Plan B

Started by Arjan Maat, July 15, 2012, 10:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Vorige week ben ik 3 dagen naar zuid Engeland geweest voor het werk, de laatste dag was er ook ruimte om mijn hengel lijn en vliegen uit te laten. Plan A was met een #5 op de Avon, maar door de enorm regen van de afgelopen weken was dat echt onmogelijk. De rivier stond echt op springen en sommige stukken trad hij al buiten zijn oevers.

Dus Plan B, in de UK zijn er redelijk veel "Trout Fisheries" en een aantal daarvan zijn heel behoorlijk, lekker in de "County" , mooi helder water en grote regenboogforel. Daar is het geen catch en release. Je koopt een ticket voor 1, 2 of 4 vissen en wat je vangt moet mee. Dit wil niet zeggen dat de vis heel makkelijk te vangen is, de vissen zijn schuw en ook ik heb redelijk moeten wroeten in mijn dozen om de juiste vlieg te vinden. Als je die dan hebt gevonden dan krijg je wat je verdient ;-)

Het mooie was dat ik eerst vanuit een bootje heb gevist maar ik toch heel veel vis zag draaien en springen langs de kanten, dus boot uit en langs de kanten de vis aanwerpen, wat gaaf is dat je de vis er dan echt ziet opklappen. Bek open, vis draait, haak zetten en ................................ daar gaan ze.

Mijn rookoven kan dus weer "gevoed" worden ;-) volgens mijn MC Lean weegnet was het samen 12 kg.

TL Arjan

[attachment deleted by system]

Rossie69

Dat zijn beste vissen Arjan.


Sieger

Altijd goed om een alternatief achter de hand te hebben.... Lekker datje nog iets hebt kunnen doen Arjan... Mooie vis!

Mooie hengel en reel ook.... :)


Sieger

Gerrit72

Mooie vissen en idd een mooie uitrusting! Rookze! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

fly only

Mooi verhaal. Mooie beleving. Dat ze maar lekker mogen smaken. :)
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

vliegvisserdorian

Kijk daar hebben ze nou het alfabet voor uitgevonden, zodat er nog 25 andere plannen zijn als "plan a" niet werkt en dat ze ook nog mooie regenboogforel opleveren is super!

ben

Goeie vis man!!! Zat er ook bruine forel of andere vis???

Arjan Maat

Hoi Ben,

Ze zetten er idd ook bruine forel uit, de grootste van 2012 is tot nu toe ruim 16 LBS die er gevangen is. Meer info kan je hier vinden: http://www.lechladetrout.co.uk/


En let op, het is echt geen simpel water ;-)


TL Arjan

A{b}r{a}xa{s}

12kg met 2 vissen, hoppaaaaaa :) dat is niet verkeerd !

Wat rekenen ze nu voor dergelijke '1,2 of 4 vis' vergunningen als ik vragen mag ?

pberkenbosch

Ooooh wat een heerlijkheid Arjan... en ook nog met je "oude liefde" gevangen...