Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Plantje: mijn streamers zijn onverzwaard maar.....mijn lijn is een supersnel zinkende zoal de Teeny 300. Daarmee gaat de streamer wel mee naar beneden. Mocht het nodig zijn om de streamer te verzwaren dan kies ik ervoor om een loodje met centraalgat op de leader te schuiven(bijv bij zalmvissen in Canada). Een gewone loodhagel werp je er meestal na enkele worpen af. Voor het snoekbaarsstreameren is loodverzwaring bijna nooit nodig met de zinklijn.

Hilco:  ::goodjob::


Sjoerd

Joost S.

#926
Heel vroeg tot net op snoekjacht gegaan. En het lukt me maar niet. Nog niet 1 snoek gevangen, en ook nog niet 1 karper op mijn #8, maar dit ter zijde.

Krijg ook geen beet, er gebeurd niks. En ik kan ook geen jagende en of vluchtende vis vinden op stekken waar ik vorig jaar elke ochtend en avond volop gejaag zag.

Ik zag het allemaal zitten vorig jaar, maar het zelfvertrouwen zakt steeds verder weg. Veel met de 5 gevist op voorn, mede door succes, en omdat ik dat ook heel leuk vind. Maar toch..... Een snoek zou toch leutig zijn.

Bij het aftuigen kwam ik er achter dat de haak van mijn streamer is afgebroken. Dat moet aan het einde ergens gebeurd zijn, maar hoe dat nu kan? Echt totaal geen idee. Niet vast gezeten, of ergens tegen aan gegooid. Volgens mij...

Zonde van het geld zo een streamer.  Hoop toch op wat succes komende tijd hoor. Een toevalstreffer of zo kan ik wel even gebruiken.

[/URL]

Hilco de Visser

snoektijd moet nog komen  n ogeen maandje en dan is de meeste begroeing weg en kun je op de hotspots snoek verwachten.

heb vertrouwen ik kan het ook dus kan jij het helemaal  :P


wouter veuger

de aanhouder wint idd joost,en aan de ene kant ook maar beter dat je geen beet hebt gehad,want dan had je hem nog gelost ook ;)

je haak toch net ergens tegenaan getikt zeker.

wat hilco zegt,de goede snoektijd in de polders met nog komen.ik vis er momenteel niet op,omdat er zoveel leuke andere visserijen zijn nu,maar ook omdat ik in deze periode van het jaar maar zelden snoek vang.

vroegah vaak genoeg geprobeerd in de zomermaanden,maar altijd een zeer summier resultaat. tegenwoordig begin ik pas met streameren in oktober zon beetje,momenteel baars voorn karper en snoekbaars.

vliegvisserdorian

Ik ben gister en vandaag ook met m'n (nieuwe) snoekhengel op pad geweest samen met een maat (spinhengel). We hebben bijna alle plekken waar we wel eens snoek heben gevangen en een hoop nieuwe plekken afgevist maar zonder resultaat. Op dit soort dagen weet hij er normaal wel een paar te pakken maar nu had ook hij alleen gister 1 klein snoekje. Ik heb ook alleen maar een volger gehad. En zoals Wouter al zegt moet de echte snoektijd nog gaan komen maar m'n nieuwe hengel moet natuurlijk uitgetest worden.

Joost S.

Ok... Ze zijn nog niet van ons af, ;-).

Ik denk dat ik met de haak toch een kantje mee heb gepakt. Was inderdaad grappig geweest als er een enorme snoek vlak op de kant op dook, en dan zonder haak.

Heb die haak een half uur voor einde vissen nog gezien, maar toch.... Had zomaar kunnen gebeuren.

Ach ja... Vanochtend even balen, maar ja... Hoort er bij.

Hilco de Visser

je kan ook met een ferme back cast ergens iets geraakt hebben hoor ...............

mar je gaat nog wel meer streamers verliezen , dat hoort er nou eenmaal bij .

merijn1982

Vandaag sinds lange tijd weer een snoekje gevangen! Had een leuke stek via via gehoord en na vorige week wat uurtjes met een misser en een volger had ik vanavond weer even tijd. Ik had van de week op facebook een like en win aktie gewonnen bij smartlures.nl en de prijs was een doos met 12 snoekstreamers! Dus deze gelijk maar mee om te testen..
na het optuigen een van de glitterstreamers er aan gedaan in een koper achtige kleur. De eerste worp was gelijk raak! Leuk snoekje van gok net 60 cm ofzo. Even snel een plaatje en weer terug:-)
Even later weer een beuk op de hengel en dwze boog goed door. Maar net zo snel was de vis ook weer los helaas. Ook dat is snoeken, maar wat is het toch leuk he?!
Tight lines!!

Gerrit59

't begin is er weer Merijn!
Ga zo zoetjes aan ook maar weer eens aan de slag.
Blijft prachtig dat streameren op snoek.

merijn1982

Zo is het maar net Gerrit! Al is het een kleintje.. ja de dagen worden weer korter. Het is weer fris s'morgens. Eigenlijk niks aan! Maar voor het snoeken heerlijk!! Het is idd prachtig vissen!! Heb een hoop schik van de reel en hengel! Zorg je als je gaat dat je fototoestel mee hebt?! Zonde als je weer zo'n bakbeest pakt en het niet kan vereeuwigen....
Tight lines!!

markpiet

Eergisteren even geweest. Lekker met een combinatie matuka streamer en een ijselnymph op de baars. in anderhalf uur tijd 8 stuks mogen vangen waarvan 2x doublet.
Dit was een geweldige opsteker voor mijn in Noorwegen en Zweden beschadigde zelfvertrouwen. ;)
groeten van Mark
><((((0>

Gerrit72


Wij hebben geen moment aan je getwijfeld Markpiet  :), maar mooi dat je dat nu zelf ook niet meer doet.

Goed bezig Merijn!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

nee, vanwege Klimatologisch  Uitermate Teleurstellend weer ( lees hier "kutweer")  is er niet gevist vandaag ..........

Nu schijnt de zon uitbundig  :-X

eet smakelijk

Koen

Ik ga zo nog ff een streamer uit laten.  ;D

goswit

Ik snap er niks van Hilco , Hier was het Droog tot 5 .00 uur ;D    En nu ook  ,caravan inladen en morgen richting Luxumburg .

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Hilco de Visser

hier net andersom (hier is dan heuvel rug Leersum)

fijne (veilige)  reis en fijne vakantie Gos !!

Twan

Ronde bleek op de kreken met de nieuwe uitgezette vis. Vis weinig tot niet actief. Ik had vandaag wel wat drukte verwacht na de sluiting, maar buiten ons maar 1 visser. Met 2 man stuk of 15 gevangen. Niet leuk vissen, was alleen peuteren in de scholen vis, die je gemakkelijk zag zwemmen. Wel wat mooie formaten voor de kleinere wateren.

HappyFisherman

Niet om voor naar DRB te gaan dus!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Twan

Quote from: HappyFisherman on August 30, 2014, 22:25:53
Niet om voor naar DRB te gaan dus!

nee idd. was gewoon hele tijd in het schooltje gooien haha. liever dat de vis los is...

Hilco de Visser

2 baarzen 1 voorn 1 flinke winde en  4 kleine baarsjes   op een 10 voet  3/4# in een  Grift op de heuvelrug met 1 pheasant tail nymph

heb ik even lekker gevist  ::agree::

Twan

Half dagje ruigenhoek. Geblankt samen met de meeste. 1 visje gevangen in de ochtend verspreid over +/- 6 vissers.

Eemhof officieel overleden sinds nu  >:( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Hilco de Visser

kunnen ze de vissen uit de eemhof overdoen naar Ruijgenhoek?

Koen

voorntjes geplaagd met Perry. Best leuk met zo'n tenkara stokje.

Hilco de Visser

dus het is leuk ?  ;D     kreeg je de hengel ook ingeschoven zonder af te breken  :P

BV

Een snoekje ter grote van een grote forel