Keek op de week (vanuit Drenthe)

Started by Gerrit72, January 17, 2014, 21:09:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Het vissen deze week in Drenthe:



Omdat Baars mij kennelijk niet gegund is (nog nooit gevangen met de vliegenhengel  :-[) kreeg ik hulp van Wouter. Hij stuurde me mooi gebonden creaties, waar hij ze wel mee vangt. Wouter nog ontzettend bedankt! Ik ben er zeer blij mee en begin van de week heb ik vol verwachting een poging gedaan.



Helaas lukte het mij niet, ondanks de tips over strip-snelheid etc. Het ligt nu in ieder geval niet meer aan mijn streamers  8). Niet dat ik wanhopig ben hoor, ik verwacht dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Er moet wat te dromen blijven. Mocht u binnenkort een vliegvisser helemaal uit zijn dak zien gaan tijdens de vangst van een baars van 10 centimeter, dan is de kans groot dat ik dat ben  ;D.



Ondanks het niets vangen heb ik wel genoten uiteraard. Hier een plaatje van een bos langs een favoriete stek van mij, bijna helemaal plat gewaaid door de najaarsstormen.



Of deze schattige schaapjes, die naar mij kwamen kijken, daar moest ik ondanks de zon tegen, toch echt even een plaatje van maken.
Mooi Hollands plaatje.



Vandaag achter de snoek aan. Heerlijk zacht weer, niet echt snoekweer, maar wel heerlijk om even te struinen langs een turfvaartje.



Beetje eentonig water, maar af en toe een bruggetje, daar moet toch een snoekje liggen?



Die lag er ook  :) een mooi bruin veensnoekje.



Met flinke honger kennelijk, de streamer zat er helemaal in.
Dus even op het kantje voor onthaken en direct maar even een foto.



Het eerste half uur twee spectaculaire missers (mooi gezicht) en een vis op de kant.
Een goed begin, maar daarna geen teken van vis meer, ondanks dat er mooie stekjes voorbij kwamen.



Tsja, wat ga je dan doen?....................dit soort foto's maken  :)
Het was mooi geweest, ik moest nog een eind teruggelopen...richting huis dus maar.



Maar ja...onderweg kon ik het toch niet laten op een veelbelovend stekje.
En bingo!, zul je altijd zien.



Ook deze had de streamer goed gepakt, een mooie afsluiter.
Nu echt maar naar huis.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Dat zijn mooie vangsten Gerrit. Wat die baarzen betreft,; baar zit vaak bij bruggen, stenen kademuren en andere kunstwerken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Jan_Smeijers

Gr. Jan


Gerrit59

Echt mooie foto's Gerrit. Het platteland heeft toch echt zijn bekoring. Prachtig om in zo'n mooie omgering te vissen. Daar doe ik het ook steeds weer opnieuw voor.
En ach........ die baars komt nog wel.

wouter veuger

Mooi verslag Gerrit,vooral die foto met die schapen vind ik schitterend!


Marksman


Gerrit72


Bedankt voor de leuke reacties!

Wouter, die schapen vond ik geinig, maar op hetzelfde moment zaten aan de overkant van het kanaal 3 kraanvogels en liep een stukje verder een koppel van 5 reeën. Heel bijzonder als je daar tussen staat te vissen :).
Helaas was het uitzicht aan de overzijde te ver voor mijn compactcameraatje  :(. Kraanvogels had ik nog nooit in het wild gezien (ik viste vlak bij het Fochteloorveen, het Dutch Crane resort).

Marksman, een mooie week was het niet. Door m'n sterilisatie (de prik is uit de cola, zoals Bert Visser zou zeggen) had ik veel pijn. Ook had m'n hele gezin buikgriep, waardoor ik 2 nachten niet heb geslapen en wijdbeens de overgeef ravage kon opruimen  :o. Daar komt bij dat vandaag (oh inmiddels gister, we zijn middernacht voorbij) de verjaardag is van mijn vader is, die 6 jaar terug in mijn bijzijn een kwartier voor mijn verjaardag overleed op 6 januari. Het was dus een week die ik niet graag over zou doen. Mijn nieuwe jaar begint altijd op 18 januari.

Daarom vind ik je opmerking mooi. Hoe slecht het ook gaat, vliegvissen trekt je er doorheen. Als ik zelf de foto's bekijk, lijkt het inderdaad een mooie week, want ik zie de mooie herinneringen van het vissen, waardoor ik de rest weer kan vergeten. Vliegvissen werkt helend.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

 ::goodjob:: Een mooie visuitstap, ik wil altijd wel tekenen voor twee eendebekken en enkele missers.

En ja iedereen heeft zowel eens een week, die hij uit zijn geheugen wil scrappen, voor mij zijn dit er ondertussen al 6 weken na elkaar ( ik ben herstellende van een hernia operatie, maar ik trek me steeds op aan de mooie beelden, die hier op het forum zie verschijnen, want over nog eens 8 weken hoop ik ook in het platteland te staan zwiepen met één van mijn vliegenhengels en zo'n vangsten te doen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

Mooi verslag Gerrit, bedankt voor het delen
Groet, Arie

Gerrit72



Gerrit59 en Gino, dat platteland hebben we hier genoeg, inderdaad heerlijk relaxte omgeving om als vliegvisser je ding te doen. Gino beterschap, hoop dat je snel weer kan vissen (en mooie vangsten hebt).
Arie, at your service  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Huib

lekker hoor zo na alle misere en ingrepen  even lekker uit te waaien in de natuur, zelfs nog een paar keer die mooie hengle krom krijgen, al met al toch een heel fijne manier om het jaar te beginnen.

Marksman

Tja Gerrit, als je het zo bekijkt was het inderdaad voor jou een zware week. Maar ook een met mooie momenten.
Maaruh cola zonder prik? Dapper hoor:-)

Plantje

Mooie snoekjes hoor Gerrit! Die baarzen dat gaat wel goed komen. Is wel hele mooie vis om op de vlieg te vangen

merijn1982

Mooi verslag!! En ja die baarzen... kwestie van tijd. Kan niet anders! Ik ga er nog ff op uit achter de baars aan:-)
Tight lines!!

Gerrit72


En nog baars gevangen Merijn?

(Maak me gek  ;) )
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Als je eens baars wilt vangen Gerrit, ben je uitgenodigd om hier eens te vissen. In de haven zul je de nodige baars kunnen vangen in deze tijd.
Laat maar even weten of je wilt en wanneer je kunt. stuur maar een pm.

Sjoerd