Iemand nog naar Funen geweest?

Started by EB86, April 27, 2017, 20:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Goedenavond,

Is er iemand de laatste tijd nog naar Funen geweest?
Ik ga volgende week en hoop dat het goed te doen is.

Gr


MarcelN

#1
Waarom zo ver gaan als ze hier aan de kust ook goed te bevissen zijn ???


N.Blok


Bone F


Scaramouche

Vissers die er deze week zijn vangen weinig, het water schijnt nog vrij koud te zijn. vier man had acht vissen in drie dagen, taaie boel dus. Maar komende week wordt het wat warmer dus hopelijk heb je betere resultaten
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

EB86

Quote from: Scaramouche on April 27, 2017, 23:59:45
Vissers die er deze week zijn vangen weinig, het water schijnt nog vrij koud te zijn. vier man had acht vissen in drie dagen, taaie boel dus. Maar komende week wordt het wat warmer dus hopelijk heb je betere resultaten

Hoop het! Zit voor het eerst in de buurt van Helnaes, schijnen wat mooie spots te zijn.

Scaramouche

zeker, Helnaes zelf is een moie plek. Hier heb ik zelf gestaan, vlak na de dijk die je er naartoe leidt. 1 heel lang stuk strand waar overal vis kan zitten.


Ook daar in de buurt is Toro Huse, je moet een eind lopen voor je bij de stek bent maar ook daar kun je makkelijk een hele dag doorbrengen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

EB86

Ziet er mooi uit! Dicht bij de kust al wat wierbedden en niet noodzakelijk om heel diep te waden.
Ik heb vaker bij Toro Huse gevist, alleen daar vond ik het altijd moeilijk om te beslissen waar ik moest gaan vissen.
Waar had jij voorkeur om te vissen?

Marco B

Ben de 1e week van april geweest. Was erg wisselend. De ene dag mooi weer en ontzettend goede vangsten en de andere dag leek het weer veel op werken.
Zeeforel vissen is vaak erg afhankelijk van de (water)temperatuur, wind enz. In deze tijd van het jaar zijn de fjorden en plekken waar de watertemperatuur net een graad of 2 hoger zijn beter dan de 'normale plekken aan de kust. Gewoon een kwestie van uitproberen. Uurtje niets gevangen, dan verkassen. Mooie maar vaak ook taaie visserij.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

Quote from: EB86 on April 28, 2017, 15:44:30
Ik heb vaker bij Toro Huse gevist, alleen daar vond ik het altijd moeilijk om te beslissen waar ik moest gaan vissen.
Waar had jij voorkeur om te vissen?

Helemaal doorlopen tot het meest westelijke deel, daar heb je een hele grote punt waar je helemaal omheen kunt vissen. Afhankelijk van de wind en stroming bekijken waar je begint. Wij visten vanaf het punt waar het zandstrand overgaat in een meer rotsig gedeelte en dan met de klok mee tot de ondergrond modderig werd, en dan weer terug. Hier begonnen we dus, en dan rechtsom blijven waden:


Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hyppo

#10
Opwarmertje nodig? Check this
Voorjaar in Funen

EB86

Quote from: Scaramouche on April 28, 2017, 18:02:41
Helemaal doorlopen tot het meest westelijke deel, daar heb je een hele grote punt waar je helemaal omheen kunt vissen. Afhankelijk van de wind en stroming bekijken waar je begint. Wij visten vanaf het punt waar het zandstrand overgaat in een meer rotsig gedeelte en dan met de klok mee tot de ondergrond modderig werd, en dan weer terug. Hier begonnen we dus, en dan rechtsom blijven waden:


Volgens mij is dit vlakbij dat hele grote kruis op het eiland toch? en dan eigenlijk weer terug richting waar je parkeert, alleen dan aan de andere kant van het eiland. Vlakbij het kruis heb ik al eens gevangen en ook een stukje daarvoor, waar ook al die palen in het water staan.

Arno

Vergeet niet dat het in het broed seizoen op Toro verboden gebied is ik weet niet precies de data maar staat vast ergens vermeld.

Als je op de parkeerplaats van Toro staat en je loopt naar rechts net voorbij de haven dan ligt daar een prachtig wierbed waar je schitterend kunt vissen
en de haven zelf kun je ook helemaal afvissen ook een goede stek verder kun je de kust volgen tot aan de suiker fabriek van Assens is helemaal een superstek.

Helneas is ook een mooie stek alleen hebben wij er nog niet veel gevangen daar en het kan er erg druk zijn.
Helneasbay afstruinen is ook nog een optie.

Gr Arno