kyllburg wel of niet doen?

Started by Driesjan, July 09, 2014, 21:32:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Driesjan

Hoi,

Mijn eerste post hier volgens mij..Ik ben Dries Jan, woon in Nijmegen en vliegvis al een aardig poosje. Ik gebruik het forum vooral als infobak en lees graag de enthousiaste visverslagen, leuk!

Ik hoor steeds wisselende berichten over de kyll bij Kyllburg. Ben van plan om 1 van de komende weekenden er eens naartoe te gaan, maar lees bij de collega's op het prikbord een uitermate negatieve post over kyllburg :-[.

Is er iemand hier die recente ervaring heeft in Kyllburg en kan aangeven hoe de situatie werkelijk is(beheer, vangsten, hengeldruk)? Ik hoef niet de sterren van de hemel te vangen maar enige kans op een visje is wel zo leuk natuurlijk.

Hoor graag,

groet Dries Jan

maurice

Volgens mij is er altijd kans op een visje, waar je ook bent.

Beheer krijg je geen hoogte van.
Vangsten geen idee waterstand en de kleur heeft er veel invloed op.
Hengel druk is daar bijna altijd hoog.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen

Ik ga er altijd wel met plezier heen hoor, ik ga meestal 2 keer per jaar. Hengeldruk kan hoog zijn, maar heb er ook wel vaak zat een paar dagen met 2 man gestaan je moet gewoon de hoogseizoenen en feestdagen enzo wat vermijden. Moet ook wel zeggen dat er veel "onkundige" vissers rond lopen, heb het idee dat het vaak als opstap rivier gebruikt word, ben daar zelf ook begonnen, dus die slaan nog wel es stekken over of vissen ze niet goed uit. Tis dan trouwens niet zo dat je niks vangt hoor als het druk is, maar je zult wat beter je best moeten doen. Waterstand is wel belangrijk inderdaad. Een beetje troebel mag, maar als het chocola begint te worden kun je het wel vergeten, het duurt over het algemeen wel een klein weekje voordat het dan weer wat visbaar is, is mijn ervaring.

maurice

Plezier heb ik er ook altijd Koen ;D

Net wat je schreef er is een groot aantal vissers die totaal niet weten hoe en wat.
Vaak worden de zelfde plekken bevist en niet afgevist.
Of ze staan te zwiepen als een cowboy en laten de lijn knallen als een zweep.

Begin juni weer mee gemaakt, 2 vissers uit nederland aan het vissen voor de camping
Na 4 uur nog geen vis.
Toch ff de hengel weer pakken 1 kopvoorn en 2 bruine weten te vangen met nog geen 10mtr lopen.
Je zag ze stijgen tenminste ik zag ze.
Je moet wel kijken naar het water en de beestjes en dan kun je zeker wat vangen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Quote from: maurice on July 09, 2014, 23:07:42
Plezier heb ik er ook altijd Koen ;D

Net wat je schreef er is een groot aantal vissers die totaal niet weten hoe en wat.
Vaak worden de zelfde plekken bevist en niet afgevist.
Of ze staan te zwiepen als een cowboy en laten de lijn knallen als een zweep.

Begin juni weer mee gemaakt, 2 vissers uit nederland aan het vissen voor de camping
Na 4 uur nog geen vis.
Toch ff de hengel weer pakken 1 kopvoorn en 2 bruine weten te vangen met nog geen 10mtr lopen.
Je zag ze stijgen tenminste ik zag ze.
Je moet wel kijken naar het water en de beestjes en dan kun je zeker wat vangen.
Zie je ze ook weleens vliegen.... ;D

Gert

Quote from: Driesjan on July 09, 2014, 21:32:59
Hoi,

Ik hoor steeds wisselende berichten over de kyll bij Kyllburg. Ben van plan om 1 van de komende weekenden er eens naartoe te gaan, maar lees bij de collega's op het prikbord een uitermate negatieve post over kyllburg :-[.

groet Dries Jan

Nou, als je die Piet bedoelt op het prikbord: Die heeft net weer een antwoord gegeven op iemnand die WEL vis ving.
Dit schreef hij: 2 de week mei is er vis uitgezet dus dat jullie toen konden vangen is niet zo gek he

Sorry hoor, maar als je eerst een topic plaatst waarin je aangeeft dat er GEEN vis wordt uitgezet en je maar beter thuis kunt blijven, en dan met zo'n lulverhaal komt omdat er iemand WEL in staat is om vis te vangen dan neem ik dat niet serieus.
Als je alleen maar vis kunt vangen die net is uitgezet, ja dan kun je maar beter thuisblijven ::blabla:: ::wtf::

Groet,
Gert

maurice

Dat kan maar 1 piet zijn.
De man die altijd veel en groot weet te vangen als er niemand bij is.

Maar je kunt er altijd wel vis vangen zowel net uitgezette als oudere vis.
Barbeel, beekforel ze zitten er genoeg.
Af en toe heb je geluk en haak je een vlagzalm(pje)
Alvers kun je volop vangen voor als de rest niet wil ;)

Gewoon proberen zou ik zeggen.

@ Bone F,  zekers hangen er genoeg in de bomen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Zeurpiet ;)

Maar ik zou zeggen gewoon daar gaan vissen. Duitsland is altijd goed, soms vang je, soms vang je niet. Maar de mensen zijn vriendelijk en het bier en eten is smakelijk! Dus... :D
::wtf::

Gert

Quote from: maurice on July 12, 2014, 20:27:02
Dat kan maar 1 piet zijn.
De man die altijd veel en groot weet te vangen als er niemand bij is.

O, dan zal dat wel dezelfde zijn als waar ik in 2011 het volgende over schreef:

O ja, en 's avonds toen Herman weg was nog ff wat sterke verhalen aan moeten horen van een hele vervelende man... Hij begon al met: het water staat veel te hoog, daarom zijn de vangsten niet zo goed.... Huh? Hoog?
En hij had er wel 40 kunnen vangen die dag, had hij tegen zijn vrouw gezegd. Waar of niet vrouw? Zegt ze: ja, dat heeft hij echt gezegd. Hij had er wel 40 kunnen vangen zegt ie. 
Ja, als je alle missers meetelt misschien? Op die manier had Bert er ook wel 10 kunnen vangen het eerste half uur - hij miste steeds dezelfde


maurice

Ja  dat moet hem zujn ja.

Water staat nu hoog en is bruin, de stroming is zeer snel haast niet te bevissen nu
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Driesjan

OK bedankt voor de replies. Plan is ff een paar dagen kamperen met het gezin in het weekend in Kyllburg. Ik ga dan in de ochtenden en avonden lekker vliegvissen. Op stromend water is altijd leuk.

Gr. Dries Jan 

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Driesjan

Ik denk dit weekend, morgen beslissen. Gok erop dat komende dagen de waterstand nog verder daalt naar normaal niveau. Iig wel mooi weer :)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Net terug van een week Kyllburg (camping). Ik heb 1 dag rondom de camping gevist en kon er 11 vangen. Wel kleine spul van 15t/m 25 cm. Ik sluit mij aan bij de ervaring van de meesten mooie natuur mooie rivier en de rumpsteak + Erdinger bij Roger! Ik ben ook nog met twee visgenoten, die vergunningen daarvoor vergunningen geregeld hadden, naar Gerolstein geweest om daar te vissen. Ook een mooi stuk rivier maar behoorlijk overgroeid met een aantal onbewaadbare diepe stukken. De vangsten waren niet beter dan op de Kyll bij Kyllburg. Wat een groter probleem lijkt te worden is de begroeiing op de rustige stukken van de Kyll bv. thv. de camping. Als dat zo door gaat blijft er weinig te bevissen water over. Voor de vis ideale schuilplaatsen natuurlijk maar zou je vis haken dan zal het erg moeilijk worden om hem daar tussenuit te krijgen. :-\

maurice

Het onderhoud van de oevers is aan de landeigenaar waar het water langs of door stroomt.
Het enige wat je er aan kunt doen is klagen bij de de politiek die de eisen steld in Kyllburg is dat bv der Stads Bürgermeister .

Maar 11 is niet slecht voor de camping.
Maar hoe was het met de waterranonkel gesteld?

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Ja Maurice dat bedoelde ik en ik was dus niet duidelijk genoeg :-[ Het ging dus inderdaad om de onderwater begroeiing. Ik dacht dat het hoornblad was maar ranonkel kan ook. Dit rukt dus zienderoge op en ik kon duidelijk een toename zien vanaf mei tot nu.

vrgrtn
Frans

maurice

Een wereld van verschil met vorig jaar, maar idd mei en juni ben ik geweest en dat was al een enorm verschil.

Volgende week maar weer eens kijken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Driesjan

#18
Ik ben afgelopen weekend geweest, weekendje kamperen met vrouw en kind en ik een paar sessies vissen. Zaterdagochtend van 7 tot 12 richting ST. Thomas gevist wat goed ging, 14 stuks, allen op de droge vlieg. Parcours daar is niet heel makkelijk (rolworpen, zijdelings, op je knieen soms), maar goed te doen en afwisselend  snelstromend en pools. Het formaat van de vis is aan de kleine kant, enkele waren tussen de 20 en de 30. Zaterdagavond 2 uur stroomafwaarts van de camping gevist, op 1 losser na helaas geen actie. veel 'last' van witvis. Zondagochtend wederom stroomopwaarts richting st. thomas gevist, door regen in de nacht was het water iets gekleurd wat blijkbaar behoorlijk invloed had.  Geen stijgende vis, dus met de nimf gevist. Uiteindelijk 2 gevangen, waar ik toch best blij mee was gezien de omstandigheden.
Voor de camping staat het helemaal vol met ranonkel, ook erg druk aan de kant wat ik minder aantrekkelijk vind.
Mijn ervaring met Kyllburg: vooral het stuk stroomopwaarts, een mooi gevarieerd stuk vliegviswater, waar je met door flink je best te doen prima een visje kan vangen, dit tegen een redelijke prijs. 

Nog wat plaatjes.

Gr. DJ








pepertje

mooi aantal vissen heren.
dat stuk richting ST Tomas is dat achter de supermarkt?
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)