Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hilco de Visser

hier in Nederland is een dealer   Fish-on    ben je rond de 100 euro klaar ( of in ieder geval een heel eind )

weerwolf

ik heb er ook 1 gekocht, meegehad met vakantie.........geprobeerd.............laat maar, doe mij de vlieghengel maar. hij komt de auto eigenlijk niet uit. Wel een leuk stokkie want hij is op 8, 9 en 10 voet te bevissen.




MAAAAARRRRR. veel leuk ik heb sinds vandaag er een Danielson midge bij met daarop een Barrio smallstream #2 lijn

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Koen

Quote from: Hilco de Visser on August 28, 2014, 20:49:47
hier in Nederland is een dealer   Fish-on    ben je rond de 100 euro klaar ( of in ieder geval een heel eind )

::agree:: daar heb ik um vandaan.

fishon.nl

Arno

sinds vorige week eigenaar van een sage one 9.6 foot #6
vandaag voor het eerst mee gevist en gevangen op de berenkuil grote vijver
gooit echt super ben er helemaal blij mee.

Gr Arno

Patrick(WF)

Gaaf Arno, dat zijn mooie cadeautjes voor jezelf.  ::goodjob::
Groet Patrick

maurice

Koen voor de Kyll had je beter de 4in1 van A&M kunnen nemen en gaan frenschen.
Ook geen vliegvissen maar man o man wat vangen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen

Lukt hier ook wel mee denk ik :) ik ga um morgen ff proberen op de ruisers :)

Scaramouche

In de categorie vliegbindspullen heb ik een hele mooie verfkwast gekocht.  ::) Een paar duizend superfijne haartjes met een mooi getaperd puntje.

Nu hoef ik voor de rest van mijn leven geen staartmateriaal meer te kopen. Iemand nog belang bij een halve Coq de Leon cape?  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hilco de Visser

ik heb geen interesse in de coq van Leon .......... :-X 

idee van die kwast vind ik een hele fijne  ::goodjob::

Beertje

Quote from: Scaramouche on August 30, 2014, 17:18:43
In de categorie vliegbindspullen heb ik een hele mooie verfkwast gekocht.  ::) Een paar duizend superfijne haartjes met een mooi getaperd puntje.

Er zijn ook van die mooie beauty kwastjes te koop o.a. bij Action, met van die hele mooie dunne haren. zie link

http://www.beautyscene.nl/image.php?img=/ckfinder/userfiles/images/Beautyscene/Artikelen/Januari%202013/060113/overzicht.jpg&w=160&h=160
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

Die beautykwastjes zien er ook interessant uit. De kwast die ik vond, was een 'goudhaantje futura'. Synthetische haartjes, perfect recht, zacht maar voldoende stugheid om een vlieg te dragen, en op de kwast in olijfgroen en wit. ongeveer 4 cm lang, Alsof ze voor het vliegvinden gemaakt zijn. Morgen eens wat mee experimenteren.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

HappyFisherman

Afgelopen zomer ook verschillende kwasten gebruikt voor staartfibers, maar ik vind ze allemaal te stug.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

pepertje

vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

FSCHAMP

EP fibers Baitfish Belly & Pale Olive Minnow,  EP 3D grey fibers, DNA Holo Chrom. Flash Pearl, EP Plastic Eyes White en 2 pakjes Gamakatsu Nautlius Circle Hook maat 1 om zeebaars streamers te maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

Speciaal voor mij zonder weerhaak gebonden. Voor baars, roofblei en snoekbaars.

[/URL]

Lijkt me wel gaan werken. Nu de praktijk nog.

Plantje

Even een iets andere vraag... ik zie wel vaker streamers voor roofblei voorbij komen. Maar als ik kleine streamers voor roofblei maak en ik vis ze binnen met de snelheid die roofblei nog wel interessant schijnt te vinden stuiteren die dingen over het water... verzwaren jullie die dingen? Of hoe doen jullie dat?

Joost S.

Ik geloof dat je ogen kan gebruiken die verzwaard zijn. Maar ik weet het niet zeker.

Of misschien met een zinklijn, maar dan ga ik echt speculeren. Zal vast wel een kenner zijn, die je beter kan informeren.

Voorlopig heb ik enkel en alleen nog de streamers besteld, ;-).

FSCHAMP

Inderdaad je vist ze aan een zinkende lijn zoals een Slow Intermediate (0,5 tot 1,5 inch per seconde) of Fast intermediate lijn (1,5 tot 2,5 inch per seconde).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Secondenlijm van Bison die beter aan mijn vingers plakt dan aan streameroogjes!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Dan moet je alleen nog die vinger aan de haak zien te binden met één hand..

vinfoto

vandaag een envelop vol met vliegjes binnengekregen en vispas gekocht dus kan aan de bak

wouter veuger

Ik heb mijzelf vorige week getrakteerd op een vision big daddy 9 ft #9 ,voor het betere streamer mep werk :)

Ik had al een loop booster,maar die is behoorlijk snel,deze stok heeft een wat langzamere medium actie,wat ikzelf wel prettig vind werpen.

Joost S.

Streamerbox binnen.

[/URL]

Nu maar eens op jacht naar de Waterwolf.

Jaspero

Rio Speciality Pike/Musky line #10.
Zou een goede match moeten zijn met de tfo minimag :)

John

CTS afinity mx #1, 9",
Struble slip rings
REC enkelpoots ogen nickel titanium
Kurkringen
Klosjes wikkelgaren(forged steel en burgundy)

Nieuw bouwproject voor herfst winter