boek vliegvissen

Started by bij, November 22, 2013, 09:47:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Ik kan via het werk een boek uitzoeken tot ca. 25 euro. Ik denk zelf aan een boek over vliegvissen. Dit moet wel een nederlandstalig boek zijn. Engelstalig is voor mij erg lastig te lezen. Is dit iets? http://www.bruna.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Bruna-B2C-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFas-Detail?fh_Params=fh_secondid%3D9789024010318&gclid=CIy3u-6A-LoCFUNe3godwBcADg

Ik hoor graag van jullie.


Rene V.

Hallo Bij,

Ik zeg doen.De schrijver heeft een zeeer grote ervaring in de vliegvis wereld en beleving.In het boek neemt hij je mee in alle facetten in de Nederlandse vliegvisserij.

Groet Rene V.

Beertje

Geen slechte keus.Er staat veel basis kennis in.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Heintje Davids

Als je al enigszins gevorderd bent zou ik een ander boek zoeken. Zonde van het geld en er staat weinig in dat je niet op internet kunt opzoeken.

bij

Quote from: Heintje Davids on November 22, 2013, 11:01:36
Als je al enigszins gevorderd bent zou ik een ander boek zoeken. Zonde van het geld en er staat weinig in dat je niet op internet kunt opzoeken.

welk boek stel jij dan voor? Aanvankelijk dacht ik aan wondervliegen maar dit boek is te duur. Ik ben erg benieuwd naar jouw voorstel.

bij

Rene en Beertje,

weten jullie eventueel nog andere boeken over vliegvissen? max. ca. € 25,-

Arie de Vries

Als pas beginnende beginner was ik een jaar geleden erg blij met dit boek
Groet, Arie

Beertje

@Bij, zoek je een boek over vliegvissen of over vliegbinden?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Bruins

Als je beginnen wilt met Vliegvissen zou ik zeggen DOEN !!!

Voordat ik ermee begon heb ik dit boek ook aangeschaft en heb er erg veel aan gehad.

Het scheelt een hoop "beginners" vragen.

Ook als naslag erg nuttig.

Maar als je gevorderd bent kun je het beter laten liggen.

Suk6
I don't drink water, fish f*ck in it...

Heintje Davids

Quote from: bij on November 22, 2013, 12:14:52
welk boek stel jij dan voor? Aanvankelijk dacht ik aan wondervliegen maar dit boek is te duur. Ik ben erg benieuwd naar jouw voorstel.

Kost inderdaad €45 maar wat mij betreft, zonder meer de moeite waard. Misschien is het handig als je eerst aangeeft wat je precies zoekt. Sfeerboeken over vliegvissen in het Nederlands zijn er niet veel. Dan kom je al snel op boekjes uit zoals Waarom vliegvissen van Jan Veenhuizen of, ook zonder meer leuk: Compleet gek van vliegvissen van Martin Smulders.
Gaat het om boeken om iets te leren dan is een boek van Jeff de Bruyne: 'Praktijkgids voor de vlievisser in de rivier' best goed maar volgens mij ook iets duurder en zo zijn er wel meer.
Het boek van Henk Peeters: Vliegen... Vangen... Vissen is volgens mij in de aanbieding te krijgen voor €25. Best leuk om te lezen en gaat over van alles met mooie fotografie en best de moeite waard om te hebben.

Rene V.

De boekjes van het VNV zijn ook niet verkeerd.

Rene V.

bij

Ik wil mijzelf niet onder de gevorderden schikken maar een echte beginneling ben ik ook niet. Een boek sec over vliegbinden vind ik zelf niet zo spannend daar hier al heel veel op www te vinden is. Meer hoe herken je goede stekken, ed. Het moeten ook niet van die boeken met vistripervaringen zijn. Meer iets in de trend van vliegbindtrucs of vliegvissen van VNV.
Het is lastig om aan te geven wat ik precies zoek, meer een combinatie van alles wat hoe herken ik stekken, welke vlieg waarvoor, technieken e.d.

Heintje Davids

Kijk eens bij deze link, dan kom je misschien vanzelf iets van je gading tegen: http://www.visboeken.nl/hengelsport/5972abbb-2970-425d-bf63-0aa7cdd37373/vliegvissen

Jan Bruins

Als je geen beginner meer bent dan zou ik voor Vliegen, Vangen Vissen gaan.
Als je die voor €25 kunt scoren heb je een heel mooi en divers boek.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Plantje

Komen wel hele interessante suggesties voorbij! Och och....er is nog zoveel te lezen op de wereld!

Maar ik herken me wel in: suggesties in stekherkenning, het water leren lezen, welke vliegen als eerste proberen....dat soort dingen.