Funen komend weekend

Started by Ronald uit Meppel,, April 04, 2012, 17:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronald uit Meppel,

Hallo mede vliegvissers

Komend weekend gaan we naar Funen. De weerberichten zien er onheilspellend :-\  uit want: nachtvorst, noordenwind, dagtemperatuur nauwelijks 5graden. Wie heeft er tips om onder zulke omstandigheden zeeforel te vangen?

MVG Ronald uit Meppel

Useless

Brrr, wordt dus bikkelen en afzien. Hoop dat het over twee weken beter is  :).
Geen echte tips maar als het water ook nog zo koud is dan zou ik het vooral in de fjorden proberen waar het water vaak net 1 of 2 graden warmer is.
Succes en laat wat grote forellen voor ons over.

Cornico

Vooral op die plaatsen in de fjorden waar de bodem donker is.
Dus lekker lopen trekken in de blubber . . . . . ;D
Succes! en laat even weten hoe het was.

forel

Succes, ik hoop dat je wat vangt .
ik hoop dat het over drie weken wat warmer is op Funen wand dan ga ik er heen

johannes

een fel gekleurde vlieg (wit/geel wit/orange wit/chartreuze) schietkop lijn en op een flink tempo veel water af vissen en voorals de diepe stukken niet vergeten.
dit heeft als groot voordeel dat je je lichaam op die manier warm houd en deze manier is vaak suksesvol in de winter hier.

ander kun je ook de oostvoorne manier eens proberen met 2 of 3 stokjes/vlokreeftjes aan een lange leader op de wind.

   

Ronald uit Meppel,

Bedankt heren!!!

Kijken of ik tijd kan vinden om een verslagje in elkaar te zetten. Het gaat afzien worden en hard werken voor een visje. In 2008 ook onder zulke omstandigheden op pad geweest dus ik heb niet al te hoge verwachtingen.

GRTZ Ronald

maurice

dikke sokken en warme kleding.


veel plezier en vang ze
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Ronald uit Meppel,

http://ifm.frv.dk/ Deze link is handig omdat je hier interessante zaken kunt vinden zoals: watertemperaturen, zoutgehalte, stroming, wind, getijde, etc.  Dit moet het vinden van stekken iets makkelijker maken.
In ons huisje zit wifi dus!!!!  8) Laptop maar mee. Kan ik ook gelijk posten

Sieger

Veel plezier Ronald.... Maatjes van de vliegvisclub hier zijn afgelopen weekend geweest en wat vooral ving waren kleinere garnaaltjes en vlokreeftjes.... Op groter aas werd niet gepakt....

Vang ze en ik lees graag hoe het was....


Sieger

Arno

dus Hein heeft wat gevangen????

Gr Arno

Bert J.

Hein twee en Auke één geloof ik.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

Hahaha en auke had er een dikke kop in dat ie wel of niet zou gaan.

gaaf voor ze.

Ronald,volgens mij kwam ik je vorige week tegen langs het water :)
op het fietspad lang de water zuivering .

Succes .


Ronald uit Meppel,

Rossie dat klopt. We spreken elkaar daar vast nog eens een keer.