Waarom zinken mijn spons broodvliegjes?

Started by Roel, April 09, 2015, 18:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roel

Een vriend vroeg of ik wat broodvliegjes voor winde wilde maken. Nu had ik hier op het forum eens de vliegjes van stukjes spons gezien.
Ik naar de Blokker, spons aan de haak .......... Bllub blub blub.

Moet ik speciale soort hiervoor hebben? Los drijft de spons zelf net aan het oppervlak.

Daarna heb ik ze van deer hair gebonden, maar dat lijkt me niet zacht genoeg aanvoelen......
Maar ja, er wordt wel mee gevangen.

sjoerd

Het gewicht van de haak kan net genoeg zijn om het stukje spons te laten zinken. Probeer eens het spons met vliegenvet te behandelen. Of de spons wat groter nemen( al weet ik niet hoe groot of klein je die  gemaakt hebt :-\

MarcelN

Een dagje voor het vissen in de 'water shed' zetten, effe schuimend kneden en laten drogen, die blijft wel drijven ;D

Gert

Deze blijven in ieder geval wel drijven, zonder behandeling en toch best een zware haak gebruikt.
Misschien toch niet de goeie spons gekocht?



Groet,
Gert

goswit

Volgens mij heb je 2 soorten sponzen,  natuur en synthetisch.
De natuur zakt door het oppervlakte water , en de ander blijft drijven.
Het is lang geleden dat ik de ramen gelapt heb ,maar ik heb een natuurspons voor de auto en die zinkt.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Arno

waarom mag hij niet zinken??
ik zou hem juist langzaam laten zinken zo voor het bekkie en hap slok weg Hangen ;D

Roel

@Gert, die foto was ook inderdaad mijn uitgangspunt.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Zal eens andere spons proberen.
Nu had ik bij de reeds gebonden sponsjes was verpakkingsmateriaal erbij gedaan en toen was het goed.