik vis het liefst met CDC, met houdbaarheid van de veer heeft ook met de kwaliteit van de veer te maken.
Vorig jaar 10 bruineforellen op 1 vlieg en die zit nu nog als redelijke goede vlieg in mijn doos.

Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur.

Wilco laat ff ergens anders jou antron F-Fly zien en waar vet je ze mee in?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Ben het ook niet (helemaal) met je eens Wilco.... Goede veer en goed gebonden gaat de vlieg heel lang mee. Af en toe ff drogen, dat wel...

Vorig jaar met één klein pruts vliegje a la Leon Jansen meer dan 60 forellen gevangen op een meer in Oostenrijk....


Sieger

p.forel

Vind het geen mayfly vleugel staat daar te veel voor naar voren  lijkt meer naar spent te neigen .

Raymond

Quote from: maurice on May 16, 2015, 21:06:51
Wilco laat ff ergens anders jou antron F-Fly zien en waar vet je ze mee in?

Ik ben ook wel nieuwsgierig...
::wtf::

Wilco

Quote from: maurice on May 16, 2015, 21:06:51
Ik vis het liefst met CDC, met houdbaarheid van de veer heeft ook met de kwaliteit van de veer te maken.
Vorig jaar 10 bruineforellen op 1 vlieg en die zit nu nog als redelijke goede vlieg in mijn doos.

Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur.

Wilco laat ff ergens anders jou antron F-Fly zien en waar vet je ze mee in?
Ik zal zo ff in de auto kijken waar mijn F vliegen zijn en daar zal ik dan een foto van maken.
Ik vet ze in met een dikke siliconen olie waarvan ik enkele liters heb staan. Hebben ze bij mijn vrouw op het werk gebruikt en wouden ze weg gooien dus ik heb voor de komende 250 jaar voldoende  ;) ;)

Wilco

Dit is mijn antron F-fly in de maten #18 zwart en wit en #16 bruin en grijs. Vroeger kon ik direct de foto zien maar dat kan zeker niet meer.




Dit is mijn CDC meivlieg




De vleugels zijn het meest kwetsbaar. Enkele keren gehad dat de vis met hun tandjes de vleugel vasthielden en waardoor het model wat langer werd.


maurice

Zien er anders uit dan ik dacht,
Maar zullen zeker boel treffend zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

p.forel

Kan nog steeds je zal het wel verkeerd doen


Rossie69

lijken wel caddis vliegen  ::)


Wilco

Wat is een F-fly anders dan een caddis imitatie ??

Satch

#23
Quote from: Rossie69 on May 19, 2015, 22:22:12
lijken wel caddis vliegen  ::)

Zie de antron f-fly hieronder niet direct tussen staan (BRON https://swittersb.wordpress.com/tag/caddis-entomology/)



Nu stel ik me zo voor dat een imitatie die wij mens niet 1-2-3 zien voor de vis net zo goed een vette snack kan zijn. Het vangt kennelijk genoeg :)