Gräfendhron 23/25-08-13 het verslag

Started by Troutbuster, August 26, 2013, 10:42:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!!

Intussen zijn we, (Christof van den Berge, Bas Walraven, Raymond Tilmans, en ik) weer terug van een fantastisch visweekendje op de wonderschone Dhron in de Hunsruck net over de Moezel.







We verbleven in het pension "Haus Rosmarie" alwaar Gunther en Rosmarie Steinmetz al ruim 30 jaar hun "no nonsense" maar zeer gerieflijk pension runnen.
Helaas was dit de laatste keer, want nog dit najaar gaat het pension volledig op de schop!
De zoon van Gunther gaat het complex rigoreus verbouwen en na de verbouwing zal het geen pension meer zijn!!
Dit nieuws werd door Gunther en Rosmarie met tranen in de ogen aan ons gemeld, maar het goede nieuws is dat Gunther de pacht nog t/m 2016 in handen heeft, en dus zijn er tot die tijd nog vergunningen te verkrijgen.
Wat er na 2016 gaat gebeuren weet niemand maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Goed, op vrijdag ochtend in alle vroegte vertrokken (4:15)  om via Tholen (Christof) over Roosendaal (Bas) en langs Elsloo (Raymond) uiteindelijk om 10:30 aan te komen in Gräfendhron.
Rijkelijk laat maar door de op handen zijnde WK Rallye proeven in het Moezel dal, en een wegopbreking tussen Nuemagen Dhron en Papiermhule hadden we een behoorlijke omweg moeten maken.
Na de gebruikelijke plichtplegingen, inchecken, vergunningen en de ludieke welkomst "Snappschen" van Gunther, konden we naar het viswater.



Waadpakken aan en vissen maar!!
Christof en Bas, startten op de ondergrens van die strecke (een zeer goede keus bleek later), en Raymond en ik startten halverwege het traject.





Glashelder en relatief laag water, maakte het toch al lastige vissen in de Dhron, niet gemakkelijker.
De forel was niet zichtbaar actief dus gestart met de nymph
Het verliep erg moeizaam en na een behoorlijk stuk rivier af te hebben gepeuterd stond de teller bij mij op 3 en bij Raymond op 1 visje
Een ietwat teleurstellend resultaat, maar de schitterende decors die we mochten aanschouwen maakte veel goed.
Toen een mooie forel mijn beetverklikker aanviel, vond ik het tijd voor een droge vlieg!
een goede keus bleek later want een uurtje verder stond de teller  7 vissen!



Raymond had wat moeite met de "indianen visserij" en kon ze maar moelijk aan de schubben komen.
Toen we alle 4 weer samen kwamen op de afgesproken plek, bleek Christof weer aan het langste eind te hebben getrokken, en had er 10!!
Een bewijs van zijn snelle ontwikkeling tot een zeer goede all round vliegvisser!!
FF pauze en dus op naar de Krackesmhule voor een natje en wellicht een droogje





Warm weer maakt dorstig!!

Na ruimschoots "gelaafd" te zijn met Bitburgers, zijn we nabij de Krackesmuhle gebleven om de namiddagsessie te volmaken.
Het pechduiveltje bleef Raymond helaas achtervolgen, en toen hij tot overmaat van ramp zijn topdeel brak zat Ray er wel een beetje doorheen.
Bas, geloofde het ook wel maar de fanatieke Christof haakte nog maar eens 5 forellen waaronder een paar hele mooie exemplaren



Ik kon er ook nog een paar aan de schubben komen en alles met de droge vlieg, die toch wel favoriet was en bleef dit weekend.



Om 19:30 waren we allen moe en voldaan en zochten het restaurant in het dorp op voor een welverdiende maaltijd

Na met volle magen een goede nachtrust te hebben gehad, besloten we om zaterdag na het ontbijt de rollen om te draaien!
Ik zou met Raymond op de ondergrens starten en ik zou Ray vooruit laten vissen en hem als zodanig wat te "coachen"
Chris en Bas zouden het stuk onderhanden nemen welke Ray en ik de dag eerder hadden bevist.
Zo gezegd zo gedaan en Ray en ik kwamen op een prachtig deel van de Dhron terecht
Op een stukje van amper 5 meter rivier haakte Raymond de ene forel na de andere op een Black Gnat haak 14







De grijns op Raymond zijn gezicht was onuitwisbaar, en kraaiend van plezier, als een ware "Marco Kraal Immitator" ving Ray zijn vissen en de teller stond na een kleine 2 uur vissen op 9 st.!!
Ik heb die ochtend nauwelijks gevist, maar wel enorm genoten van de vangsten en het plezier van Raymond
Chris en Bas hadden het op het bovense deel een stuk lastiger dan de dag ervoor, maar vingen toch hun vissen



Toen kwam de regen!!
De dichte bossages gaven eerst nog wel wat beschutting maar toen ook deze natuurlijke paraplu ernstig begon door te lekken, zijn we na verzameld te zijn richting Krackesmhule getogen, om onder de parasols, lekker beschut te gaan wachten op betere drogere tijden en uiteraard onder het genot van een stevige pot bitburger!
Een groep Nederlandse motorrijders hadden hetzelfde in gedachten en een ervan kon via buienradar melden dat het over een slordige 10 minuten weer droog zou worden!
Dat bleek te kloppen gelukkig, en we konden weer verder.
Dat Raymond het "spelletje" intussen goed door had bleek al gauw
"Wat heb je hem allemaal bijgebracht joh" riep Christof toen Ray al snel een hele mooie forel haakte bij het stuk van de Krackesmhule



Om half zeven hadden we allemaal een voldaan gevoel en de "vangdrang" ruimschoots bevredigd!

Een stevige maaltijd, een prettige en zeer gezellige "nakaart" avond volgde en na een goede nachtrust en een stevig ontijt, afscheid genomen van Gunther en Rosmarie met de wetenschap dat we volgend jaar zeker terug komen.
Helaas niet meer in "Haus rosmarie" maar we hadden intussen een aantal accomodaties gezien, en vanwege het feit dat Gunther de pacht nog een aantal jaren onder zijn beheer heeft, staan de vervolg tripjes niets in de weg voor de komende jaren.

Resumé

De Dhron, een zeer lastige tegenstander!!
"Een kreng van een wijf" noemde Raymond haar maar...
"Met de juiste behandeling een belonend wijf"   ;)

Het is daar schitterend, de uitbundige ruige natuur en de rust die de omgeving uitstraald is onbetaalbaar mooi
De visserij is bijzonder lastig te noemen en vraagt het uiterste van je concentratie en skills als vliegvisser!
De beloning is uitbundig!!

Nog een aantal sfeerplaatjes;

















De Dhron,

Een plekje om naar terug te blijven komen!!
Een prachtige omgeving, gastvrije mensen, goed en lekker eten en drinken en een fantastisch stel vismaten, maakt een weekens zoals deze onvergetelijk!!

Chris, Bas, Ray bedankt en volgend jaar weer??

Gr

Jan

"Petri Heil"


Raymond

Jan, je hebt het weekend en de beleving ervan mooi verwoord.  ::goodjob:: Bedankt voor het prachtige verslag en jazeker, volgend jaar doen we het nog eens over!
::wtf::

Rena

Mooi verslag mannen :D
Kort en licht vissen, heerlijk!

BV


Kruijff

Gr Ed

quaden


Christof van den Berge

Idd Jan een zeer mooi verslag van een zeer mooi weekend!


Volgend jaar maar weer dunnetjes over doen! 8) 8)
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Reken maar van Yesssss!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


obi-130


Rossie69

Mooi weekend mannen.

met toch wel leuke vis.

Jan en Bas jullie lijken wel broers.

bedankt voor het verslag.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Troutbuster

Quote from: Rossie69 on August 26, 2013, 20:06:55
Mooi weekend mannen.

met toch wel leuke vis.

Jan en Bas jullie lijken wel broers.

bedankt voor het verslag.

Broeders zijn wij toch allemaal Henk?? ;)

De Dhron is de moeite waard, ennehh.... moeite moet je met hoofdletters schrijven, want het is erg moeilijk vissen daar!
Ruig, moeilijk toegankelijk, lastig waden (vaak) veel klimmen en klauteren, peuteren in pockets, nergens ruimte voor een fatsoenlijke worp, snel verstoorde vis, maar....
Rete gaaf!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

lekker heren, en zekers een mooi watertje wat niet gemakkelijk is.
en de vis is er prachtig lekker vechten en mooi van kleur.
al 7 jaar geen vis meer uitgezet alles is nu op de natuurlijke manier.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jorrit W


eendagsvlieg

Mooi verslag en mooie foto's. De aanhouder wint !
Toch goed gevangen, gaaf....

Eendagsvlieg

Marksman


Koen