Funen herfstvakantie

Started by wh82, September 03, 2018, 08:00:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Voor de komende herfstvakantie overwegen we een weekje Denemarken en om precies te zijn Funen. Daarover heb ik twee vragen:
1. Is het daar ook naast het vissen een beetje uit te houden qua weer en dingen om te doen?
2. Welke kant is beter in die periode (eind oktober): Bij Hindholm/Fyns Hoven of bij Assens/Torø?

De eerste vraag is de belangrijkste vraag want ik ga niet de vakantie van mijn gezin opofferen omdat ik zo nodig moet vissen. Ideeen voor alternatieven zijn overigens ook welkom.

Scaramouche

https://www.visitfyn.com/ln-int/funen/visitfyn

valt best wat te doen met de familie. Wat ook werkt is je 's ochtends laten afzetten bij een stek en je dan 's avonds weer op laten halen. Dan heeft de familie de hele dag om leuke dingen te oden terwijl aan je visserij toekomt. :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

Zat plekken waar je ook aan het strand veel kan doen,  rond assens is prima hele jaar rond zo'n beetje qua vissen en kan je vrij goed bij komen, toro is vlakbij wat ook een mooi eilandje is om rond te struinen maar hangt wel van het weer af uiteraard.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

@Scaramouche, Thanks! Hier kan ik wat mee! (had ik eigenlijk natuurlijk ook moeten vinden met google). Toen jij er zat in 2015 waar zat je toen ergens?

@Menno, thanks! Had ook nog een verlag van "de meivlieg" over Toro gelezen, klinkt goed. Wel iets verder bij de "niet vis attracties" vandaan, daarom ben ik ook erg benieuwd naar de andere kant van Funen.

Ik begrijp ook dat de wind in Oktober ongeveer 70% van de tijd uit Zuiden of Westen komt daarom leek me het Oosten van Funen wellicht de moeite waard omdat je daar beschutter zou zitten.

Marco B

Als je Hindsholm en Fynshoved bedoelt zou ik daarheen gaan. Fynshoved is 1 van de beste en mooiste stekken die door Nederlanders vrijwel nooit wordt genoemd. Misschien wel omdat het wat afgelegen ligt op die landtong. Daarbij komt dat dit gedeelte van Denemarken de meeste zonuren van heel Denemarken heeft.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

Quote from: wh82 on September 03, 2018, 12:38:30
@Scaramouche, Thanks! Hier kan ik wat mee! (had ik eigenlijk natuurlijk ook moeten vinden met google). Toen jij er zat in 2015 waar zat je toen ergens?

We zaten in Assens en hebben eigenlijk alle bekende stekken tussen Fons en de vuurtoren van Helnaes wel aangedaan. Overal zat vis, sommige dagen waren natuurlijk een stuk taaier dan anderen. De meeste stekken zijn redelijk goed bereikbaar. Toro Huset was wel een eind lopen, de goede stekken in de baai van fons ook dus daar moet je wel vooruit voor plannen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

@Scaramouche, thanks! Lopen is goed voor me :) Maar zeker om rekening mee te houden.
@MarcoB Thanks, klinkt erg goed, ik ga er eens goed naar kijken. Beter weer is een flinke pro voor de kids, t ziet er ook erg mooi uit.