Fijn aan de IJssel

Started by Bert J., April 30, 2013, 00:41:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

beste lappen!  mooi!!

Bert J.

Plantje: ik vis de nimf met zeer snelle en korte rukjes binnen. De aanbeten zijn meestal hard. Dit werkt op de IJssel, maar ik
betwijfel of dit ook op de wetering bij je huis werkt...
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

peter

toch wel drijver BErt of ...
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bert J.

Je bedoeld een beetverklikker? Jazeker! Het stroomt constant tussen de kribben, eigenlijk kun je niet zonder.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

peter

Ja Ja Oke duidelijk hou je de nimph op diepte ...
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bert J.

Ja, maar dat is zowiezo lastig. Ik strip tegen de nering in, dus hij komt altijd wel wat omhoog.
Daarom laat ik hem eerst zo ver mogelijk afzakken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Lekkere lappen zijn het he, weinig slijm ook meestal, had er laatst 1 van 69cm in een poldersloot! Hele slagschepen zie je daar paaien. ::wtf::

Bert J.

Beste joekels zijn dat. Hoe groot kunnen ze eigenlijk worden? Een cm of 80?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Heb verhalen van 90cm gehoord....maar of dat waar is?

peter

Een dikke 80 is wel het uiterste ,volgens mij
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

chris33

Quote from: Bert J. on May 06, 2013, 00:09:36
Tussen de kribben kun je goed uit de voeten met de vliegen hengel. Ik vang de meesten met een oranje verzwaarde
ijsselnimf. Looddraad, goudkopje, oranje lichaampje, ribbing van tinsel, thorax van pauwefiber. Soms met klein rood staartje van flash.
Vanavond was het even heerlijk aan de rivier. De brasems vertoonden enigzins paaigedrag door langs de oever te golven.
Watertemperatuur was 15 graden. Toch nog twee gepakt, waaronder één van 64 cm! Ze worden steeds groter.









Deze vang je in de ijssel. Met goudkoppen. Gewoon laten zinken en wachten of hoe gaat zoiets op de rivier. Lijkt mij ook wel gave ervaring een keer. om zo n dikke vloermat te vangen :D

Bert J.

Op de Vissengids app van Sportvisserij Nederland staat ook dat de brasem tot 80 cm. groot kan worden.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Youri

mooie visser Bert, jammer dat het weer niet mee zat of zit anders was ik er gisteren ook op gaan vissen.


PS, PEC-Zwolle - ADO 1-0   yessssssss

Bert J.

Ja Youri, het weer was niet best. Veel te veel wind en die buien, brrr...
Goed van PEC, hé?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

chris33

Deze week krijg ik mijn bestelling binnen (kleine hoor). Dan heb ik wel een paar vragen over strike indicatoren en nymfen. Hoe en wat...

Want vind dat ik veel hier op het forum leer, en goed wordt geholpen. En vindt het juist prettig als er discussie ontstaat tussen forumleden, want dat lever uiteindelijke betere antwoorden op, dus beter resultaat voor de beginnende visser.