NanoFil...iemand al ervaring er mee ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 05, 2012, 12:29:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}


karelgol

Ik heb een klosje. Zaterdag kijken op Baggelhuizen of daar een leuke drijvende getwijnde leader van te maken is.

Karel

Wilco

Nanofil is super sterk tov zijn diameter en super glad en daardoor moeilijk te knopen. Zeg maar gerust beroerd te knopen. Je mag mijn klosje 0.04 met een trekkracht van 1,9 kg gratis en voor niks hebben.

Zeenimf

Heb ook een spoeltje Nanofill,o8 , maar nog niet gebruikt .
Hoorde op de fly fair, bij Peters dat je boven de 10 moet het beste kan gebruiken .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}

ik snap je zin niet helemaal Marry, bedoel je als je met gewoon nylon boven de 10/00 moet je het dan moet gebruiken ?

dartmayor

Ik heb het wel maar gebruik het voor de spinhengel.

Op zich een leuke lijn maar ik weet niet of het wat voor het vliegvissen is.
De lijn in namelijk erg scherp en een verkeerde gooi en de lijn snijd door je vlieglijn.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

A{b}r{a}xa{s}

blijft het drijven, of zinkt het ?

(misschien toch eens een keertje uitproberen)

Wilco

Quote from: Barbless on July 05, 2012, 23:55:26
Verschillende knopen geprobeerd Wilco??Ik kom het spul namelijk veel tegen in de zeeviswereld en daar worden er andere knopen op toegepast als op braided of nylon.Als ik weet welke zal ik dat uiteraard doorgeven.4/00 met 1,9kg is wel erg nice hoor :)
Ik heb wel wat knopen geprobeerd maar de juiste niet gevonden. Ik wacht nog ff met weggooien misschien heb je wel een knoop die wewrkt.
Juist de combinatie van een zeer kleine diameter met een hoge treksterkte leek mij ideaal

A{b}r{a}xa{s}


Wilco

Dat is idd een duidelijke uitleg. Ik zal wat meer moeten oefenen in het knopen leggen. Misschien wordt ik wel lid van de plaatselijke scouting   :) :) :) :)