Beroepsvisser OVM

Started by kees, March 15, 2013, 11:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kees

Las gister in het regionale AD dat de beroepsvisser op het OVM te maken krijgt met de dierenpolitie  ::top::.
Duikers hebben vastgesteld dat er rond de fuiken van deze meneer dusdanig veel dode (plat)vis wordt aangetroffen dat hem ten laste wordt gelegd dat hij zijn fuiken te weinig "leegt"  ::goodjob:: dat behoort wekelijks te gebeuren maar het verwijt is dat hij dit maar 1x per maand doet en dode vis terug gooit omdat hij daar niets mee kan/mag ::blabla::.
De controle is inmiddels uitgevoerd, maar over forel wordt niet gesproken!!!!!!! ::zucht::
Ik denk dat deze man wel een  boete tegemoet kan zien van ca15 euro met een waarschuwing zich voortaan beter te gedragen.
Wat zou een gepaste straf zijn? ::ban::

hilco

zonder te vervallen in allelei krachttermen en een arsenaal wapens, zou ik een vis verbod voor hem een prima oplossing vinden  :P

Beertje

Hilco,ik sluit me daar bij aan. ::ban::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Ik kan me niet voorstellen dat je alleen van het OVM kunt leven, kan je dat niet is het niet levensvatbaar.......dus stoppen


doet hij dit al jaren (aantoonbaar) dan per direct stoppen en een forse boete zodat hij er nog jaren last van heeft. dit is onnodig dierenleed
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

MarcelN

Waarom is die man nu zo moeilijk? Praten helpt eerder, hij lokt het zelf uit die ellende. Straks is die weer ver op het water en ligt er iemand stiekum onder zijn F150... :-X

HappyFisherman

Dat hele meer gewoon leegpompen, kan ie er ook niet meer vissen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Quote from: Hilco on March 15, 2013, 12:09:15
zonder te vervallen in allelei krachttermen en een arsenaal wapens, zou ik een vis verbod voor hem een prima oplossing vinden  :P

En een vervangingsplicht voor de gedode en gestroopte vis.

ben

Verbied hem met netten te vissen, laat hem met kisjes vissen!!!!

Ron-O

Elke duiker trackteren, als ze een zeis door z'n netten trekken?? is ie zo klaar. Als mensen zo met andere wezens omgaan verdienen niet om wat ook maar te doen in welke richting dan ook!!!!! Jammer dat ik niet in de buurt woon daar, was elke avond onderwater bij nacht. ::bubbels::

Gegroet

Koen

Quote from: Hilco on March 15, 2013, 12:09:15
zonder te vervallen in allelei krachttermen en een arsenaal wapens, zou ik een vis verbod voor hem een prima oplossing vinden  :P


mjah, dan zit hij in de ww en mogen wij voor zijn salaris werken .... lijkt me ook niet zo'n goed idee.

ben

blijft ingewikkeld, om als amateur te oordelen over beroepsvisser!!!!

Franky Boy

Natuurlijk zijn veel sportvissers nogal vooringenomen waar het beroepsvissers betreft.
En die negatieve gevoelens worden door enkele beroepsvissers ook stevig aangewakkerd. Met andere woorden: die paar beroepsvissers maken het er ook naar!
Wilkin den Boer licht zijn fuiken maar eens in de paar weken. (Ik weet ook wel: Hij heeft zoveel wateren en zoveel fuiken dat het heel lang duurt voor het OVM weer eens aan de beurt is...)
Dan moet je niet raar opkijken als alle forellen en platvissen die in die fuiken gezwommen waren, inmiddels morsdood zijn.
En dan moet je ook niet raar opkijken als dat weerstanden bij duikers en sportvissers oproept.

catchem

Quote from: Koen on March 16, 2013, 19:18:42

mjah, dan zit hij in de ww en mogen wij voor zijn salaris werken .... lijkt me ook niet zo'n goed idee.

Doen we toch al, de beroepsvisserij op de binnenwateren is een gesubsidieerde sector, we betalen met z'n allen al mee aan zijn salaris.

Burgerking

Als deze man naar verluidt zoveel fuiken heeft dat hij die in het OVM liggen maar 1keer in de maand kan lichten door tijdgebrek , dan heeft hij nog genoeg inkomsten over als het OVM hem verbied te vissen .
Ik snap überhaupt niet waarom er met fuiken gevist wordt op zon mooi water , waar zoveel mensen graag vertoeven met allerlei hobby's en dergelijke.
Het is het zelfde als met het staandwand vissen in de Rotterdamse havens , wij mogen 2 maanden niet met kunstaas vissen terwijl de meeste snoekbaars vissers de snoekbaars terug zetten die ze vangen .
Dit onder het motto dat de vis kan paaien in de binnenhavens .
Ondertussen vangt de beroepsvisser zich een ongeluk aan de intense hoeveelheid paairijpe snoekbaars en dit heeft geen invloed op de nakweek blijkbaar .
Ik vind de beroepsvisserij op binnenwater en havengebieden zoizo achterbaks en achterhaald , wanneer wordt iedereen nu eens wakker en stoppen ze met het leegroven van alle mooie visgronden .

Sorry hoor maar ik moest ook even mijn frustratie uitten in dit topic .

Mvg

Bone F

Binnenwatervisserij is nog steeds een lucratieve business kijk maar een naar de betreffende visafslagen daar wordt nog heel wat omgezet lees geexporteerd. Kennelijk is het voor de overheid nog steeds een interresante bedrijfstak lees inkomstenbron. Ik ben benieuwd wanneer de vangsten terug gaan lopen en het dus economisch niet meer lonend is. Leegvissen zal niet gebeuren maar voor de visstand dan weer op een redelijk niveau is......
Er wordt nu druk gelobbyd voor de bijenstand misschien komen de zoetwatervissen ook nog eens aan de beurt.

Plantje

Ik vind dat ze er bij Sportvisserij Nederland wat dat betreft wel goed mee bezig zijn. De overheden zien alleen het snelle geld dat ze krijgen door een vergunning voor een beroepsvisser af te geven, maar Sportvisserij Nederland probeert juist inzichtelijk te maken wat een handvol sportvissers (en andere liefhebbers van het water) kan opleveren voor de gemeenten. Ik denk dat dat een hele goede insteek is!

Burgerking

Wat je zegt bone f , met de kabeljouw stand is het hetzelfde gegaan iedereen wist dat het niet goed ging en toch hebben ze alles leeg gevist .
Niet te vergeten alle tonnen ondermaatse vis die "terug gezet" is , nadat ze geplet waren in de netten .
Ik vis graag op zeebaars en de zeebaars stand is nu nog aan het groeien , alleen is het steeds vaker foute boel omdat hobby/brood vissers met kleine boten tig koelboxen vol wegvangen en deze illegaal verkopen aan restaurants en Chinezen .
Ik ben erg bang dat de zeebaars ook gedoemd is te gaan zoals het de gul vergaan is .
Er stond een poos terug een artikel op internet dat biologen onderzoek hebben gedaan en hebben geconcludeerd dat er in de hele Noordzee nog maar een handje vol kabeljouwen rondzwemmen die boven de 100/120cm groot zijn terwijl dat juist de vissen zijn die voor tienduizenden jongen per seizoen zorgen .
Het is gewoon zo jammer dat iedereen er van op de hoogte is en alle wetenschappers de alarmbellen laten afgaan en dat de regering en organisaties die er wat aan kunnen doen de boel eerst naar de knoppen laten gaan en dan achteraf gaan zitten janken hoe het zo ver had kunnen komen .
Laat de kabeljouw met rust , er zwemt genoeg alternatieve witvis rond die de kabeljouw kan vervangen die nog wel in grote getalen te vangen zijn zonder te veel schade aan te richten .
Dus gewoon een algeheel verbod op kabeljouwvisserij voor een aantal jaar zodat de populatie zich kan herstellen, en dan compenseer je de vissers maar met subsidies , als al die oostblokkers hier kunnen leven van ons subsidie stelsel dan kunnen die paar vissers er ook wel bij nietwaar?

Mvg

Rene V.

Met die hobby vissers die koelboxen vol zeebaars vangen en verkopen,bij controle alles afpakken inclusief boot en auto.Van een boete van 3000 schrikken ze niet eens,is zo weer terug verdient.Als men zo blijft dooretteren,pappen en nathouden is men over 30 jaar nog aan het vergaderen zo van wat gaan wij hier aan doen?Met onze oostblokvrienden had ik 20 jaar geleden al ruzie.

Rene V.

Burgerking

Hoi René ,
ik geloof dat wij wel op 1 lijn zitten mbt dit onderwerp  ;).
Trouwens ik zal de laatste zijn die ontkend dat ik af en toe een visje meeneem voor de pan , dit gaat dan vaak om 2visjes in de 50/55 cm klasse en dan eet ik samen met mijn vrouw een heerlijk maaltje baars .
Maar grotere baarzen zet ik zoizo terug zodat deze voor nageslacht kunnen zorgen en omdat ik het zonde vind om zo'n mooie grote baars een tik in de nek te geven .

Mvg

catchem

Quote from: Burgerking on April 25, 2013, 00:41:05
Hoi René ,
ik geloof dat wij wel op 1 lijn zitten mbt dit onderwerp  ;).
Trouwens ik zal de laatste zijn die ontkend dat ik af en toe een visje meeneem voor de pan , dit gaat dan vaak om 2visjes in de 50/55 cm klasse en dan eet ik samen met mijn vrouw een heerlijk maaltje baars .
Maar grotere baarzen zet ik zoizo terug zodat deze voor nageslacht kunnen zorgen en omdat ik het zonde vind om zo'n mooie grote baars een tik in de nek te geven .

Mvg

Ik heb ik mijn leven maar 1 keer een baars groter dan 50cm gevangen en jij neemt er zo 2 visjes van mee, of jij woont in het land van de reuzenbaarzen. Ik hoop dat je snoekbaars bedoelt.

Ook ik neem af en toe een visje mee en hanteer daarbij de wettelijke minimum maat ook een zelfgekozen maximum maat. De grootste vissen zijn vaak de vrouwtjes en die moeten de eitjes leggen.

catchem

Oh, je bedoelt natuurlijk zeebaars  :-[

Rene V.

Visje mee voor in de pan maakt natuurlijk helemaal niet uit.Mij gaat het om de "sportvissers" die met bootjes dagelijks de zee plunderen en illegaal verkopen geld trouwens ook voor de snoekbaars in de winter.Hoorde al enkele keren in hengelsport zaken over het aantal kilo's wat de koffer in ging.Op mijn vraag of ze helemaal besodemieterd waren was het antwoord,als ik het niet doet doen andere het wel en jan lul hengelsportwinkelier verdient toch ook lekker aan die goed vangende shads?Dat zijn nering op zo'n manier ten einde komt snapt jan lul niet.Maar ja,geld telt >:(.
Wij snappen niet hoe het komt dat de vangsten per jaar minder worden,goh ;)
 
Groet Rene V.

Burgerking

#22
het is net zoals die lul in de 2de kamer ( frans wekers ) het is al heel lang bekend dat die bulgaren enz de boel belazeren met die subsidies en het gaat maar door , en nu het al miljoenen gekost heeft ( dus het kalf verdronken is ) gaan we ineens in de houding en doen ze net als of ze het niet begrijpen waar al die centen gebleven zijn .
bij ons in het rotterdams havengebied lopen een hoop hindustanen op snoekbaars te vissen en die nemen echt alles mee wat ze vangen , ook een snoekbaarsje mag mij smaken hoor maar dan onder de zelfde stelling als ik eerder opgaf over de zeebaars deze mensen gaan op de betere stekken zitten en als ze inpakken om naar huis te gaan dan bellen ze naar familie en dan worden ze `` afgelost`` zal ik maar zeggen en zo houden ze de stek 24 uur per dag bezet .
in mijn vergunningen staat duidelijk vermeld dat concours verboden zijn en wedstrijden die niet aangevraagd zijn ook , maar ga het maar eens oplossen .
de politie en dergelijke die gaan hier niet mee aan de slag want die hebben het te druk met het programma radar !!!!

@ catchum : idd zeebaars  :o