De eerste bachforelle van 2014.

Started by Jan Damman, March 18, 2014, 10:07:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Gisteren met vismaatjes Henk en Harry naar de eifel getogen voor de opening van het nieuwe seizoen .
De weersverwachting was goed, er is de laatste dagen geen regen gevallen dus helder water en de waterstand was perfect.
Na een ritje van twee uur wat er eigenlijk zo op zit in goed gezelschap onze vergunningen opgehaald en naar de parking aan de rivier gereden omkleden een bakje koffie en aan de slag.
Er is nog geen uitzet geweest dus alles wat er is ligt dan in deze tijd dan nog wel stijf tegen de bodem het vangen begon dan ook moeizaam maar aan het eind van de ochtend hadden we alle drie onze visjes gevangen met als topper onze Harry die na slechte successen de laatste jaren een mooie 60 er er uit wist te halen op een droge vlieg met z´n #2, de rest van de vis was klein met een paar uitschieters ertussen en de meeste zaten zwaar onder de wormen.
Na de lunch nog een paar uurtjes door gevist en nog enkele gevangen waardoor het totaal op 17 stuks kwam al met al een geslaagde eerste dag van 2014 in de eifel.
We hebben maar een enkele foto gemaakt daardoor niet voor het uitzoeken, 

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Lekker Jan, de "kop" is er af zullen we maar zeggen!

Waar waren jullie aan de Kyll??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

"Petri Heil"


sjoerd

Leuk gevist en er uit geweest maar ik vind persoonlijk als ik dat mag zeggen,het formaat van de forelletjes toch echt ver onder de maat om het zo maar eens uit te drukken.
Daarvoor ga ik iig geen 4 uren autorijden. De ondermaatse visjes zegt misschien wat over het vismeeneemgedrag van de Oosterburen? :-[ :-[

gr Sjoerd

Jan Damman

#5
Heb je helemaal gelijk in Sjoerd het is nu eenmaal geen catch & release daar en misschien wordt er ook wel meer dan de toegestane twee stuks meegenomen.
Aan de andere kant is het volgens mij ( heb nog niet zoveel ervaring ) in deze tijd van het jaar zo dat het kleine spul wat happiger is om te bijten dan de grotere.
We hadden een stuk of 5 van rond de 25cm en dan de 60 er van Harry dus het was niet allemaal klein spul. :)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gert

Toch wel weer een leuk begin Jan. En die 60-er, was dat ook een beekforel, of was dat een regenboog?

Nog een kleine 2 maanden, dan staan Herman, m'n broer en ik ook weer in een Duits riviertje - de Kyll. Wordt wederom een herkansing van de voorgaande keren toen het water te hoog en te bruin was.

Nog wel ff m'n vergunning verlengen bedenk ik me net....

Groet,
Gert

bronco billy

Mooi begin Jan. ::goodjob::
Bij mij gaat het ook al kriebelen, mn Duitse vergunning zal een dezer dagen wel thuis komen.
In April is eerst de Geul aan de beurt, ben benieuwd, maar dat hoor je nog.
Succes verder Jan, bedankt.

grtjs
Peter