de lenne

Started by eric de vliegvisser, June 28, 2013, 19:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric de vliegvisser

Na heel wat jaren van slechte vangsten eindelijk weer beter in de lenne.



http://youtu.be/ND8sPtLkdtM


Hoe zijn de ervaringen in overige delen van duitsland

golddigger

Mooie visserij Eric!!!
Waanzinnige forellen ook
Met welke aftma-klasse vis je daar?
Perry

eric de vliegvisser

Dank je we waren er erg blij mee want een groep van vijf man had vier dagen eerder gevist en bijna niets gevangen 2/3 in al die dagen.
Wij zochten de iets diepere plaatsen op onder de bomen  en tegen de oever met een kleine g-kopje. 

Aftma 5 - 6 Allround hengel vlieglijn 5 inermediate met snel zinkende leader en drijvende tip.
maar met een 3/4 kom je ook aardig weg.
Onze ervaring was heel rustig benaderen van de plek die we wilden bevissen. 

golddigger

Jullie hebben het dan beter gedaan ::goodjob::
Bedankt voor de uitleg over de set-up
Volgende keer maar eens proberen als ik naar Duitsland ga
Perry

Plantje

Mooi gedaan Eric en Laszlo!

Toevallig afgelopen weekend een weekendje Winterberg gedaan met vriendin en de kleine. De kleine lag te pitten in de auto en toen zijn we wat rond gaan rijden. In Rönkhausen zagen we hotel "Im stillen Winkel" en ik zei nog tegen mijn vriendin dat ik dat ergens van kende! En ziedaar! Ik heb haar net het filmpje kunnen laten zien.

De Lenne is niet meer de rivier van inwerpen en vlagzalm eruit halen. Dit soort vissen zijn toch wel heeeeel erg mooi! Wat dat betreft liever forel dan vlagzalm eigenlijk.

gijsie20

Dat zijn beste jongens! Erg mooi! Gaaf water ook dat Ahauser Stausee!  8)

eric de vliegvisser

ahauserstausee is moeilijk begaanbaar en het water stijgt heel snel veel modder langs de kant er word weinig vliegend gevist meeste spinnen maar wij waren toch in de buurt en hebben met een tweehandige hengel gevist om ook maar een beetje ver te komen water is varierend 2 tot 4 meter diep aan de kant 0.50 meter.
Mijn maatje laszlo had er een op en leek eerst of hij vast zat en toen volgde een run en ging dwarsdoor 20 onderlijn heen, zo zonde   

Jorrit W

Mooie film!!!

Hoe zit het daar met de vergunningen? Waar kunnen die gehaald worden?, wat zijn de kosten?, is overnachting verplicht? en is reserveren nodig?  Zijn er verder nog voorwaarden die ze daar eisen?

Groeten,
Jorrit.

eric de vliegvisser

Sorry john ben een tijdje niet meer op de site geweest ben je er nog uit gekomen met je vragen

eric de vliegvisser

Ik bedoelde Jorrit sorry

Jorrit W

Nee, eigenlijk niet. haha.

Ik zou voor een paar weken terug een dagje duitsland doen maar daar kwam wat tussen.

Nu gaan ik samen met mijn zwager aankomende zaterdag nog een dag richting duitsland alleen hebben we nog niet gekeken waar we heen gaan. Zal eens overleggen of de Lenne hem wat lijkt.

Raymond

Let op, sommige rivieren zijn met ingang van 1 oktober gesloten. Er zijn er dus wel die t/m 15 oktober open zijn.
::wtf::

Jorrit W

Dank je voor de info, Raymand.

Tis weer de Ahr bij Insul geworden. Vergunningen liggen op ons te wachten.

Maare... jullie waren bij de Lenne in Finnetrop toch? Is een overnachting daar verplicht? Of weet je dat niet?

chepp

veel succes maar ik denk niet da ge morgen kunt vissen men verwacht zeer hoog water
grtjs