Vliegbindcursus voor beginners?

Started by JEVDE, March 22, 2015, 18:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Ik vliegvis nu zo'n jaar of 8 en 2x tot nu toe heb ik me aan het binden gewaagd. Spullen gekocht en veel opgezocht op internet. Steeds werd het niets, omdat het bij sommige dingen toch handig is om het even uitgelegd te krijgen of aan iemand te kunnen vragen. Ik wil de basis leren. Patroontjes als de super pupa en de crackleback goed leren binden. De rest komt later wel. Eerst de basis goed hebben.

Nou zou ik graag een cursus doen. Maar een cursus inclusief vliegvissen of casten trekt me niet zo na 8 jaar met veel plezier vliegvissen. Ondanks het feit dat ik daarvan ook vast veel kan leren, zou ik graag een workshop of cursus doen die zich richt op beginnende binders.

Ik heb wat gegoogled maar het lijkt nog niet makkelijk om een cursus te vinden waar ik me zo voor kan inschrijven en die zich richt op beginners. Als iemand iets weet, graag!

Dank, jevde

FrancoisCKX

#1
Ik weet niet waar je woont, maar veel verenigingen doen in de winter bindavonden. Bijvoorbeeld de Meivlieg in Badhoevendorp, elke dinsdag van 20:00 - 22:00 binden, met een beginnerstafel. Andere clubs hebben vast en zeker zo'n zelfde programma. Kijk eens rond wat er bij jou in buurt geboden wordt.

JEVDE

Dank voor de tip. Ook voor privebericht dat ik kreeg. Ik woon in Utrecht. Heb gekeken op de website van vliegvisgroep the leader. Een keer in de maand een bindavond. In april cdc vliegen. Maar dat lijkt me niet echt voor beginners. Ik moet echt nog bij 0 starten.  Bovendien is dat niet echt een cursus vermoed ik maar meer mensen die gezellig samen binden.

FrancoisCKX

Bij De Meivlieg wordt aan een aantal tafels gebonden en één van die tafels is een echte beginnerstafel. We binden in het winterseizoen elke dinsdagavond, ook verzoeknummers.

Anders wil ik wel een keer een middagje naast je komen zitten en wat tips geven, hoor. Ik ben geen meester-binder maar in het land der blinden kan ik de weg nog wel vinden.

Beertje

OP het internet zijn veel goede svs bind sites te vinden.begin met makelijke vliegen, zoals: red tage droog en nat , fazaten staartje, enz.
Let vooral op de verhoudingen. Als wil, dan kan ik je wel een paar site links sturen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Dacht dat er bij de ruighoek ook bindavonden waren
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Team

Geef mij maar een PM dan regel ik het wel, wij binden regelmatig in Houten en in de Ruigenhoek. Als je het Mailadres geeft dan
nodig ik je uit voor de volgende avond.

Vliegvis ver.  de Bilt.      Ton Meijer
NUNC  AUT  NUNQUAM

Wouter96

Ik heb een paar weken geleden het boek vliegbinden & vliegvissen van wim alphenaar gekocht. Staan ook veel handige weetjes in en ik geloof ook wel zo'n 100 patronen.

Ga binnenkort een vice kopen en ik denk dat ik met dit boek een heel eind kan komen. Misschien heb jij er ook wat aan?

JEVDE

Dank voor alle nuttige reacties. Uit verschillende hoeken goede tips gekregen. Zoals gezegd al veel gelezen zowel offline als online, maar echt op zoek naar iemand die me wat dingen kan laten zien / leren en aan wie ik vragen kan stellen, maar dat gaat zeker lukken met de tips die ik gekregen heb. dank.

jevde

ruud r.

#9
Ik zie dat je in Utrecht woont. Mijn tip: loop eens binnen bij Traditional Hengelsport. Ze hebben daar regelmatig (professionele) binders te gast en ik meen dat ze ook wel eens wat organiseren op het gebied van binddagen of -avonden. Ze kunnen je daar sowieso verder helpen. De zaak zit in ondiep, ik meen aan de Royaards van de Hamkade.

Edit: Website en Locatie

Inderk

Wij hebben bij de NNVV regelmatig bindavonden voor minder gevorderden.
Je bent daar ook van harte welkom!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit